Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A8 D2 ja vaihteiston öljynvaihdon jälkimeiningit. (Laatikko hajalla)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Jos kyselet vielä Recrolta jotain, niin kysyppä huviksesi koko vaihteiston hintaa. Vaikka et sitä olisi ostamassa niin kiinnostaa millä hintaa 5v tippi sieltä irtoaisi rempattuna.

    Comment


    • #32
      Kysyin jo varmuuden vuoksi, pelkkä laatikko 1580€ ilman autoa, ja 1750€ sinne ajettuna. Ja nuo on niitä ALV 0%. Tuohon halvempaan hintaan on laskettu mukaan arvioitu rahti laatikolle 180€, muttei oman laatikon lähetystä latviaan eikä irroitustyötä. Kalliimmassa on sitten 350€ laatikon irroitus/kiinnitys mukana. 1400 näyttäis olevan perushinta ilman rahteja tai töitä.

      Comment


      • #33
        Lisäillääs tähän vähän hintoja. Otin kaikki osat korjaamon kautta, ZF alkuperäisosia kaikki. Suomen ZF hinnoitteli osat melko suolaisesti, pelkkä turbiini 1736€, ja tiivistesarja 640€. En ruvennut edes kyselemään kitkalevysarjaa tai peruutusvaihteen osia heiltä. Korjaamon kautta turbiini noin 730€, ja tiivisteet+kitkalevyt 500-600 pyöreästi. Pakkirumpu? ~60€.
        Työn osuutta ei vielä ole selvillä, mutta voin huomenna lisäillä tarkemmat hinnat kun saan auton haettua. Sovittiin aikaisemmin siis että tehdään koko laatikko uusiksi jos en sitä muistanut aikaisemmin laittaa. Pakkipuoli olisi kuulemma hajonnut luultavasti melko lyhyen ajan sisään, siellä oli kuulemma jotain jo murtunut tai hajonnut. Siitäkin selviää huomenna lisää.

        Comment


        • #34
          Nojoo, nyt olis auto taas kotona. Laskun loppusumma 3538€, eli vähän yli meni arviosta. Venttiilikoneistoon piti vaihtaa vielä joku runko-osa, ja sillekkin tuli vähän alle 300 hintaa. Nyppäys kolmoselta neloselle vaihdettaessa oli tullut takaisin, itse en huomannut, mutta vaimo löysi taas nyppäyksen ajaessaan. Maffia epäiltiin syyksi jo ennen akun vaihtoa, lieneekö syy siellä? Vikakoodia ei vielä ilmeisesti ole antanut, pitää vielä huomenna tarkistaa onko tänään nyt tullut.

          Comment


          • #35
            Kokeiles kaasuläpän sopeutusta, sillä saa usein laatikon typeriä toimintoja pois.

            Comment


            • #36
              http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...Alignment_(TBA)
              Lienee ihan pätevä ohje ?

              Comment


                #37
                Vaijerikaasulle: basic settings-> kanava 98 tai 99.
                Sähkökaasulle sama mutta kanava 62
                En saanut edellistä linkkiä auki, kännykkä ja huono kenttä.

                Comment


                • #38
                  Partscats.info näyttäisi tälle auw koneelle tällä numerolla kaasuläppää:077133062A. Näyttäisi siis olevan sähkökaasulla. Tuossa ross-tech ohjeessa lukee kanava 60, noh selviää varmaan katsomalla kun saa läppäriin kiinni. Eiköhän se jommastakummasta löydy.

                  Comment


                  • #39
                    Kaasuläpän sopeutus poisti nykäisyn, ja hyvin toimi noin 2 tuntia. Toimi oikein kylmänä, ja tankilla käynnin jälkeen toimi vielä lämpimänäkin hyvin. Nyt kun vähän tuossa ajeltiin tuli nykäys takaisin. Muutaman tunnin pysyi pois.

