Pirssinä siis otsikon mukainen 4F 2.4 V6 motilla. Ongelmana ajoittainen, nyt jo miltei kokoaikainen tehonpuute. Moottoritiellä saa monoa painaa ihan tosissaan, että auto kiihtyy. 100-120 kiihtyvyys vaatii miltei kickdownin ja sama pätee välillä 80-100. Kierrokset nousevat todella varovaisesti, aivan kuin mittari olisi jumissa tervan sisällä. Ohitukset tehtävä multitronicin käsivaihtopuolen kolmosella tai nelosella, että kiihtyy. Kaasu nostettaessa veto loppuu samantien, ei ole siis sulavaa rullausta. Vikakoodeja ei ole, ulkolämpötilalla ei väliä ( kokeiltu tänään +7 asteessa ja viikonloppuna +30 asteessa). Kaikki nesteet koneesta vaihdettu. Laatikko ei oireile muuten kuin rämisee ylämäkeen peruutettaessa. Syynä ilmeisesti katteihin nuijitut lämpöpellit. Ideoita? Minulla ei. Nokkiin voisi tietysti liittyä, ehkäpä jopa jakopäähän?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 4F V6 BDW tehot katoilevat
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Mikä sen tukkisi? Toki en yllätyisi, sillä moottorinvaihtomekaanikko on ollut sellainen käsi, että varmasti onnistuisi putken tukkiminenkin.
Comment
-
Tänään taas toimi hetken aikaa, mutta lopulta alkoi taas kiihtyä aika ankeasti. Aivan kuin liittyisi koneen lämpenemiseen...? Mikä siellä sitten menee, tulpat? Voisiko joku imuvuoto aiheuttaa tuon? Vaikka vapari onkin.
EDIT: Kyllä tuo putkistoon kuitenkin viittaa. Kuskinpuolen päätevaimennin röpöttää ja sätkii paikallaan ihan silminnähden. Vänkärinpuoli huojuu ihan normaalisti ja äänikin normaali. Jos tähän yhtälöön lisätään vielä resonointi liikkeelle lähdettäessä ja ylämäkeen peruutettaessa, niin voisiko olla esim. irrallinen katti yms.?Viimeksi muokannut Munkkiniemen Kreivi; 29.5.2014, 18:09.
Comment
Comment