Varailin tuossa aikaa öljynvaihtoon, kun tuntui pieni nyppäys vaihtaessa 3 -> 4 pintakaasulla kiihdytettäessä. Vika ehtikin tuossa jo korjaantua, kun vaihteiston (5hp24a) mukautusarvot nollasin ja vaihdoin uuden akun sen kyykättyä täysin. Vikana oli siis alunperin ilmeisesti heikko akku, joka häiritsi vaihteistoa jotenkin. Ajattelin kuitenkin vaihdattaa tuohon askiin öljyt, onhan sillä vasta 193000 km ajettu.
Laatikko toimikin todella hyvin öljynvaihdon jälkeen, mutta kotimatkalla 80 -> 100 kiihdytyksessä rupesi kummasti kierrokset hyppimään ja aski temppuilemaan. Pysäytettiin auto samantien parkkipaikalla ja kuulosteltiin outoa ääntä, joka kuului myös paikallaan ja tyhjäkäynnillä. Ääntä on hankala kuvata, ehkä sellainen hiestävä tai rahiseva.
Soitto öljynvaihdon tehneelle korjaamolle, ja tuomiona oli että todennäköisesti turbiini tuli tiensä päähän. Otettiin sitten autolle hinurikyyti takaisin, ja sinne jäi audi odottelemaan, että ehtivät ottaa sen työn alle.
Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia, että olisi samantien öljynvaihdon jälkeen hajonnut? Mietin tässä, että meniköhän nyt pelkkä turbiini, autolla kun ei rikkinäisenä ajettu. Korjaamon arvio oli siis tuo pelkkä turbiinin hajoaminen, näin siis vain näkemättä ja kuulematta.
Jos joku voi samaistua tähän avautumiseen, niin mielelläni kuulisin paljonko osaa jouduttiin loppujenlopuksi uusimaan. Työtä ilmeisesti luvassa muutaman työpäivän verran.
Vielä tarkennukseksi, ei ole tarkoituksena syyttää korjaamoa tai öljynvaihdon tekijää, en epäile että heillä mitään osaa on tuon hajoamiseen.
Laatikko toimikin todella hyvin öljynvaihdon jälkeen, mutta kotimatkalla 80 -> 100 kiihdytyksessä rupesi kummasti kierrokset hyppimään ja aski temppuilemaan. Pysäytettiin auto samantien parkkipaikalla ja kuulosteltiin outoa ääntä, joka kuului myös paikallaan ja tyhjäkäynnillä. Ääntä on hankala kuvata, ehkä sellainen hiestävä tai rahiseva.
Soitto öljynvaihdon tehneelle korjaamolle, ja tuomiona oli että todennäköisesti turbiini tuli tiensä päähän. Otettiin sitten autolle hinurikyyti takaisin, ja sinne jäi audi odottelemaan, että ehtivät ottaa sen työn alle.
Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia, että olisi samantien öljynvaihdon jälkeen hajonnut? Mietin tässä, että meniköhän nyt pelkkä turbiini, autolla kun ei rikkinäisenä ajettu. Korjaamon arvio oli siis tuo pelkkä turbiinin hajoaminen, näin siis vain näkemättä ja kuulematta.
Jos joku voi samaistua tähän avautumiseen, niin mielelläni kuulisin paljonko osaa jouduttiin loppujenlopuksi uusimaan. Työtä ilmeisesti luvassa muutaman työpäivän verran.
Vielä tarkennukseksi, ei ole tarkoituksena syyttää korjaamoa tai öljynvaihdon tekijää, en epäile että heillä mitään osaa on tuon hajoamiseen.
Comment