Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AUDI TT käynnistys ongelmia, apuja?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    AUDI TT käynnistys ongelmia, apuja?

    Moi,

    Nyt tarvittais hieman foorumilaisten apuja. Mikähän mahtaa tuollasta vm-98 etuveto tt:tä vaivaa kun ei kylmänä tahdo käynnistyä. Joutuu starttaamaan useampaan kertaan ja käyttämään virtoja ennenkuin herää ja sitten kun herää käy tyhjäkäyntiä hyvin mutta kun annat kaasua meinaa tukehtua ! Lipsuttamalla kaasua saa kierroksia ylös mutta tuntuu aluksi että ei käy kaikilla...? Jos käyttää lämpöseksi niin ei mitään ongelmia toimii hienosti ! Välillä luistoneston valo palaa taulussa...

    Vikakoodit luettu.. Ei tuolla meidän laitteella ainakaan antanut mitään vikaa...

    Imuilman lämpötila anturi vaihdettu.. Ei vaikutusta..akku vaihdettu uuteen ei vaikutusta..tulpat tarkistettu, näytti ihan hyviltä.. Kampiakselin asentotunnistin seuraavaksi? Vaan millä sen anturin sais helpoiten sieltä irti? Yritin jo kertaalleen mutta pyörii vaan anturi tyhjää, on kyllä kovaa anturi kiinni, kärsiikö esim. lukkopihdeillä yrittää nykiä irti ?

    Vaikka akun vaihdoin uuteen tuntuu että pyörittää silti kankeesti? Yksi mikä tuli myös mieleen , olen ihmetellyt tässä parin kuukauden aikana mitä auto on meillä ollut että miksi moottorin lämmöt on alhaisen oloiset lämpöisenäkin mittarin mukaan vaan siellä 70-75 pyörii lämmöt..? Oisko sittenkin tuossa vedenlämpötila anturissa vika?
    Viimeksi muokannut Jyppe; 5.10.2014, 08:57. Perustelu: Palautettu

    #2
    VCDS:llä vikakoodien luku. Jos ei vikakoodeja, niin fuel trimmien tarkastus, jos yli +-5, niin jostain todennäkösesti vuotaa.

    Yleensä tuollaiset lämpötilat viittaa termariin, mutta VCDS:llä vois kattoa lämmöt kylmästä koneesta.
    Jos lämmöt kylmällä koneella näyttää hassuilta, niin lämpöanturi vaihtoon.

    Comment


      #3
      Kylmänä lähtee normaalisti nollasta kiipeemään lämmöt ylös.. termari menee vaihtoon kunhan löytyy ensin tuo käynnistys vika..

      Yritän vielä tolla kampiakselin anturin vaihdolla, katotaan paraneeko sillä..
      Viimeksi muokannut Jyppe; 5.10.2014, 08:57. Perustelu: palautettu

      Comment


        #4
        Kylmänä lähtee normaalisti nollasta kiipeemään lämmöt ylös..
        Lämpömittari ei näytä alle 50 lukemia eikä se ole kovin tarkka muutenkaan. VCDS:llä saa varmuuden.

        Yritän vielä tolla kampiakselin anturin vaihdolla, katotaan paraneeko sillä..
        Sillä VCDS:llä sais vamasti ne vikakoodit ja muun diagnostiikan, niin ei tarttis niin hirveesti arvailla.
        Kampuran asentotunnistin tyypillisesti vetää koneen täysin hengettömäksi ja siitä jäisi koodi.

        Comment


        • #5
          Vedenlämpömittarin vialta kuulostaa, taitaa tuossakin olla samassa "mötikässä" sisällä kaksi erillistä anturia eli lämpömittarin näyttämä (Anturi G2) voi olla ihan eri kuin tieto minkä moottorin ohjaus saa (Anturi G62).

          Comment


            #6
            Espivalo -> ilmamassan mittauksen häiriö sangen todennäköisesti. Joku reipas vuoto tai ilmamassamittari sökö. Kokeile pelaako paremmin massamittarin johto irti. Jos kyllä, vika voi kuitenkin olla myös vuoto eikä välttämättä sähköinen.

            Pyörittää kankeasti -> tsekkaa moottorin maajohto.

            Comment


              #7
              Saikohan lie aloittaja vikaa koskaan selville. Mutta itellä myös autossa TT apx motilla oireet aikalaillla samat. Auto ei siis käynnisty. Pyörittää kyllä kohtuu iloisesti, virran puitteissa toki. Vikakoodia antoi g62 anturista, sen vaihdoin, ei vaikutusta. Koodia ei enää tuu. Luettu vcds:llä. Myöskin minulla esp valoa väöillä vilauttelee ja ehkä mielestäni paremmin yrittää käyntiin ilman että ilmamassamittarin johto kytketty. Kuulosti jossain vaiheessa jopa siltä että saattais käyntiin mutta ei lähtenyt. Mistä johtuu ettei tule koodia massamittarista vaikka johto irti käynnistää? Autoa startattu kohtuu pitkään myös kaasu pohjassa tulppia ajatellen. Ja käytin myös kädessä yhtä tulppaa..

              Comment


                #8
                Otappa autoscan koko autosta, niin saa paremman kuvan ongelmasta.

                Comment


                • #9
                  Toimiiko bensapumppu/nouseeko bensapaineet? Pumppuhan voi mennä varottamatta ja sillon ei tietenkään käynnisty.

                  Comment


                    #10
                    Tekasen sen autoscanin. Vielä en oo bensapumppu asteelle päässy. Bensanpaineen säätimen testasin silleen että ehjällä letkulla imasin ja kieli jäi kiinni eli kalvo ainakin ehjä. Pumpulle teen output testin, sillähän jo jotain suuntaa saa?
                    Viimeksi muokannut bonus; 3.12.2019, 19:54.

                    Comment


                      #11
                      Homma nytkähti sen verran eteenpäin, että alotin seuraavan tutkinnan suoraan bensapumpusta. Kansi pois ja kumivasaralla paukuttelin, niin sehän hyrskähti käyntiin. Virrat kun päälle laittaa, niin pumpusta ei semmosta pirteetä sekunnin surausta kuulu. Ainoastaan semmonen ihan hengetön inahdus, nippanappa kuolevainen kuulee. Autoscanin tein kyllä myöskin. 35 cent. locks kanavalta;

                      01366 - opened due to crash signal
                      01371 - alarm trigg3red by door contact switch
                      01374 - alarm triggered by terminal 15
                      01370 - alarm triggered by interior monitorin
                      00956 - key 2 - adaptation limit surpassed


                      Comment


                        #12
                        Minkä ikäsiä yleensä tuommoset kerran jumineet pumput on, että suunnitellakko jo pumppukaupoille?

                        Comment

                        Working...
                        X