Urs6 kyseisellä koneella sammui kesken ajon ja vilkutti huolto valoa ja piippasi onnettomasti. koodit löytyi kaksin kappalein 00513-003 ja 17978-035, kierrosanturi g28 ja ajonestolaite. vaihdoin anturin ja auto lähti käyntiin kiltisti eikä oireillut yhtään mutta kun käsien pesun jälkeen piti lähteä koe ajolle niin sammui muutaman sekunnin jälkeen ja sama valoshow ja piipitys jälleen. Hajosiko uusi anturi vai mikä ihme tapahtui?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
AAN sammahti, koodit luettu eikä pelaa
Collapse
X
-
Jos käynnistyy ja sammuu, sekä ajonestosta vikakoodi, niin itse alkaisin sieltä suunnalta vikaa etsimään.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...8/P1570/005488
Onko useampia avaimia, kokeile muilla. Mitä valoja mittaristossa vilkkuu?
Comment
-
Täytyy huomenna jatkaa paitsi jos pääsee töistä karkuun ajoissa. avaimet ei ole vaihtuneet mut kokeillaan varmuuden vuoksi kun niitä löytyy. kummallista vaan jos se olisi syy. elämä on. ilmeisesti ei auta vaikka ajoneston ottaisi kokonaan pois? Rele 109 täytyy tutkia myös. mistä sen löytää vai onko tässä vanhuksessa sillä joku muu numero?
Comment
-
Audi C4 S6 sammui kesken ajon eikä käynnisty
Elikkä kyseinen auto ollut mulla projektina tässä parisen vuotta. Nyt sitten FMIC vaihdon jälkeen lähdin koeajolle ja pääsin noin 200 metriä ja auto sammui ilman mitään varotuksia. Tämän jälkeen startti kyllä pyöritti mutta selkeästi ei saanut bensaa.
Tankkiin on vaihdettu vuosi takaperin 044 ja semmosen surinan pitää että selkeästi vika oli että se ei lähtenyt pyörimään. Tätä vikaa etsiessä kului tämä päivä. Eli liittimiin asti virta tulee kun starttaa (mutta muuten ei) ja suoralla virralla pumppu pyörii. Kaikki suodattimet on tämän vuoden puolella toiminut ja autossa muutenkaan vikaa ole ollut. Ainut mitä pääsiäisen aikana on vaihdettu on tuo välijäähytin mutta sen ei pitäisi bensan syöttöön kyllä vaikuttaa.
Bensaa tulee ainakin tankista ylös (en katsonut suodattimelta asti). Ongelma lähinnä että en kuule pumppua auton omilla sähköillä käynnistäessä eikä auto lähde myöskään käyntiin kun suoraa sähköä antaa pumpulle ja yrittää startata. Onko vika yksinkertainen jota en vain tajua vai onko jokin isompi ongelma?
Comment
-
Kannattaa.
ECU maadottaa bensapumpun releen, kun saa pyörimistiedon. Pumpun se siis kuulukaan saada virtaa, jos kone ei pyöri.
3B-koneesta ei tullut vikakoodeja, kun letkut oli kytketty väärin päin (meno ja paluu ristissä konehuoneeseen nousevissa liitoksissa). Näin ollen, jos koodeja ei ole ja siten selkeää vikaa löydy, vika voi olla mekaaninen jossain päin PA-linjaa.
Comment
-
Noniin koodit vihdoin päästy lukemaan. Tulos oli kaksi vika koodia.
01274 - Air Flow Flap Posotioning motor (V71)
00532 - Supply Voltage B+
Eli ensimmäinen on liitoksissa ilmastointiin? Esim kun laittaa virrat päälle flekti lähtee pyöriin
Toinen on Airbagien jännite. Tosin airbag valo ei kuitenkaan autossa pala.
Ei nämä kuitenkaan auton käynnistymistä pitäisi estää?
Comment
-
Hieman selvittelyn jälkeen voisin päätyä että halli anturi on paskana?
Käsittääkseni tämän pitäisi antaa vika koodia kun moottori ei pyöri? Näin ei kuitenkaan minun tapauksessa käynyt. Ja kun otin itse anturin irti ja luin koodit niin muutosta ei tapahtanut. Voisiko joku viisaampi varmistaa että tämä voisi olla kyseisen pirssin vika koska viitsisi huvikseen nuita antureita tilailla.
Kipinä tarkastettiin eikä sitä tullut. Myöskään ei bensa haise kun yrittää startata ja eikös camshaft sensori näitä hoida?
Comment
-
ecu toiminut tuohon päivään asti ihan normaalisti. Noin vuoden verran ollut kyllä Motestin custom chipillä. Onko tämä mitenkään helposti todettavissa?
