Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi a6 biturbo nakuttaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi a6 biturbo nakuttaa

    Elikkä kyseessä ois vuoden 2000 a6 2.7 biturbo. Rupesi nakuttamaan kuskinpuolelta ihan yhtäkkiä todella kovin. vaihdoin öljyt eikä auttanu.voisko olla nostin. Oisko ehdotuksia kellään mistä aloittaa.

    #2
    Vikakoodit on aina hyvä lukasta.
    Biltemasta ja motonetista see semmosia stetoskooppeja joilla nakutuksen lähdettä on hyvä paikallistaa.

    Pahimmassa tapauksessa nokat/nostajat on niin kuluneet, että nakuttaa.

    Comment


    • #3
      Ok saako nostajat korjattua irrottamatta kantta näistä kun suht uus auto itsellä niin ei tietoa vielä kauheesti ?
      ja onko kuin vaarallista ajaa nyt
      Viimeksi muokannut eemeli91; 29.5.2014, 17:37.

      Comment


        #4
        Minä ottaisin venttiilin kopan auki kuskin puolelta, sieltä jo näkee noin ensihätään jos nokissa / nostajissa on sanomista. En ajelisi yhtään jos on kova naputus.

        Comment


          #5
          Joo, sieltä saattaa olla pahimmassa tapauksessa nostin puhki. Sitten venttiili voi pudota sylinteriin. Eli koppa auki ja ihmettelemään. Nokat ja nostimet voi vaihtaa paikoillaan, mutta jakohihna pitää ajoittaa uudestaan.

          Comment


          • #6
            kiitos avusta eiku koppa auki ja ihmetellään sit uudestaa. Ja saako jakopään ajoitettua puskuri yms paikoillaan?

            Comment


            • #7
              Ei saa, huoltoasentoon on puotettava.
              Edit. Miltein tarvitset myös lukitustyökalut, helpottaa kummasti.

              Comment


              • #8
                Vika löyty ventiilin koppa ja öljykanavat täynnä isoja muovinpaloja. Sain ongittua pois . Oisko mahollisesti öljypumppu. ??
                Ja toinen nokka täytyy irrottaa jotta saa kaikki muovit alta pois

                Comment


                  #9
                  Varmaan ketjunkiristimen liukupinnat paskana. Öljypumpussa ei ole muovia. Audilta saa vain kokonaisia kiristimiä, ebaysta saa liukupintoja.

                  Laita kuvia esille niin osaa sanoa paremmin.

                  Comment


                  • #10
                    joo jos kuuluu olla jonkunnäköinen muovi ohjain niin ei ole vaan ihan metalli vastaan metallia. kuvia en valitettavasti saa laitettua tänään ainakaan. Onko kova homma vaihtaa koko kiristin
                    ja kannattaako vaihtaa samalla toisellepuolelle

                    Comment


                      #11
                      Kyllä kuuluu, eli se sieltä on rikki.

                      Imunokka pitää irroittaa että sen saa vaihdettua, mutta kuskinpuolella on suojapelti tiellä. Sen takia pitää irroittaa myös nokkapyörä, eli jako pitää asettaa uusiksi sen jälkeen. Kiristimeen on olemassa erikoistyökalu jolla se puristetaan kasaan, mutta voi kait sen jollain patentillakin tehdä.

                      Comment


                      • #12
                        Onko nuo vaihettavat pinnat mistään kotoisin . Tai onko jotain sivua tiedossa mistä vois tilataa kiristimen

                        Comment


                          #13
                          Aito kiristin maksaa ihan tolkuttomasti, olikohan jo yli 700€. Kyllä ne liukupinnat ovat olleet ihan kunnollisia.

                          Comment


                          • #14
                            eli sellaiset tilaukseen sitte.

                            Comment


                              #15
                              Ei kannata leikkiä noitten vaihtamisten kanssa. Koko nokkapaketti kiristimineen ja ketjuineen pois vaan ja sit takaisin paikoilleen. Pelkääjän puolellakin on vaikea vaihtaa jos on jakopään hihna paikoillaan.

                              Eli jako merkkiinsä, hihna pois ja hihnapyörä pois nokasta.
                              Nokkapukit irti ja ketjunkiristimeen se työkalu tai pultilla lukkoon.
                              Nokat käteen ja kiristimineen ja ketjuineen pois.
                              Uusi paketti ketjuineen paikoilleen, ross-techin sivulta saat parhaan nokkaketjukuvan.
                              Sama toiselle puolelle.
                              Jako kohalleen ja hihna paikoilleen.
                              Koneen pyörityksiä ainakin 2 - 3 kertaa ja joka kerran jaon tarkistus työkalulla.
                              Kun ei tartte enää säätää, niin sit kasaan ja kovaa ajoa.

                              Comment


                                #16
                                Juurikin noin. Se ketju tosiaankin kannattaa vaihtaa samalla, on luultavasti jo venynyt.

                                Comment


                                • #17
                                  mistä löytyy tuo jako merkki audista ? ja millä työkalullatarkistetaan tuo jako kannesta ?

                                  Comment


                                    #18
                                    Erikoistyökalulla. Foorumilta löytyy tarinaa V6 jakopäästä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      ok sieltä metsästämään siis

                                      Comment


                                      • #20
                                        Nyt ois homma tehty. Aikamoinen urakka mutta tais mennä hampaan pieleen nokkien ajoitus kun vähän hypyttää tyhjäkäynnillä. Onko vaarallista ajella jos vie vaikka korjaamolle säädettäväksi. ??

                                        Comment


                                          #21
                                          Jos se kerran jo käy "normaalisti", niin ei se siitä enempää rikki mene. Mutta siellä on nyt melkein sama homma edessä, imunokka pitää irroittaa. Miksi veisit sen korjaamolle jos kerran tuo itselläkin (melkein) onnistui?

                                          Comment


                                          • #22
                                            nii tuossa on kyllä pointtia. (eiku auki taas) mutta tarviiko hommaan jonkin sortin erikoistyökalua että saa hampaalleen kohilleen.

                                            Comment


                                              #23
                                              Jos kerran olet saanut kiristimen vaihdettua, niin samoilla työkaluilla se ketju nytkin menee kohdilleen :) Ei siinä muuta ole, kuin että laittaa osat oikeaan asentoon.

                                              Comment


                                              • #24
                                                nii pitää vaa laittaa uusiks ja kattaaoo että ei tee samaa mokaa taas vähä kiireellä kasasin :D

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Noissa hommissa ei kannata hosua, tulee äkkiä kallis remontti "tein itse, säästin" -turauksesta.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X