Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 -99 nokka anturin ja kampiakselin anturit heittää keskenään

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 -99 nokka anturin ja kampiakselin anturit heittää keskenään

    Eli tuossa otin koodeja autosta ja tämmöistä ilmoitti.

    Olenko nyt ymmärtänyt oikein että antureiden väliset mittaukset heittää keskenään tms.

    VCDS-Lite Version: Release 1.2
    Saturday, 28 June 2014, 19:14:49:0
    Control Module Part Number: 8D0 907 551 C
    Component and/or Version: 2.7l V6/5VT G01 0002
    Software Coding: 05711
    Work Shop Code: WSC 00000
    VCID: 2A2781ABC5E7
    1 Fault Found:
    17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation
    P1340 - 35-10 - - - Intermittent

  • #2
    Nokkien asentoa epäilisin. Kato sielä kanavalta 93 (muistaakseni) nokkien asennot.

    Onkohan koneelle tehty jotain remonttia lähiaikoina?

    Comment


    • #3
      Eipä muuta kuin noita ahtovuotoja korjaillu ja hantin puolen nokka-akselin anturin vaihdoin uuteen joku pariviikkoa sitten. Silloin ei koodeja antanut.

      Täytyypä tsekata nuo nokkien asennot , mitäs arvoja siellä pitäisi olla?

      Comment


      • #4
        -6 ja +6 välissä pitäisi olla. Pätee ilmeisesti tämä ohje kaikkiin Audeihin. Mitä lähempänä ääripäätä, niin sitä "huonompi". Täytyy kuitenkin muistaa, että vaikka ovat ääripäitä lähellä, niin ovat yhä tehtaan ilmoittamien arvojen sisällä.

        Comment


        • #5
          Täytyykö noita nokkien arvoja tsekata auton käydessä?

          Comment


          • #6
            Kyllä, eihän se muuten niitä näe, tosin en tiedä logittaako auto ne johonkin muistiin. Tai niin minä ainakin oletin sillon kun oman ruoskan nokkia kattelin.

            Comment


            • #7
              Dodiin , nyt on katottu nokkien arvot

              Bank 1 kipuaa käynnistyksen jälkeen -25 ja jää siihen.

              Bank 2 kipuaa nollasta 1 ja jää siihen.

              Kumpis puoli tuo Bank 1 olikaan?

              Comment


              • #8
                Bank 1 on vänkärin puoli.

                Comment


                • #9
                  Eipä muuta kuin.... hantin puolen nokka-akselin anturin vaihdoin uuteen joku pariviikkoa sitten. Silloin ei koodeja antanut.
                  Ja taas törmätään tähän ikuiseen totuuteen vianhaussa: tarkista ensin omat (tai muiden) lähiaikoina tekemät työt.

                  Comment


                  • #10
                    Voidaanko tuosta nyt olettaa että Bank1 jako on kaksi tai kolme pykälää väärässä?

                    Comment


                    • #11
                      Jos anturi on juuri vaihdettu ja ennen sitä ei ollut ongelmaa, niin siitä varmaan voidaan vetää johtopäätöksiä. Ei toki rajaa pois jaon pielessä olemista, mutta epätodennäköistähän se olisi jos yht äkkiä jako hyppää.

                      Comment


                      • #12
                        Miksi se anturi alunperin vaihdettiin? Eri vikakoodi? Jos on jako ollut valmiiksi pielessä ja anturi mykkä.

                        Comment


                        • #13
                          Voiko nokan jako olla muka edes hammasta pielessä ilman, että starttasi. Omassa autossani sanottiin marmorilla ettei voi. Jos jako olisi hampaan pielessä, ei se käynnistyisi.

                          Comment


                          • #14
                            Eiköhän se ole tuo anturi rikki , kun testimielessä piti testata toimiiko tuo anturi kun sattu semmoinen löytymään kaapin pohjalta.

                            Comment


                            • #15
                              En ymmärrää miksi pitää ehjiä osia rupee vaihtaa, edes testi mielessä. Tulee vaan lisää ongelmia.

                              Comment


                              • #16
                                Vaihdoin vanhan anturin takaisin , mutta eipä sekään ilmeisesti parhaimmassa hapessa enää ole kun hinaa arvon -6 muutaman sekunnin käynnin jälkeen ja pysyy siellä. Tosin tämä ei anna vikakoodia kun on juuri tuossa sallituissa rajoissa vielä.

                                Kysymys lähinnä , että onko muilla millaisissa arvoissa pyörinyt nuo yleensä?

                                minulla nyt siis

                                Bank 1 = -6
                                Bank 2 = +1

                                Vanhan anturin sisällä on leima -99 niin onhan se toki asiansa jo ajanutkin yllättävän pitkään.

                                Helpotti kummasti tuo arvojen lukeminen koneelta(en tiennyt että näilläkin on siellä jotain arvoja mitä katsella) , ettei tarvitse mutu tuntumalla miettiä onko anturi ehjä vai rikki. Kiitokset tuosta tiedosta.

                                Alunperin ilmoitti vikakoodia myös erikseen tuosta kampiakselin anturista , mutta se ei uusiutunut nollauksen jälkeen.

                                Comment


                                • #17
                                  -6 johtunee ketjunkiristimestä, venyneestä ketjusta tai hieman pielessä olevasta jakopäänhihnasta. Ei vielä tarvitse akuutteja toimenpiteitä.
                                  +-3 on yleensä hyvä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jaahas , täytyypä alkaa säästelemään sitten ennakkoon jo tuohon mahdolliseen ketjukiristimeen ja varmaan kannattaa samalla myös se ketju vaihtaa.

                                    Jakopääremontti olisi tulossa tässä noin kuukauden sisään kun alkaa olemaan edellisestä kerrasta se 60tkm ja samalla saisi termarin vaihdettua kun on jumittunut ilmeisesti auki kun ei meinaa nesteet lämmetä juuri 60 yläpuolelle. Samalla vaihtuu tietysti myös vesipumppu.

                                    Kiitokset avuista.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Pelkän ketjunkin voi vaihtaa jos kiristin on ehjä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ei se anturi vanhene, eli se näyttää sitä arvoa mitä pitää jos on ehjä. Poikkeamat johtuu sitten noista Akin mainitsemista jutuista. Aika usein "vika" johtuu hieman pielessä olevasta jakohihnasta.

                                        Hihnan vaihtoväli on muuten 90 tkm.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X