Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 käynnistysongelma moottorirempan jälkeen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 käynnistysongelma moottorirempan jälkeen

    Vaihdoinpa A4 B5 (ADP-moottorilla) kannentiivisteen ja vesipumpun, yms pientä. Homma meni muuten hyvin, mutta auto ei lähde enään käyntiin. Strobolla katsottuna kipinää tulee, suuttimista tulee bensaa, mutta ei käynnisty.Ennen jakohihnan irroitusta kaikki hihnapyörät ja hihna merkattu tussilla, joten jakokaan ei kait voi olla pielessä.

    Olisiko hyviä ideoita?

    #2
    Vikakoodien luku.

    Comment


    • #3
      Jatkoa: vikakoodeja ei löydy joten kaikki anturit pitäisi kaiketi olla kiinni.

      Comment


      • #4
        Millä luettu? Ja perus tyhmä kysymys, pyörititkö konetta ja sen jälkeen katsoit ajotuksen?

        Comment


        • #5
          Vikakoodit luettu Autocomilla.

          Kysymys ei ollut varmaankaan tyhmä vaan vastaaja koska en ole varma ymmärränkö mitä tarkoitat :D Olen pyöritellyt konetta käsin ja startilla ja omat merkit ovat kohdillaan. Ja lisäksi mikäli ymmärrän korjauskäsikirjan merkit niin nekin ovat oikein (kampiakselin hihnapyörän viiva apuakselin hihnapyörän täplän kohdalla, nokka-akseli YKK-merkissä).

          Comment


          • #6
            Eli siis juurikin niin jotta käsin pyörittää pari kierrosta ja kahtoo jaon, heitetääs muutama tyhmä tarkistus kohde: tulpanjohot oikein, johot paikallaan, alipaine letkut oikein ja paikallaan, jos pääsy puristuspaine mittariin niin mittaas ne. En nyt oikein muuta keksi kuin joku anturi on sanonut sopimuksensa irti tai ei ole puristuksia.

            Oma autocomi on jättänyt jotain koodeja näyttämättä, sitä varten on myös vcds.

            Comment


            • #7
              Kannattaa sillä autocomilla yrittää lukee livedataa sieltä samalla kun pyörittää. Tosin aika pitkään saa pyörittää että se sieltä mitään saa pihalle mutta sit ainaki näkee jos joku tieto puuttuu. Tosin aika erikoinen jos kuitenki sytkä ja kipinä tulee ja ei lähe kuitenkaan käyntiin.

              Comment


              • #8
                Juu, pyöritelty on käsin ja jako on kyllä oikein merkkien mukaan. Ainoa mitä en ole vielä ottanut auki on pyörijän kansi, mutta en oikein keksi, että miten se pyörijäkään väärin voisi olla kun hihnassa ja hihnapyörässä oli merkit... Tulpanjohdot on oiken (merkattu, eikä niitä kovin helpolla väärin saa kun ovat niin eri pituiset).

                Melkoinen mysteeri. Täytynee huomenna käydä hommaamassa puristuspainemittari jos ei parempia ajatuksia ilmaannu...

                Comment


                • #9
                  Onhan kaikkien moottorin antureiden piuhat aivan varmasti kiinni? - Esimerkiksi nokka-akselin asentotunnistimen (tämä toki jättäisi luultavasti vikakoodin, eri asia sitten on saako kaikilla lukijoilla näkymään)? - Myös virranjakajan hall-anturi saattaa aiheuttaa saman.

                  Comment


                  • #10
                    Homma selvisi: sytytys oli 90 astetta pielessä. Ainoa selitys minkä keksin on, että olen rempan aluksi ottanut sytytyspiuhat jakajan päästä irti ja jostain syystä laittanut ne takaisin 90 astetta pieleen, mutta unohtanut koko asian... :^) No, nyt auto kehrää mukavasti :)

                    Comment

                    Working...
                    X