Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 2,8 V6 savut koneen takaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 2,8 V6 savut koneen takaa

    Joopa joo, taas kävi kone hetken vajaalla ja savutti koneen takaa vielä kone sammuksissa niin että luulin syttyvän tuleen- vaan ei roihahtanut. Irrottelin akun - piuhan ja laitoin hetken päästä kiinni ja koneen tulille- ei mitään ongelmaa... Onko mitään ideaa mistä vois aloittaa...
    Keltainen muovinen pikkuosa pyöri konehuoneessa irrallaan - siinä on kuitenkin osa numero 078905443 ja kuva siitä miten osaa tulee pitää sormissa - mistä selviäisi mihin tämä kuuluu? Autoon laitettiin eilen vetokoukku ja korjailtiin peltivaurioita helmoista, mutta en usko että näistä johtuu..
    Testailin, eli toimii kilometrin pari ok, sitten putoaa vajaalle.. Puola vaihdettiin äskettäin, oireet oli melko samanlaiset. tuo savutus vaan ihmetyttää
    Viimeksi muokannut Jukcat; 3.7.2014, 18:24.

    #2
    Melko varmasti tiputtaa vain moottoriöljyä pakosarjalle tai pakoputken alkupäähän. Haulla löytyy runsaasti juttua 30V öljyvuodoista.

    Comment


    • #3
      Tuo savun haju oli melkoinen, eli ajattelin vajaakäyntisyyden aiheuttavan jotain häikkää katalysaattorissa.. luulisi öljyä tippuvan aina, eikä vain näissä ongelma kohdissa... No korjaamolle se on lähdettävä..
      Viimeksi muokannut okkim; 4.7.2014, 01:33. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

      Comment


      • #4
        Vajaakäyntisyyden takia voi putket olla vähän tavallista kuumempana, jos bensaa palaa putkessa. Siksi ne öljyvuodotkin käryää helpommin. Perinteinen vuotopaikka tuo kansien takaosa.

        Comment


        • #5
          Näin se hyvinkin saattaa olla. Epäilen että puola on taas poksahtanut, ei osaa noita mittailla eli pajalle...

          Comment


          • #6
            Eipä löytynyt mitään vikakoodia MT-autosähkössä, kuitenkin yhä kevyesti nykii matalilla kierroksilla kun lähtee kiihdyttämään ja yhden kerran pihalla käynnistettäessä lähti taas vajaalla käyntiin, mut udelleen startatessa toimi ok. Tänään on pelittänyt hyvin -paitsi tota pientä nykimistä on. Voisko ollakin joku roska imupuolella? Tosin vajaa käyntisyys ei oikein siiihen istu- mut kun ei koodeja niin mistään..

            Comment


            • #7
              Toisio puoli ei anna vikakoodeja, eli siis puolasta eteenpäin.

              Comment


              • #8
                Mulla teki samaa aikanaan, korjaantui tulpanjohdot vaihtamalla. Joskus alkoi käymään vajaalla, ja kuitenkin seuraavalla startilla oli kaikki mukana.

                Comment


                • #9
                  Niin no aiemmmin eli tossa pari kuukautta sitten oli samaa ongelmaa ja silloin vaihdettiin: tulpat, tulpan johdot, puola ja maf (josta antoi vikakoodia). Vika korjaantui kunnes nyt taas- voihan toki olla huonoa säkää ja uudet tulpanjohdot esim valmiiksi rikki... mut olisko miten todennäköistä?
                  Voisko liittyä ajonestoon? Siis 2 vikakoodia oli kuitenkin tossa paperissa:
                  405A Toimintajännite liian alhainen
                  463A Moottorin ohjainlaite estotilassa
                  Em. audeihin erikoistuneen autosähkökorjaamon mukaan näillä ei olis vaikutusta... - näistä ei itsellä ole mitään käsitystä, miten vaikuttavat.

                  Comment


                  • #10
                    Osaisko kukaan sanoa mitä tuo "463A Mottorin ohjainlaite estotilassa" vikakoodi käytännössä tarkoittaa ja teettää? Vajaakäyntisyyttä esiintyy lähinnä tyhjäkäynnillä mutta ei läheskään aina, sensijaan melko kovaa nykimistä kiihdytettäessa. Nykiminen vähenee ja loppuu kun kierrokset nousee yli 3500rpm, eikä sitä esiinny tasaisessa nopeudessa.. Sopisko nämä oireet kuitenkin siihen että imupuolella pyrii jotain roskaa, esim ruostetta tankista tms?

