Yksi automaattien ongelmaketju lisää. Kyseessä 80 TDI -95 jossa A4:sta peräisin oleva 01N / DFH vaihteisto. Toin auton viime syksynä Saksasta ja se on toiminut ihan moitteettomasti.
Vaihdoin vaihteistoöljyt ja suodattimen, nyt ei ole enää 4 vaihdetta ollenkaan vaan pomppaa kolmosen jälkeen vapaalle. Työssä käytin alkuperäistä VAG suodatinta + öljyä. Homma on tehty tehtaan ohjeiden mukaan, hieman kummastutti suodattmen kiinnitys tai lähinnä sen puute, sinne se vaan työnnetään paikoilleen ja öljypohja tukee sitä. Öljymäärä on tarkistettu pariin kertaan tyhjäkäynnillä P-asennossa kädenlämpöisellä laatikolla.
Käytin jo hakua ja löysinkin vastaavanlaisen ongelman mutta en jaksa uskoa että tästä olisi kytkinpinnat loppu koska toimi kuitenkin ennen huoltoa.
Olisiko kellään uudellamaalla / pk-seudulla lainata vag-com piuhaa vaikkapa alkuviikolla niin voisi koodeja etsiä ? Oma piuha taisi sanoa yhteistyösopimuksen irti, vilkuttelee vaan oranssia valoa (Hex-Com). Eipä tämä niin kiireinen projekti ole, talvirajoituksilla pärjää hyvin kolmellakin vaihteella.
Jatkokysymys, pitäisikö vaihdenäyttö olla vakiona mittaristossa ? Mikäli mulla tuossa on sellainen niin ainakin se on pimeänä, polttimonvaihto ?
Vaihdoin vaihteistoöljyt ja suodattimen, nyt ei ole enää 4 vaihdetta ollenkaan vaan pomppaa kolmosen jälkeen vapaalle. Työssä käytin alkuperäistä VAG suodatinta + öljyä. Homma on tehty tehtaan ohjeiden mukaan, hieman kummastutti suodattmen kiinnitys tai lähinnä sen puute, sinne se vaan työnnetään paikoilleen ja öljypohja tukee sitä. Öljymäärä on tarkistettu pariin kertaan tyhjäkäynnillä P-asennossa kädenlämpöisellä laatikolla.
Käytin jo hakua ja löysinkin vastaavanlaisen ongelman mutta en jaksa uskoa että tästä olisi kytkinpinnat loppu koska toimi kuitenkin ennen huoltoa.
Olisiko kellään uudellamaalla / pk-seudulla lainata vag-com piuhaa vaikkapa alkuviikolla niin voisi koodeja etsiä ? Oma piuha taisi sanoa yhteistyösopimuksen irti, vilkuttelee vaan oranssia valoa (Hex-Com). Eipä tämä niin kiireinen projekti ole, talvirajoituksilla pärjää hyvin kolmellakin vaihteella.
Jatkokysymys, pitäisikö vaihdenäyttö olla vakiona mittaristossa ? Mikäli mulla tuossa on sellainen niin ainakin se on pimeänä, polttimonvaihto ?
Comment