Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TFSI outo ääni

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0 TFSI outo ääni

    A4 2.0tfsi -06

    Välillä kuuluu täysin vastaava ääni, kuin videolla: https://www.youtube.com/watch?v=ee0UzPjxdZc

    Ilmastoinnin poiskytkennällä ei vaikutusta, ja kierrosten nostaminen muuttaa vähän ääntä. Mitään vikakoodeja ei löydy, eikä vaikuta kulkuun.

  • #2
    Olisko joku hihnapyörä väsynyt?

    Comment


    • #3
      Ei nyt liity just tähän ääneen tai ongelmaan, mutta minkälainen homma se nokan paininkuppi on tarkistaa? Muistelin, että täällä foorumilla oli siitä jossain toisessa topicissa puhetta, mutta ei mitään selkeitä ohjeita sen tarkistamiseen tullut esille.. Tuo dieselimäinen soundihan tähän pataan taitaa vähän kuuluakkin, mutta tuon paininkupin kuluminen vielä sitä ilmeisesti pahentaa(?) Joten jos joku vaihtanut/tarkistanut tuota niin löytyisikö hommaan jostain ohjeita / mikä on tuon paininkupin osanro?

      Comment


      • #4
        http://vimeo.com/m/23010188


        06D 109 309 C

        Comment


        • #5
          Kiitos paljon ohjeista ja numerosta!

          Osa löytyi jo ja koitin sitä tuossa vaihtaa, muuten sujuikin ihan ok mutta miten helvetissä se korkeapainepumppu mahtuu kääntymään pois siitä kolostaan? Tein kaikki videota seuraten ja koitin käännellä ja vetää sitä pumppua, mutta ei se sopinut irtoamaan.. Irrotin sen toisen metallisen bensalinjan(?) ja jätin sen toisen kiinni niin kuin videossa tehtiin, en vaan ymmärrä että miten se pumppu mahtuu sieltä kolostaan nousemaan jos se toinen on kiinni.

          Comment


          • #6
            Eikös siihen pumppuun tule siirtopumpulta se pehmeä muovinen bensalinja ja sitten pumpusta lähtee metallinen korkeapainelinja suuttimille. Omaani vaihdoin tuon ja irroitin muistaakseni vain kp putken ja pumpun sai irti kolostaan... Tämä siis seatin 200hp tfsi(BWA)...uudemmissa 2.0tfsi/tsi moottoreissahan on erilainen pumppu siitä en osaa sanoa. Näissä moottorityyppi on nelikirjaiminen.

            Comment


            • #7
              Jep, ei millään uskaltanu väkisin vääntää kun pisti se toinen pumpusta lähtevä putki vastaan, sen irrotusta ei videossa tarvinnut tehdä :o
              Kone on 200hp bwe, joka nyt ei ilmeisesti liiemmin tuosta bwasta eroa.
              Täytynee tutkistella kun on aikaa..

              Comment


              • #8
                Poikittaisessa ja pitkittäisessä on eroa ton putkituksen kanssa, pitkittäisessä joutuu irrottaa pumpulta kummatkin linjat. Alkupään pitkittäisessä on vielä se toinen banjolla kiinni ja tosi tiukasti kiinni, itse nappasin suutintukilta putken irti, oli kyllä aikaa vievää.

                Comment


                • #9
                  Tätä topiccia vielä käyttäen, kysyisin että missä muut foorumilaiset on näihin audin mahtaviin tfsi koneisiin vaihdattanut kys. korjauspakettia itäsuomen alueella: nokkien välinen ajoitusketju, säätöpyörät, kiristimet ja kotelo
                  Laakkosella koko homma n.2.5 kiloeuroa 2.0 tfsi koneeseen (bwe), eikö tosiaan missään muualla vaihtuisi halvemmalla? Osat varmaan maksaa kaikille puljuille itsessään suunnilleen saman? (Pelkät osat laakkosella 2040e ja työ n.500e)

                  E: toki kys. rempan voi muuallakin teettää kun itäsuomen alueella, jos hyviä suosituksia löytyy.

                  E2: mikä tuon kotelon vaihdon virka on? Sillä hintaa yksin 823e. Osa nro: 06F103107G
                  Viimeksi muokannut kuatttro; 14.7.2014, 13:43. Perustelu: täydennystä

                  Comment


                  • #10
                    Olikohan tuohon viestin alkuperäiseen kysymykseen kenelläkään lisäinfoa? Oma FSI ujeltaa välillä ihan samalla äänellä. Jostain koneen etuosasta, melkeinpä flektien suunnalta viheltelee? Vaihdatin hammashihnan, kiristimen ja rullan vanhuuttaan. Ujellus ei vain hävinnyt..

                    Comment


                    • #11
                      Juho: Tuon osaa tehdä melkein mikä tahansa asiansa osaava autokorjaamo. Itse teetätin saman rempan Mikkelissä pienehkössä korjaamossa muutama vuosi sitten, eikä se silloin maksanut lähellekään noita summia, taisi olla yhteensä jossain 800 euron kieppeillä osat + työt. Tilailin itse silloin osat ja jos hinnat ei ole nousseet ihan kauheasti niin nuo sinulle kerrotut hinnat on aika kovia.

                      Comment


                      • #12
                        Okei, hyvä kun löytyi joltain omakohtaista kokemusta.. Pitää tuon rempan suhteen selvitellä siis hintoja vähän muualtakin.
                        Tuon kotelon vaihdon tarpeellisuutta ihmettelin jo heti paperit käteen saatuani ja yhdestä liikkeestä sain tiedon, että ei sitä kuulemma tarvitse vaihtaa jos se ei ole halki mennyt. No näinhän sen järjellä ajattelisi, laakkonen haluaisi vaihtaa sen kuitenkin jokatapauksessa. Kotelo tosian pelkästään sen 823e. Muistatko tero vielä vaihdoitko kotelon? Tai oliko se sulla halki?

