Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S4 B5 moottorin irrotus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi S4 B5 moottorin irrotus

    Meni motin irroitus hommiksi.

    kannattaako kone irroittaa laatikon kanssa?

    mitä letkuja nyt kanttaa vaihtaa samalla tuonne koneeseen, kun sen irroittaa.

    Tilasin nyt samalla uudet Borgwarnerin vakio Ahtimet. Laadulta taitaa olla hyvät? Mitkäs Merkkiset alkuperäiset on?

  • #2
    Alkuperäiset ahtimet on KKK:n valmistamat.
    KKK ja Schwitzer tunnetaan nykyään nykyään BorgWarner Turbo Systems -nimellä, eli ihan oikeat hyrrät oot ostanu.

    Sen mitä oon netistä lueskellu, niin taitaa pakettina irrota helpoiten.

    Comment


    • #3
      Pakettina vaan pois, dp:t kannattaa irrottaa kun saanu konetta vähä ulospäin, mulla ainaki vähä ahisti niistä..

      Comment


      • #4
        Ei niitä kannata irroittaa.

        Netistä ja forumilta löytyy kyllä paljon asiaa koneen irroituksesta. Hakua kehiin.

        Comment


        • #5
          Joo täytyy lueskella. Ostin samalla jenkeistä isomman putkiston tuohon.

          mitäs kannattaa katsoa pakosarjasta jos näyttää silmään hyvältä niin takas kiinni vai kannattaako uusia nekin samalla?

          Comment


          • #6
            Jos alat tuolla menttaliteetilla miettimään että mitä kaikkea kannattaa vaihtaa nyt kun kone on irti ni vaiha vaan kaikki kerralla, eipähän jää mitään hampaankoloon sitte kun moottori on konttorissa taas.
            Itse en välttämättä laittais edes facelift pakosarjoja takaisin kun nekin tuntuu särkyvän, ei välttämättä samalla tavalla kuin prefacet menee.
            Sen katkenneen bajopultin takiako sie nyt koneen irrotat?

            Comment


            • #7
              Videokin aiheesta löytyy
              https://www.youtube.com/watch?v=YFm4utgahZM
              Viimeksi muokannut Pitkänen; 2.7.2014, 09:02.

              Comment


              • #8
                Joo pakko on irroittaa motti sen pultin takia jäi puolet pultista turbon sisään..

                Täytynee ainakin letkut syynätä tarkkaan läpi, kun koneen pois ottaa.

                Mitenkäs tuo vaihde lootan kanssa onko siinä mitään erikoista mitä tarvis tietää? mitä öljyjä olette lootaan laittaneet?

                Comment


                • #9
                  Minultahan olisi löytynyt myös nuo originellit turbotkin valmiiksi irrotettuna. No uudet on aina uudet.

                  Comment


                  • #10
                    Samalla vaivalla laatikkoon 1-2 vaihteen holkki uusiksi ja synkrot, jos ei oo jo aikasemmin niitä rempattu.
                    Budjetistahan täs ei puhuttu mitää. (touhutonni lisää)

                    Comment


                    • #11
                      millä/miten kannattaa irroittaa moottorissa oleva ropeli? vai kannattaako sitä irroittaa ollenkaan, kun koneen repii pois paikaltaan? tuleeko loota öljyt pihalle näissä, kun irroittaa vetarit?

                      Comment


                      • #12
                        Visko flektiä ei tarvitse irrottaa, eikä vaihteisto öljyt tule ulos.

                        Comment


                        • #13
                          Kyllä se visko kannattaa irroittaa, niin saa moniurahihnan helpommin pois. Samalla riski flektin rikkoontumisesta vähenee. Se on vasemmankätisellä kierteellä.

                          Comment


                          • #14
                            Joo täytyy irroittaa, ettei riko vahingossakaan.

                            Mitenkäs noi turbojen momentit vai oletteko kiristäneet pers tuntumalla?

