No tuollaiseen pitäisi vähän perehtyä muutaman omituisuuden vuoksi.
Oireita:
-Moottori nakuttaa hiukan erityisesti viileällä koneella jos tarjoaa vähän reilummin kaasua (ei mekaanista nakutusta vaan palotapahtumaan liittyvää, aivan kuin sytytys olisi liian aikaisella). Bensiini on 98:a.
-Täyskaasukiihdytyksessä veto menee hiukan aaltoilevaksi >4000rpm, eli ei vedä nätisti loppuun asti. Alavääntö on kohdallaan ja moottori vetää todella napakasti 1000-3500rpm.
-Kierroslukumittari näyttää oikein vain johonkin 3000-4000rpm asti jonka yli sitä ei tahdo saada vaikka todellinen kierrosluku olisi lienee 5000rpm.
-Ajoittaista pientä nykimistä/nypytystä pintakaasulla alle 40km/h nopeuksilla.
-Ajotietokoneen kulutusmittari ei näytä muuta kuin 51l/100km tai 0.0l/100km (moottorijarrutuksessa).
Tämmöisiä, mietinkin jotta voisiko huonokuntoinen sytytysyksikkö tms aiheuttaa tuon että meno puutuu kierroksilla eikä kierroslukumittarikaan toimi oikein? Eli sieltä jäisi sytkäpulsseja välistä tms? Muistikuva on jotta näissä ei ole tuo sytytysyksikkö kovin pitkäikäinen heikon jäähdytyksen vuoksi.
Autossa lienee KE3-jetronic nakutussensoreineen mutta silti tuo nakutus kuitenkin ilmenee. Väärin säädetty perusennakko kenties jolloin ohjausyksikön säätövara ei enää riitä siinä vaiheessa kun nakutusta havaittu?
Ideoita otetaan mieluusti vastaan! :)
Jaa niin, 2.3E:n katalysaattorin voi lienee riipaista hitoille koska papereissa ei ole mainintaa katista eikä vähäpäästöisyydestä?
Oireita:
-Moottori nakuttaa hiukan erityisesti viileällä koneella jos tarjoaa vähän reilummin kaasua (ei mekaanista nakutusta vaan palotapahtumaan liittyvää, aivan kuin sytytys olisi liian aikaisella). Bensiini on 98:a.
-Täyskaasukiihdytyksessä veto menee hiukan aaltoilevaksi >4000rpm, eli ei vedä nätisti loppuun asti. Alavääntö on kohdallaan ja moottori vetää todella napakasti 1000-3500rpm.
-Kierroslukumittari näyttää oikein vain johonkin 3000-4000rpm asti jonka yli sitä ei tahdo saada vaikka todellinen kierrosluku olisi lienee 5000rpm.
-Ajoittaista pientä nykimistä/nypytystä pintakaasulla alle 40km/h nopeuksilla.
-Ajotietokoneen kulutusmittari ei näytä muuta kuin 51l/100km tai 0.0l/100km (moottorijarrutuksessa).
Tämmöisiä, mietinkin jotta voisiko huonokuntoinen sytytysyksikkö tms aiheuttaa tuon että meno puutuu kierroksilla eikä kierroslukumittarikaan toimi oikein? Eli sieltä jäisi sytkäpulsseja välistä tms? Muistikuva on jotta näissä ei ole tuo sytytysyksikkö kovin pitkäikäinen heikon jäähdytyksen vuoksi.
Autossa lienee KE3-jetronic nakutussensoreineen mutta silti tuo nakutus kuitenkin ilmenee. Väärin säädetty perusennakko kenties jolloin ohjausyksikön säätövara ei enää riitä siinä vaiheessa kun nakutusta havaittu?
Ideoita otetaan mieluusti vastaan! :)
Jaa niin, 2.3E:n katalysaattorin voi lienee riipaista hitoille koska papereissa ei ole mainintaa katista eikä vähäpäästöisyydestä?
Comment