                        Comment


                        • #13
                          Ei ollut halki, en vaan yhtään muista vaihdettiinko sitä.

                          Comment


                          • #14
                            Onko kaikissa tfsi koneissa samalla osanumerolla tuo paininkuppi? Eli onko tuo 06D 109 309 C oikea osa 2.0l BWE-koneeseen?

                            Comment


                            • #15
                              Siinä kotelossa on kolme metallista tiivistettä, joita ei voi vaihtaa. Ne menee hienokoneistetun nokkaketjun säätimen sisään (pakonokan päässä). Tiivisteet on aika hauraita ja mikäli hajoavat irroituksessa, niin kotelo on uusittava. Moni nyrkkipaja ei varmaan noita huomioi/edes älyä katsoa. Säätimen oikeanlainen toiminta on noista aika paljon kiinni. Itsellä oli kaikki 3 tiivistettyä poikki/hajosi irroituksessa. Lyhyet öljyn vaihtovälit vissiin auttaa, ettei nuo hajoa ja kaiva säädintä rikki.
                              Itsellä on kuvat jossain ja tuon kotelonkin pyysin talteen.

                              Comment


                              • #16
                                Tommonen setti:https://www.ecstuning.com/Audi-B7_A4...ing/ES2765389/

                                Ei mielestäni ole pahan hintainen.

                                Comment


                                • #17
                                  2.0 TFSI outo ääni

                                  On hieman kallis tuo kotelo jos tiivisteet hajalla, muistaakseni yli 700e... Itse llä jouduttiin vaihtaa kun kotelo halkesi ketjun katkettua.

                                  Edit: Näemmä noussut hinta kun on jo yli 800 /puusilmä

                                  Comment


                                  • #18
                                    Miten hitossa sen pumpun metallisen bensalinjan saa irti, mikä on sillä m8 XZN (12kulma) ruuvilla kiinni? Eihän sinne mahdu mikään avain mitenkään päin. Kaikki muut sain auki paitsi tuon... Pitääkö purkaa imusarja edestä pois? :D

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jos nyt ajattelen oikeaa pulttia, niin piiitkällä ohuella jatkolla alhaalta päin sörkkimällä sain itse ruuvailtua.

                                      Comment


                                      • #20
                                        http://freepdfhosting.com/8791e81dac.pdf

                                        Liekö tuosta apua

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jees kyllähän sen ruuvin sieltä sai irti räikällä pitkällä jatkovarrella... Ei ollu kyllä paininkupissa kulumaa juuri yhtään, pää oli vielä ihan musta. Vaikka on mittarissa kohta 250tkm.:D Ja tuli siinä sitten samalla rikottua tuo kovaksi hapertunut kampikammion tuuletusletku. PRKL kun sitäkään saa näin viikonlopuksi mistään..

                                          Comment


                                          • #22
                                            Torstaina lomareissuun lähdettäessä päästiin vajaa kilometri ja alkoi kuulua kitkutusta konehuoneesta. Ei muuta, kuin auto parkkiin ja kuuntelemaan. Aluksi vaikutti hihnapyörän laakerilta ja päätettiin ajaa auto kotipihaan takaisin ja vaihtaa autoa. Ääni vaimeni kierroksilla, mutta tyhjäkäynnillä kuului melko selkeästi. Kotipihassa tuo kuitenkin voimistui ja paikallistinkin sellaisen ujelluksen koneen takapäässä olevaan polttoainepumppuun. Ujellus vain koveni, kun auto kävi hetken siinä tyhjäkäyntiä ja siinä vaiheessa sammutin sen. Loppuvaiheessa oli jo korviin käyvää se ääni.

                                            Reilu viikko sitten alkoi antamaan koodia "008583 - Bank 1; System too Lean at Idle", mutta siihen tuntui olevan monta mahdollista syytä, enkä ollut ehtinyt siihen vielä perehtymään. Saattoi nyt sitten liittyä tähänkin kait.

                                            Yhtään en ole nyt ehtinyt purkamaan tuota vielä. Ilmeisesti se paininkuppi pitää jonkunlaista naputusta hajotessaan. Onko noista hajoillut jokin muukin, mikä täsmäisi oireisiin, vai onko tuo pumppu nyt vain tiensä päässä ? Just tuli 200 000km täyteen.

                                            Niin ja tuohon ensimmäisessä viestissä olevaan videoon verrattuna ääni oli paljon voimakkaampaa.

                                            Potilas 2006 a4 2.0tfsi.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Huohotinventtiili voi olla entinen eli kannattaa kokeilla saatko öljykorkkia auki auton ollessa käynnissä. Mikäli on tiukasti kiinni eikä lähde millään auki, niin venttiili on entinen.

                                              Korkeapainepumppukin voi olla tiensä päässä, ja paininkupin kuluneisuus kuuluu yleensä diselmäisenä raksutuksena. Paininkupin rikkoutumisen kyllä huomaisit selvästi, koska sen palasen kulkeutuisivat suoraan yläkertaan.

                                              Comment


                                              • #24
                                                https://www.youtube.com/watch?v=BCn1dzN6nNI


                                                Tuossa oli syyllisenä huohotusventtiili.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Unohtui tähän kirjoittaa, että huohotusventtiili oli omassakin vikana, vaikka pikadiagnoosilla paikansin äänen viereiseen pumppuun. En vain uskonut, että siitä ihan noin kova ääni voi lähteä kun se hajoaa. Ja yllättäen. :)

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X