                    Comment


                    • #11
                      Ei noi yleismallin lukijoilla luetut vikakoodit oikein kerro koko totuutta. Jos on Audeihin erikoistunut autosähkökorjaamo niin ihmettelen syvästi mikseivät käyttäisi VCDS lukijaa. Joku paikallinen kerholainen varmaan lukisi pyynnöstä tai kahvipullakorvauksella kunnon lukijalla vikakoodit.

                      Comment


                      • #12
                        siitä koneen päältä suojamuovin poistamalla voisi irroittaa kaikki alipaineletkut ja katsoa onko ne ehjät. Mulla oli osa hapertunut siten että veti ilmaa ja nyki tuon vuoksi. Ei kannata laittaa tilalle Bilteman letkua, kesti n. 1kk ja taas sama homma eli hapertuu hetkessä..

                        Onko siinä ennen puolaa sytytysvahvistinta eli vähän tuon näköistä :

                        http://speed-autoteile.fi/index.php?...product_id=619
                        noissa on ollut myös vikaa...

                        Comment


                        • #13
                          Mistä uuusi puola on hankittu? Jos Motonetista, niin ne kyllä kannattaa jättää sinne ja käydä merkkarilta alkuperäinen. Kokemusta on ACK:n Motonet puolista, joita sitkeästi vahdettiin pahimmillaan puolen vuoden välein uusiin. Puolavika on helppo todeta kun nyppii tulpanjohtoja irti koneen käydessä. Kun yhden johdon irroittaminen ei vaikuta käyntiin, niin katsot puolasta vastapäisen johdon ja nyppäät senkin irti. Yleensä tämäkään ei vaikuta käyntiin, koska yksi yksikkö jakaa kipinää kahdelle pytylle.

                          Comment


                          • #14
                            Kiitos palautteesta! Nythän sitten kävi niin, että auto hyytyi lomareissulla Mikkelin Prisman pihaan ja matka jatkui junalla... Hinattiin Savilahden autoon, jossa heti todentui omakin ajatus että bensapumppu brakas. No tämä oli erillinen kuluvan osan vika, mut samalla tuli sitten kunnon vikakoodin lukua ja nykimisen syy on suurella varmuudella käyntinopeusanturin vika - minkälainen homma on tuon vaihto ja missä se sijaitsee tässä ack koneessa?
                            Puola on bosch osa eikä siinä nyt ole vikaa mutta se edellinen risa on varmaan vaurioittanut tulppia ja täytyy vaihtaa ne taas. -arvelen että vajaakäynti on vain tästä kiinni tai sitten ehkä myös tuosta anturista jollain lailla, myös maffista tuli koodi sähköviasta, mut maf on metsässä vaihdettu ihan pari kuukautta sitten alkuperäisosaan... Mut tosiaan tuo käyntinopeusanturi- onko paha homma ja missä sijaitsee ack v6 koneessa?
                            Viimeksi muokannut Jukcat; 25.7.2014, 20:39.

                            Comment


                            • #15
                              Mutulla väittäisin että sijaitsee kytkinkopan kyljessä kuskin puolella. Näkyy mahdollisesti siitä kuskin puoleisen sylinterikannen ja tulipellin välistä. En tunne B5 konehuonetta mutta C5:sta joutui nostamaan paisarin pois edestä että näki ja sai kädet sopimaan. Anturi lukee vauhtipyörän/vetolevyn hammastukselta moottorin käyntinopeustiedon eli niille suunnille kun katselee niin pitäisi löytyä.

                              Comment


                              • #16
                                Jep sieltähän se löytyi ja varsinkin vaivannut nykiminen loppui laakista. Ongelmaksi on jäänyt bensapumpun vaihdon jälkeinen kylmäkäynnistys ongelma- eli kylmänä saa sahailla melkoisesti ennekuin saa käytniin, mut lämpimänä lähtee heti nikottelematta. Joku rikastin kuvio? ...

                                Comment


                                • #17
                                  Bensanpaineet vuotaa jostakin pois auton seisoessa pidempään.
                                  Lämpimänä paineet vielä linjassa, niin lähtee hyvin käyntiin.
                                  Tämä tuli mieleen, kun mietin koko viikonlopun bensapaineen säätökuvioita..
                                  Onko mitattu bensanpaineet?
                                  Ettei vuotaisi bensaa nyt uuden pumpun letkuista?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Soittelin tuonne Savilahden autoon, joka bensapumpun vaihtoi, mutta olivat sitä mieltä että sähköinen pumppu kyllä nostaa paineet hetkessä eli ei tässä ehkä ole se juttu. Rikastimen toimintaa itse epäilen, mutta siitä en tiedä mitään, miten sitä vois säätää tai tutkia. Tarvis saada kunnolliset vikakoodit - monella nyrkkipajalla ei näyttänyt mitään koodia ja tuolta vag- liikkeestä tuli 2 sivua protokollaa, ei tosin tähän vikaan liittyvää. Löytyiskö hki-vantaa -espoo alueelta ketään jolla olis vcds tai vastaava - korvausta vastaan toki.

