Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ujellus ajettaessa ja muita ongelmia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ujellus ajettaessa ja muita ongelmia

    Mm.seuraavaa ongelmaa...
    Ajaessa kuuluu varsinkin isommissa nopeuksissa 50kmh-->sellainen hankaavat/ujeltava ääni. Ei kuulu aina yhtä voimakkaasti, eikä tule renkaista koska vaihdettu juuri uudet ja sama ääni kuuluu.. Äänen kuuluessa ei vaikuta ohjailu sivulta toiselle eikä se jos heittää vapaalle ääni kuuluu samalla lailla...

    Renkaita pyöritellessä molemmista takarenkaista kuuluu naks naks naks kun sitä pyörittää rengas ilmaan tunkattuna. Ei liene normaalia?

    Lisäksi vakkari ei pidä nopeutta kun maf on kytkettynä mutta pitää kun sen piuhan ottaa irti.

    Välillä tulee myös ajon jälkeen jonkun verran jarrukäryä ja kulutus on autossa melko iso.

    Onko ideoita miten sais viat korjattua? Vikojen korjaavista neuvoista/avusta voin vaikka vähän maksaakin.. Jos en muuta nii oluesta tarjoan ainakin :)

    Alkaa nimittäin kyrsiä nuo ongelmat..

    #2
    Auton tiedot viestiin, niin helpottaa arvailua.

    Laakervialta ja jumittavilta jarruiltahan tuo kuulostaa.

    Ja vakkarin osalta, vikakoodien luku.

    Comment


    • #3
      Turbo ujeltaa?

      Comment


      • #4
        Siis auto on vm 2005 a6 4f ja 3,0tdi tippi laatikolla... en oikein turbo vikaan uskois ku se antaa ääntä silloinkin kun ei poljeta..

        Comment


        • #5
          Ääni pyöränlaakerille. Nimenomaan sisemmät laakerit. Ulommat pitää ihmeellisesti klapin pois.
          Viimeksi muokannut satanen; 26.5.2014, 18:01. Perustelu: lisäys

          Comment


          • #6
            Mistä sen tietää mikä noista laakereista ujeltaa?

            Comment


            • #7
              Uusit laakerit molemmin puolin.
              Sen takia jarru haisee kun pyörä tukeutuu jarrupaloihin. Ja toiseltapuolen palat on kuluneemmat.

              Koita vannetta kumpi on kuumempi. Ja haistelee..=)))

              Comment


                #8
                Menee hieman ohi allekirjoittaneelta tuo "sisempi/ulompi laakeri" osuus, nimittäin tuon ikäisessä ei ole kartiolaakereita, siis niitä mitä löytyy esim etuvetoisen 100:n takapäästä.

                Mutta pyörän laakeri on aika vahva veikkaus, etupään laakerit noistä yleensä ekana antautuu.
                Ihan suositeltavaa laittaa molemminpuolin uusi laakeri. Toki jos on täysin varma että kummalta puolelta kuuluu ulinaa ja on valmis ottamaan auton myöhemmin saman aiheen tiimoilta työn alle niin sitten ainoastaan rikkinäinen.

                Jarrukäry, jarrujen läpi käynti että missä jumittaa.

                Comment


                • #9
                  Enpäs huomannutkaan että, quattro kyseessä..
                  Ajelua ja haistelua vain mistä pyörästä kakan haju tulee..=))

                  Comment


                  • #10
                    Nosta perä ylös, ota tukivarresta tms. kiinni ja pyörittele, joskus tuntuu pieni värinä, joskus ei mitään, silloin mennään veikkaa ja voita linjalla.
                    Kummallista jottei kääntäessä voimistu, onko joku tarkka korvainen ollut takana istumassa kun on testattu kääntyilemistä?

                    Comment


                    • #11
                      Pitää vielä kuulostella takapenkillä.. Hiukkasen äsken jarrukäryä haisi vasemmalta takaa.

                      Lisäksi ajelin tuossa lähes 100km peräkärry perässä jossa oli painoa about 500kg.. Niin kappas vakkari toimi koko matkan moitteetta.. Mikähän mahtaa vaivata "tyhjällä"autolla ajaessa kun ei vakkari nopeutta pidä..

                      Comment


                      • #12
                        Sieltä sitten laakeri vaihtoon>>> ja vertaa tosisenpuolen palojen pintaa. Onko kuluneempi?
                        Ja jos pahasti on päässyt kuumenemaan, ni ilmata jarru samalla. Voidella kässärin vipuja.
                        Kuumuus aiheuttaa jarrusatulassa harmeja. Voitelut/nesteet kiehuneet/sylinterin kumit voivat ottaa itseensä.

                        Kaverilla mossahti ajossa laakeri, Oli hankala saada vanhoja pois, kun "hitsaantuneet" kiinni tosi lujaan

                        Comment


                        • #13
                          Olisko nuo kummankin takapyörien laakerit sököt kun tosiaan auto nosturilla kun pyöriä pyörittää niin šemmoinen nakse kuuluu molemmilta puolilta takaa...? Ja onko nuo takapyörien laakerit miten v-mäiset vaihtaa?

                          Comment


                          • #14
                            Voi ne kilahtaa samaan aikaan, kun vetelet peräkärryä.
                            Vaihdosta oli jossain oma topicci..

                            Comment


                            • #15
                              Täytynee purkaa takajarrut ja kattoo mitä se on syönyt..

                              Comment


                                #16
                                Voiko pyöränlaakeri pitää ääntä vaikka mitään välystä ei tunnu eikä mitään värinää jouseen? Ongelmana on sellainen ujeltava/jollottava ääni joka alkaa siinä 40km/h. Jarrun painaminen voimistaa aavistuksen ääntä, samalla ääni muuttuu "tasaisemmaksi" eikä ole sellaista "jaksottaista". Jarrut eivät laahaa ja joka nurkassa levyt ja palat kunnossa.

                                Comment

                                Working...
                                X