Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi C4 ABC tärinä kierrosalueella 2900-3000rpm

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi C4 ABC tärinä kierrosalueella 2900-3000rpm

    C4 94 etuveto manuaali V6 ABC ajettu 263000km. Eli hyvin paikallinen jyrinä/tärinä kierrosten ollessa 2900-3000rpm ja nopeus silloin 105-110km/h. (Eli hyvin kiusallisella alueella) Toistaseks sen verran lievä vielä että muut ei huomaa sitä.

    Mutta aluksi kiinnitty huomio tiettyyn nopeuteen ja sen takia renkaat tasapainotettu,eri paineita kokeiltu,uudet keskitysrenkaat,avattu ja kiristetty,talvirenkailla sama juttu.

    Ihmetys siinä että alle tuon tai yli ei mitään oireita! Sitten kiinnitty huomio kierroksiin,alle tai yli ei mitään oireita, 5tai4 vaihteella sama, jos kierrokset samassa niin ylämäki alamäki ei tuo muutosta. Ja se vielä että paikallaan vaihde vapaalla tuntuu samoilla kierroksilla samalta..

    Eli vetaritkin voi sulkea pois,entä kaksoismassa? Eikö se jyrisis kautta kierrosalueen? Ja noilla kilsoilla ei pitäis olla vielä ongelmaa.. Painelaakeri? Vaiko sitten vain pakoputki joka resonoi tietyllä kierrosalueella (hitsattu y putki yhdestä kohtaa jossa normaalisti on kartioliitos) juuri koska hyvin pieni tuo oire alue ja muuten ei mitään. Sitten tietty moottorin tukikumit,jotka pitäis olla kyllä aiva paloina... Onko ideoita muuta kuin ajaa lujempaa kuin 105 tai 80 :P

  • #2
    Kaksoismassa oireilee aluksi huippuväännöllä joka taitaa olla kutakuinkin nuilla kierroksilla.

    Painelaakeri yleensä ulisee.

    Kulkeekos se putki jostain läheltä runkoa?

    Comment


    • #3
      Huippu vääntö ilmoitetaan 3500rpm ja 225Nm
      Ei pakoputki niin lähellä mene mistään että värinänä ottais mihinkään eikä muutenkaan kolise, tietysti ajattelis että putki resonoi muutenkin kuin kevyessä ajossa tietyssä kohtaa.. Esim. Hiljaa vedätettäes 2ja3..

      Toi massalimppu alkaa vaa hirvittää. Eikai sellainen hyvää tee vaihteistolle tai moottorille jyristellä. Tietty menee kauankin kun 10tkm tulee vuodes mittarii..

      Comment


      • #4
        Ihme ja kumma! Katti vaihdettu ja jyrinä lakkasi,putsasin myös ne vibraatiojouset (?) kiinnityksestä, aika töhnä niissä oli.
        Katti oli halki yläpuolelta tukipeltien sisältä ja sitä oli tilkitty kemiallisilla aineilla.. Varmaan alkuperäinen pönttö ja silti oli kenno ehjä. Nyt sit näkee mitä päästöt sanoo katsastuksessa,147e oli hintaa UKsta tilatulla E hyväksytyllä pöntöllä.

        Saa nähdä pysyykö värinät poissa vai olisko tuo tehnyt moista. Kylmänä vielä vähä ravistelee,ehkä remmiki vähä venyny jo ettei oo aiva nokat justiinsa kohdilla..tai ollu alunperinkään kun tussimerkit ollu vain käytössä.

        Comment

        Working...
        X