                    Comment


                    • #40
                      Nojoo, ei ilmeisesti ollut tuolla kaasuläpän sopeutuksella mitään tekoa tuon asian kanssa. Kylmänä toimii oikein, ja varmaan ei vielä oikeasti ollut ajolämpöinen tuon lyhyen tankkireissun jälkeen. Nyt on huomattu, että toimii aina kylmänä oikein, mutta lämmettyään nykäisee. Jostain netistä on tarttunut silmään, ettei MAF lukemalla ole merkitystä kylmällä koneella, ja vasta kun kone on lämmin alkaa senkin näyttämä vaikuttamaan. Tyhjäkäynnillä oli aluksi noin 13-14g lukemat, ja hetkenpäästä lukemat laski 8g:ään. Seurasi siis kierroksia ja näyttää vielä ainakin jotain. Niin ja ei vikakoodeja myöskään anna. Maffin vaihdan seuraavaksi, katsotaan mitä se sitten sanoo. Tuo nykäisy kun näyttää tulevan mukaan heti, kun maffinkin arvot tulevat peliin.

                      Comment


                      • #41
                        Vika näyttää poistuneen! Maffin putsaus vaikutti jo niin paljon ettei enää nyi vaihtaessa. Aikaisempi vian poistuminen oli ilmeisesti vain sattumaa, koeajo kylmänä jolloin ei vika muutenkaan tullut esille. Enää ei nyppää vaihteelta toiselle.

                        Comment


                        • #42
                          Pelkäsin tuossa jo että taas nyppäilee vaihdossa kylmänä, mutta syyksi löytyi vuotava alipaineletku kuljettajan puoleissa (lisäilmapuhaltimen?) venttiissä. Antoi vikakoodia että ilmavirtaus toisella puolella liian pieni. Tuo puhallin lähtee kylmäkäynnistyksessä päälle tarkoituksenaan ilmeisesti vauhdittaa katalysaattorien lämpenemistä. Tuli uusittua muutkin alipaineletkut kun näytti olevan aivan hajoamispisteessä muitakin kohtia. Taas toimii :)

                          Comment


                          • #43
                            Moro, mites nuo laatikon adaptaatiot nollataan? Tuo 5-vaihteinen tippi oppinu jotkin mummo asetukset, kun vaihtaa lämpimänä aika herkästi isompaa silmään.
                            Kylmänä kyllä kierrättää paremmin, liittyy varmaan jotenki öljyjen lämmitämiseen äkempää?

                            Comment


                            • #44
                              Vcds:llä nollataan tipin ohjainyksikön vikakoodit vaikka niitä ei olisikaan, nollaa siis myös opitut arvot. Saman voi tehdä moottorin ohjainyksiköllekin.

                              E. Nopeampi vaihtoehto laatikon adaptaatioiden nollaukseen on: virrat päälle, kaasupoljin pohjaan 30sekunniksi, virrat pois.
                              Viimeksi muokannut vV8m5; 12.2.2017, 17:46. Perustelu: väärä poljin muistissa:)

                              Comment


                              • #45
                                Kiitos, pitääpä koittaa

                                Comment


                                • #46
                                  Se on minun mielestä kyllä kaasupoljin, eikä jarrupoljin. Nopea googlauskin vahvistaa asian.

                                  Comment


                                    #47
                                    On kaasupoljin nimenomaan ja eron kyllä huomaa nollauksen jälkeen...

                                    Comment


                                    • #48
                                      Sormet kirjoitti ajatusta nopeammin :D
                                      Kaasupoljinta tosiaan tarkoitin, niin tuo omakin tippi on nollautunut.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Tuota mites tuossa tipissä, laatikkoon menevä töpseli aika öljyssä, onko siellä joku o-rengas välissä? Jos sen vaihtais samalla kun tarkistaa öljynpinnan tason laatikosta, epäilen että laatikkoöljyn lauhuttimen letku hiemaan vuotaa lauhuttimen päässä.

                                        Auto siis -97 a8 d2 4.2tipq

                                        Comment

                                        Working...
                                        X