                                    Comment


                                    • #19
                                      No ei se vaan nosta vaikka kuka väittäis mitä. Se primer käynti joka kuuluu kun kääntää avaimesta on aivan liian lyhyt ajamaan koko linjan täyteen paineeseen.

                                      Jostain se hukkaa paineet pois linjasta. Vikavaihtoehtoina on joko bensanpaineensäädin joka vuotaa, joku vuotava suutin tai viallinen pumpun takaisku.

                                      Jos pumppu on juuri vaihdettu eikä ole syytä epäillä asennusvirhettä niin painesäätimen ja suuttimien vuodonkin saa testattua. Bensanpainemittari paluulinjassa olisi toki paras työkalu.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Paluulinjassa ?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Omassa vuotavat suuttimet käyttäytyivät nimenomaan niin, että lämpimänä sai sahata, mutta kylmänä lähti laakista. Johtuen siitä, ettei pumppu suorita tuota linjan esipaineistusta lämpimällä koneella. Tämäkin siis 2.8 30v kone.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Voiko vajaakäyntisyys liittyä myös vuotavaan suuttimeen? Tänään alkoi taas nykiminen, mutta hyvin rajatusti noin 1500rpm... Lähden nyt vaihtamaan tulpat, jospa sekin auttais jotain.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Siis mittari heti bensanpainesäätimen perään ja siitä vakoilemaan miten paine käyttäytyy. Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?

                                              Tietenkin ennen suutintukkia jos laittaa mittarin jossa on sulkuhana niin saa mitattua vuotaako pumpun takaiskulta vai suuttimilta/painesäätimestä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Eihän siellä säätimen jälkeen enää painetta ole, ainoastaan säätimen ja pumpun välissä on. Kai suuttimen vuoto voi käyntiinkin vaikuttaa, jos tarpeeksi vuotaa. Omassa ei vaikuttanut.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ääh totaalinen ajatuskatkos. Ajattelin sellaista säädettävää säädintä jossa itessään mittari.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Okei, en usko itsekään oikein suuttimen vuotoon, sillä kun kone toimii se toimii todella hyvin- luulis vuotavan suuttimen vaikuttavan koko ajan? No vaihdoin tulpat äsken ja nyt on taas vähän parempi- loputkin nykimiset hävisivät- ainoastaan tuo käynnistys kylmänä vaivaa enää...
                                                    PS. Olivat näköjään Savilahden Autossa Mikkelissä - missä myös bensapumppu vaihdettiin ja käynnistysongelmat alkoi- rikkoneet uusista tulpanjohdoista yhden kumitötterön- tiukassahan ne siellä on mutta kyllä ne ehjänäkin ulos saa.. Mielenkiintoinen korjaamo...
                                                    Tosiaan jos joku vis jeesata vikakoodien lukemisen suhteen pks - korvausta vastaan.
                                                    Viimeksi muokannut Jukcat; 12.8.2014, 14:36.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Jäähdytysnesteen lämpötila-anturin vaihto vois auttaa käynnistys ongelmiin. Voi olla rikki vaikka ei jättäisikään vikakoodia.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Sehän anturi muuten oli irti... Kiitos!
                                                        Viimeksi muokannut Jukcat; 20.8.2014, 08:16.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Vaan eipä auttanut irronneen anturin kinnitys- tosin yhden kerran lähti laakista käyntiin, ehkä tossa on vikaa. Silti: kylmänä lähtee käyntiin tosi huonosti, lämpimänä heti. Kylmänä ei juurikaan nyi mutta kun kone lämpenee niin pienestäkin kaasun painalluksesta alkaa nykiminen- tasaisella kaasulla kulkee aivan ok. Mikäköhän ihme... paljon on tutkittu ja vaihdettu osaa, mut ei vaan ratkea..

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Itsellä oli vika anturissa. Mutta kaipa vaihdoin turhaan.
                                                            Viimeksi muokannut Nuijari; 22.8.2014, 20:42. Perustelu: Poistettu väärä/turha ohje.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X