Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 ja kansiviat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 80 ja kansiviat

    Taitaa olla yleistä nuo kansiviat varsinkin audi 80 ja volkkarin koneissa? Kaveri tuossa osti kakkosautoksi -89 audi 80 1,8s 240tkm ajettu ja paisaripönttö kuivassa öljymössössä.Käy epätasaisesti ja savuttaa valkoista harsoa ja vesi katoaa.Jännä juttu että samoja vikoja kun meidän 100tkm enemmän ajetussa audissa,kansivika,kuskin ovi roikkuu,etulokasuojia paikattu ym.Olen itselle etsinyt kolmoskoppaista farkkugolffia mutta tuo kansijuttu pistää jännittämään,ei viittis montaa tonnia sijoittaa autoon josta täytyis heti kansi repiä auki.Muuttuuko noi koneet jossain vuosimallissa vai onko samanlaisia lastenvikoja kaikissa?

  • #2
    Itsellä taas ollut vain hyviä muistoja noista 80 luvun 1.8 koneisista audeista kahdella ajettu n250tkm ja kolmannella 450tkm ilman konevikoja. 2x1.8S ja 1.8E. Enemmän kuullut dieselin kansivioista.

    Comment


      #3
      15 vuoden aikana tasan kaksi yksi kansivikainen moottori, sekin oli karstoittunut niin pahasti että venttiilit olivat ruvenneet kantamaan ja paloivat pois. Koneita on kuitenkin nurkissa pyörinyt kohtalaisen paljon. Ahtomoottorit ja diiselit sitten eri asia.

      Kansi(pahvi)vika on yleensä oire jostain muusta, kuten hajonneesta vesipumpusta, termostaatista, tukkeutuneesta syyläristä, ylikuumenee, ja sitten on toiminta vaakalaudalla. Tai sitten vain kone on ajettu muuten niin kuumaksi ja heitetty lennosta sammuksiin naksahtalemaan, kanteen tulee höyrytaskuja ja kuumia pisteitä jotka voivat tehdä ajan kanssa vahinkoa.

      Comment


      • #4
        En minäkään ole suuremmista kannentiivistevioista kuullut vaikka on tullut konsernin nelosmoottoreitakin tutkailtua useampiakin ja yli 200 tkm on tullut 4 ja 5 pyttyisillä konsernin autoilla autoiltua. (-84 jetta 40tkm, 80 120tkm, 90 80 tkm)

        Farkkugolffeissa kannattaa sitten tutkailla ruostetta kontin suunnasta jos semmoista on hankkimassa. Sellainen mutu on että niiden ruostesuojaus ei olisi ollut ihan niin hyvä kuin hatchissa.

        Comment


          #5
          No hemmetti,ihme tuuria että just meikäläisen tutuilla noita kansivikasia on ollut.Just muistin että tampereella asuvalla kaverilla oli myös -91 passat ja yllättäen kansivika.Pitää tutkia tarkkaan noi vaihdokit.

          Comment


          • #6
            Juu harvinaisia on kansiviat volkkarin ja audin 8v neloskoneissa. Nehän on esim. lohkonsa puolesta olleet "samaa paskaa" aina 70-luvun alkupuoliskolta 90-luvun lopulle, vieläkö 2000-luvullekin asti. Vrt. mulla on '74 passatti jonka alkuperäisessä ykskolmosessa on samanlainen lohko kuin isän '97 ventossa. Periaatteessa sama lohko ja muutenkin pitkälti sama kone löytyy 1.6-2.0 golffeista (mk1,mk2,mk3), 80 audeista jne... Tokihan vuosien saatossa on tullut uudistuksia ruiskujen ja hydraulisten venttiilinnostajien ym. muodossa mutta peruspaketti on sama. Omistin myös myydessäni 313tkm ajetun 1.6 golffin, jonka kone on hyvin pitkälti sama kuin esim. tuon 80 audin 1.8S, eikä siinä ollut koskaan mitään kansivaivoja.

            Eli veikkaisin huonoa tuuria syyksi, ja kuten martikkel tuossa listasi niin varsinainen syy voi piileä muualla. Kyllä ne kansivaivat on näiden audin kuutoskoneiden ominaisuuksia ;)

            Comment

            Working...
            X