Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 3.0 tdiq -05 Tiptronic tökkii/paukahtelee

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A6 3.0 tdiq -05 Tiptronic tökkii/paukahtelee

Kokemuksia Tiptronicin ongelmista? Reippaasti kiihdyttäessä yläkierroksilla kun seuraavan vaihteen pitäisi löytyä kehiin, auto nytkähtää reippaasti ja vaihde tuntuisi olevan hieman hakusessa. Kylmiltään ei niin herkästi ilmene, mutta pahin temppuilu tapahtui pari pivää sitten helteellä. 3/4 kaasulla kun tasaisesti kiihdyttää, vaihteisto tuntuu pelaavan moitteettomasti. Huomenna koodit lukuun ja foorumeita on tullut selailtua melko paljon. Onko kellään ollut juuri SAMANLAISIA ongelmia? Kaikki kauhuskenaariot pyörii jo päässä...

Saat tähän varmasti asiantuntevia teknisiäkin vastauksia mutta itse olen (vähän vanhemmalla Tipillä) tottunut kaikenlaiseen vaikkei lopulta mikään ole hajonnut. Vaihteisto on oppiva ja ECUa kuunteleva joten muutokset koneessa tai ajotavassa saavat sen herkästi muuttamaan tyyliä.

Mulla D-asennossa täyskaasukiihdytyksessä empii ja tärähtelee 2-3 vaihdossa ja hiukan empii vitosella. Mutta tippipuolella käsin vaihtaen tai S-asennossa ei ilmiöitä ole. Itseasiassa tippipuolella toimii aika maukkaasti kun olen koodannut sen vetämään rajoittimelle.

Eli ota koodit ja jos siellä ei ole mitään, resetoi opitut arvot. En tiedä voiko tuossa autossa ottaa akun kengän irti puoleksi tunniksi.

Comment

Tuskin löytyy vikakoodeja, mutta ehkäpä suodattimen ja öljynvaihto huuhtelulla ja sitten opittujen arvojen nollaus voisi tepsiä. Niistä on ainakin hyvä aloittaa jos ei ole koskaan vaihdettu. Ja vaikka vielä sopeutusajo.

Comment

Vanhaan tippiin tottuneena allekirjoitan myös mielipiteen siitä, että kyseessä on mitä eriskummallisin kaveri, välillä tuntuu, että ei ole päätä eikä häntää. Mutta vieläkin toimii täydellisesti eikä osoita väsymisen merkkejä. Kuulostele rauhassa ja jos ongelmat jatkuvat niin sitten syvempiä analyyseja. Alkuun vaikkapa rvs-käsittely.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja ttenhunen Näytä viesti
          Itseasiassa tippipuolella toimii aika maukkaasti kun olen koodannut sen vetämään rajoittimelle.
          Mites tuo koodaus onnistuu?

Comment

Working...
          X