Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Automaatin öljynvaihto -> 4. vaihde katosi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Automaatin öljynvaihto -> 4. vaihde katosi

    Yksi automaattien ongelmaketju lisää. Kyseessä 80 TDI -95 jossa A4:sta peräisin oleva 01N / DFH vaihteisto. Toin auton viime syksynä Saksasta ja se on toiminut ihan moitteettomasti.

    Vaihdoin vaihteistoöljyt ja suodattimen, nyt ei ole enää 4 vaihdetta ollenkaan vaan pomppaa kolmosen jälkeen vapaalle. Työssä käytin alkuperäistä VAG suodatinta + öljyä. Homma on tehty tehtaan ohjeiden mukaan, hieman kummastutti suodattmen kiinnitys tai lähinnä sen puute, sinne se vaan työnnetään paikoilleen ja öljypohja tukee sitä. Öljymäärä on tarkistettu pariin kertaan tyhjäkäynnillä P-asennossa kädenlämpöisellä laatikolla.

    Käytin jo hakua ja löysinkin vastaavanlaisen ongelman mutta en jaksa uskoa että tästä olisi kytkinpinnat loppu koska toimi kuitenkin ennen huoltoa.

    Olisiko kellään uudellamaalla / pk-seudulla lainata vag-com piuhaa vaikkapa alkuviikolla niin voisi koodeja etsiä ? Oma piuha taisi sanoa yhteistyösopimuksen irti, vilkuttelee vaan oranssia valoa (Hex-Com). Eipä tämä niin kiireinen projekti ole, talvirajoituksilla pärjää hyvin kolmellakin vaihteella.

    Jatkokysymys, pitäisikö vaihdenäyttö olla vakiona mittaristossa ? Mikäli mulla tuossa on sellainen niin ainakin se on pimeänä, polttimonvaihto ?

  • #2
    Viittaisi venttiilin jumimiseen. Teitkö homman "hygienisesti" ettei päässyt paskat kiertämään kierroksen pitkin laatikkoa tukkien nelosen venttiiliin.

    Comment


    • #3
      "Mikäli mulla tuossa on sellainen niin ainakin se on pimeänä, polttimonvaihto ?"

      Kyllä pitäisi olla mittaristossa oikealla puolella ( ainakin vanhemmissa) Siiinä "mutikassa" on kaksi valoa. Minusta se on tärkeä ilmaisin, koska sen valot ilmaisevat mm vikaa = kaikki sekmentit palavat.
      Jos lamput ovat palaneet, ei voi tietää viasta lootassa heti?

      Ei voi korjata= pitää ostaa uusi, mutta:)
      Itse korjautin ko valot vähän aikaa sitten. Ainakin minulla ei siihen käy mikään "yleislamppu".
      Joten pitää ostaa "siittiölamppu 2 kpl" = pieni lamppu, jossa lanka perässä.

      Vaatii asiantuntevan kaverin/ mittariston irrottamisen/ mötikän. Vanhat siittiöt tinauksesta irti ja uudet tilalle. Helppo homma asiantuntijalle.

      Comment


        #4
        Itsellä oli ex. 80 cabriossa automaattivaihteistön näyttö mittariston keskellä alhaalla. Samassa paikassa kuin C4 mittaristossa on lämpötilan näyttö. Pitää sisällään ne kaksi tinattavaa poltinta.

        Comment


          #5
          Kiitoksia tiedoista, täytyy huomenna raapia mittaristo pöydälle ja tutkia. Vikamoodi tuossa ei ole päällä koska muut vaihteet toimivat normaalisti.

          Comment


          • #6
            Mulla oli omassa satkussa niin, että vaihdenäyttö kyllä tavallaan toimi vaikka polttimot olivat palaneet. Eikö se ole joku LCD tai semmonen, eli sen vaihteen joka oli valittu, numero/kirjain näkyi eri tavalla kuin muut, vaikka itse näytön polttimot olivat palaneet. Eli valosalla kun tarkkaan katsoi niin sai kyllä selvän mikä/mitkä vaihteet näytössä "paloi", vaikka itse valoa ei näytössä ollut. Vikatilassahan ne kaikki vaihteet "palaa", normaalimeiningillä vain se joka on vaihdekepillä valittu, eli P/R/N/D/3/2/1 vai miten ne menikään.

            Liekö 80:n näyttö sitten samalla tavalla toimiva, jaa-a.

            Comment


              #7
              No kyllähän se sieltä löytyi, pistoke oli vaan irti ja syy siihenkin selvisi. Tuo näyttö sekoilee ihan miten sattuu, kosketushäiriöitä jossakin.

              Comment


              • #8
                Olisiko niin, että edellinen omistaja olisi "kyllästynyt" vikanäyttöön ja irrottanut liittimen?
                Jos näyttää mitä sattuu vikana voi olla se, että "etuosa" tai takaosa =mistä sitä katsoo, systeemistä on väärin päin?

                Comment


                • #9
                  Tai ne näytön sebrakumit on huonosti paikoillaan/kutistuneet

                  Comment

                  Working...
                  X