                            Comment


                            • #15
                              Tuossa s4:n momentit bentleystä kaiveltuna.
                              Attached Files
                              Viimeksi muokannut olli_pekka; 9.7.2014, 10:34. Perustelu: lisäsin toisenki kuvan

                              Comment


                              • #16
                                Hommassa edetty siihen pisteeseen, vetarit pitäisi irroittaa tarviiko ottaa renkaat irti että pääsee vetämään ulos päin vetareita tosiaan öljymonttu työskentelynä mennään.

                                Laatikon kanssa sen verran mistä kohtaa kytkimen saa laatikosta irti tai missä ylipäätään tuo kytkin sylinteri sijaitsee? Myös jos joku valoittaa miten kytkimen ilmaus tehdään tässä autossa?

                                Olikos niin että auton sisältä vaihdekeppi suojus pois ja sieltä purkamaan?

                                Comment


                                • #17
                                  Onko vetonivel kiinni 6 kuusiopultilla vetopyörästössä? Jos on niin nuo kun avaa, niin pitäis sen verran saada liikkumaan, että enempää ei tarvi purkaa. Jos ymmärsin kysymyksen oikein.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Vetarit on yleensä XZN-kantaisilla pulteilla kiinni. Ne kyllä putoaa laatikon laipoista alas viimeistään kun konetta vetää pois.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Joo juurikin tätä tarkoitin vähän huonosti kirjoitettu. pää jumissa kun tuolla auton alla ja päällä koko päivän touhunnut.

                                      Viellä missä tuo kytkinsylinteri sijaitsee ja kannattaako siitä irroittaa?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Työsylinteri kuskin puolella laatikon päällä, kiinni yhdellä kuusiokolo pultilla ja nitkuttelemalla irtoaa laatikosta. Helpoin varmaan irrottaa kun olet nostanut konetta sen verran eteenpäin et mahtuu yläkautta ottamaan, mutta malttia siinä ettei tule putki vaurioita.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Oliko laatikossa kuskin puolen kyljessä joku anturi mikä piti irroittaa? Milläs tuollaisen xzn tyyppisen pultin irroitat kun joku on nylpännyt pyöreeks on tää hauskaa

                                          Comment


                                          • #22
                                            Lyö seuraavan koon avaimen ja avaa sillä.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Jos eli ylikoon avaimella onnistu, niin napsii rälläkällä kannat pois, ottaa nivelen pois ja ruuvaa pihdeillä pulttientumpit irti laipoista.
                                              Attached Files

                                              Comment


                                              • #24
                                                Jos alkaa napsimaan poikki ni uudet saa näppärästi sisemmän vetarin suojakumin matkassa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Nyt on ongelma miten saan kytkimensylinterin takas paikoilleen ei pysty käsin puristaa niin paljoa sisään päin että saisi kuusiokolo pultin paikalleen pitääkö ottaa kytkin nesteet pihalle? Onko kytkin neste samassa säiliössä jarrunesteen kanssa?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Totta se menee ko runttaa kunnolla?

                                                    Jos ei muuten ni päästää paineet siitä ilmaus nipasta kartanolle ja tökkää paikalleen sen työsylinterin.

                                                    Ja on ne samassa säiliössä / piirissä.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Omassa 2.8:ssa sen työsylinterin kanssa oli myös hommaa. Ne vastinpinnat kannattaa kunnolla ainakin putsata ja taisin vielä kuparitahnaa (vai olikohan molybdeenirasvaa?) laittaa liukkariksi. Meinas usko loppua, mutta kyllä se ruuvin kierre sitten viimein osui kohdalle.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Minulla taasen meni ihan nätisti ku pukkasi vaa reilusti

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Kysymys missä tässä lootassa on täyttöreikä? Apparin puolella kyljessä näkyy kaksi pulttia?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=117795
                                                            Tuossa kaikki tarpeellinen öljyn vaihtoon.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X