Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 8p 2.0 tdi jäähdytysnesttä katoaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 8p 2.0 tdi jäähdytysnesttä katoaa

    Tämmöinen ongelma on tullut vastaan,kun noin kuukauden ja 1500km jälkeen nesteet on minimissä.Ulkopuolisia vuotoja en ole löytänyt,joten tuntuu että syypäänä on egr.Juttuahan tästä foorumilta löytyy,mutta tyydyttävää vastausta en ole saanut.

    Joten kaipaisin apua,että löytäisin tarvittavat tiivisteet egr:rän putsausta varten ja oletan että vuoto on jossain egr:rän jäähdyksessä ja ensiapuna voisin kokeilla letkujen yhdistämistä jos nyt olen vielä oikeilla jäljillä.Joten mistä löydän ne letkut jotka m enee jäähdyttimelle? Aamulla kun lähden liikkeelle niin tuprauttaa valkoista putkesta,toki se voi olla kyllä kosteuttakin. Kulkine on bkd moottorilla ja lastutettu,sekä ohjelmoitu egr minimiin.

  • #2
    Egr:stä en tuon suhteen osaa sanoa mitään, mutta Audilla vastaavaan oireeseen tarjoavat uutta kantta. Toivottavasti vika löytyy helpommasta ja halvemmasta korjauksesta.

    Comment


    • #3
      Sitä toivon todella ettei vika paikallistu kanteen.Järjestelmä kyllä pitää paineet hyvin sisässä,että jostain minimaalisesta vuodosta on kysymys.

      Comment


      • #4
        Hieman uppausta asiaan.Hoksasin tänään kun töistä lähdin ja lämpötila oli noin 11 astetta,auto seissyt 8/h.Auton käynnistää ja vähän polkaisee kaasua niin valkoista savua pukkaa hetken aikaa,mutta ei sitten enään ajossa kun moottori vähän lämpeää.

        Käytin auton tänään leimalla ja savutusarvo meni hipoen läpi (1,47) viime vuonna 0,58.Kertokaas nyt joku aloitanko vian etsimisen mistä ja neuvotkin olisi kova sana? vai eikö kellään ole samaan asiaan liittyviä ongelmia?

        Comment


        • #5
          Taas lisäystä aiheeseen.Tulppasin egr coolerin noin kolme viikkoa sitten ja nyt reipas tuhat kilometriä ajaneena nesteet oli alarajassa.Voiko järjestelmää paineistamalla todeta vuoto vaikka se olisi kannessa?

          Comment


          • #6
            vai eikö kellään ole samaan asiaan liittyviä ongelmia?
            Kyllähän tuo ihan samalta vaikuttaa kun itellä tuossa omassa paskassa viime kesänä. Tyhjäkäynnillä tupsautteli valkoisia savumerkkejä, kaasulla ajettaessa ei niinkään.
            Kävin mittauttamassa onko nestettä moottoriöljyn seassa kun alkoi olla tuo nesteen kulutus samaa luokkaa kun sulla. Diagnoosi: soosit sekasin.

            Kun sitten löin tuon osiksi niin kansi neljästä kohtaa halki (kaikki pytyt hehkutulpan reijistä pakoventtiileihin). Turbo meni samalla uusiksi kun tuli vähän liian kauan ajeltua öljy/neste soosilla...

            Comment


            • #7
              oma työkalu joka on 2.0TDI koneinen, hukkasi jäähdytysnestettä... ekalla kerralla pikahuolto ei löytänyt vikaa, no ei varmaankaan, kun eivät viitsineet paineistaa järjestelmää. Paineistuksen jälkeen löytyi vika, vesipumpun tiiviste oli antautunut. Merkkihuollosta taisi tulla 2 tunnin veloitus vaihdosta (toki myös osa sitten päälle).

              Comment


              • #8
                Mulla on myös turbo oireillut sillälailla että pari kertaa on mennyt limp modeen yliahtojen myötä.Olihan tuo ahdin jo väljä kun kokeilin.No seuraava etappi onkin paineistus.Oikeastaan on hyvä että löytyy kohtalotovereita,ettei tarvitse painiskella asian kanssa yksin.

                Comment


                • #9
                  Ohivuoto testi on ihan kätsä tuohon kannen varmistukseen, jos halkeama on paha niin päästää nesteen kanteen painetestillä, mutta kuka sitä näkee?

                  Comment


                  • #10
                    Päivitystä asiaan.Maanantaina auto kävi järjestelmän paineistuksessa ja mitään ei löytynyt.Laittoivat väriaineet sekaan ja sainoivat että ajaa 1000km ja tulee näyttämään uudelleen,liekkö muuta vaihtoehtoa kun käyttää hattu irti ja katsoa mitä on syönyt?

                    Comment


                    • #11
                      Jos sitä vielä kerran häviää niin teetätä jo se ohivuoto mittaus, varmistuu se kansi eikä tarvihe irrottaa.

                      Comment


                      • #12
                        Anteeksi tietämättömyyteni mutta eikö ohivuototestillä tarkisteta että,vuotaako männänrenkaat/venttiilit? Ainakin näin sanoi korjaamotuttuni.

                        Comment


                        • #13
                          Sekin sillä saadaan mitattua, mutta jos on kansipahvi rikki/kansi halki niin se puhaltaa paisariin ja nesteet rupattelee.

                          Comment


                          • #14
                            Vika selvisi,kansi halki pakopuolelta.Asia ilmeni vasta kannen koeponnistuksessa.Uusi amc kansi tilattu Nps:sän kautta,samalla tulee vaihdettua jakopäähilut ja pykälää isompi turbo.
                            Pari touhutonnia tuohon uppoaa mutta se on sitä motorsporttia.
                            Viimeksi muokannut juntunen84; 10.10.2014, 10:37. Perustelu: Tarkennusta

                            Comment


                            • #15
                              Pari viikkoa on nyt vierähtänyt tilaamisesta vaikka viikon piti kestää.Nps:än Markosta ei ole kuulunut mitään,Pariinkin otteeseen tullut laitettua sähköpostia mutta mitään ei ole kuulunut.Taidampa tilata kannen muualta kun ei ole varaa seisottaa autoa pidempään.....Huoh tämmöiset jutut kyllä syö miestä.

                              Comment

                              Working...
                              X