Vag comilla yritin tosin tehdä engine inspectionia pelkästään ja tulokseksi se antoi että se ei saa yhteyttä kyseiseen "porttiin".
Eli siis Ross Techin laitteella menin "select control module" ja siitä ensimmäiseltä sivulta pistin engine ja sieltä tuli "no connection" tai muuta vastaavaa.
Comment
-
Joo mulla oli tarkoitus vaihtaa tuo ecu muutenkin tuohon Maxxecuun tämän kesän aikana niin taitaa siihen asti pirssi olla seisonnassa. Maita on tarkasteltu sitä mukaan mitä oon niitä löytänyt mutta ei ole ollut vaikutusta. Ecun omaa sulaketta en ole tarkistanut mutta siitä ratin vierestä paneelin alta kävin kaikki lävitse ja ne oli OK. Tarvii tilata se MaxxEcu ja toivoa että ongelma ratkeaisi.
Comment
-
Tarina jatkuu.
Eli MaxxECU street nyt hommattuna ja kiinni lyötynä. Sama tarina jatkuu. Eli ei lupaa ollenkaan käynnistyä. Tämä rajaa vian ilmeisesti ainoastaan G40, G4 tai G28 sensoreihin. Todennäköisesti se on niistä se kaikista hankalin eli G40 (Halli anturi) korjatkaa jos olen väärässä numeroiden suhteen huomatkaa kellon aika kun kirjoitan. Huomenna olisi tarkoitus purkaa keulaa sen verta että anturiin pääsee käsiksi ja mittailemaan ohmeja anturasta. Jos jollain on tähän vielä ideoita mistä johtua niin ehdottomasti otetaan vastaan.
Ecun "yläpuolelta" missä sijaitsee 4kpl sulakkeita niin 2kpl oli sulanut. Vaihdoin ne mutta ei vaikutusta. Ei oikeastaan edes mitään käryä mitä sulakkeita ne olivat. Muuten kaikki apparin jalkatilassa näytti OK.
Myös MaxxECU sai yhteyden normaalisti ja näytti kaiken muun datan paitsi RPM. Vika koodeja ei myöskään maxi antanut.
Comment
-
Bensapumpun rele vaihdettu uuteen. Ja bensapumppua suoralla sähköllä todettu toimivaksi ainakin konehuoneen suodattimelle asti. MaxxEcu näyttää kierrokset 0 kun yrittää startata. Juuri tulin testaamasta tuota G40 anturia yleismittarilla. Tulokset oli että jatkuva virta oli koko ajan 5V ja käynnistäessä yksi pinneista muutti voltti määrää 3.5V - 5V eli tämäkin näyttäisi toimivan. Ja ei tiedossa olevaa öljynpainemittaria.
Edit: Myöskin konehuoneesta 4 maadoitus kohtaa käyty teräsharjan ja brake cleanerin kanssa lävitse.
Comment
-
Ei tuota kierroslukuanturin toimintaa voi varmasti todeta yleismittarilla, täytys skoopilla nähdä. Jos kierrosluku mittari ei toimi niin eikö se ole selvä, että anturissa tai johdoissa on vika (tai kierrosmittari, mutta jos auto ei käy niin...) jos ecu:kin on jo vaihdettu varmasti toimivaan?
Comment
-
Eilen hörähti käyntiin. Vika ei oikeastaan edes selvinnyt täysin. Tuntuu että maadoituksessa oli vikaa joka poltti useamman paikan kerralla. Eli G28 anturin vaihdettua auto alkoi antamaan taas kierroksia mutta täysin pränikkä rele ei suostunut päästämään virtaa läpi. Käytiin pumpun sähköt vielä kerran läpi ja ne oli oikein. Relekkin naksahti mutta naksahti heti pois päältä. Kävin kaikki maadoitus kohdat läpi taas teräsharjalla ja crc. Tämän jälkeen pumpulle ja rele edelleen naksahti 2 kertaa eikä päästä virtaa läpi. Sit hyppylangalla kokeilu ja pumppu pyöri. Tämän jälkeen rele toimi.............. Mutta auto ei käynnistynyt siltikään. Sit ajattelin ihan piruuttani tarkastaa uudelleen juuri vaihtamani sulakkeet jos ne olisi syystä tai toisesta palaneet. Nämä sulakkeet ovat ne apparin jalkatilassa olevat 4kpl. Niistä kaksi oli uudestaan palanut ja ne vaihtamalla auto lähti tulille. Ilmeisesti siis huono maadoitus oli kuin olikin syyn takana. Tarvitsisi vissiin kaivaa joku kuva kaavio missä on sijainnit ja kuvat joka maa kohdasta mikä autossa sijaitsee ja käydä ne läpi.
Comment
Comment