Eli katsastuksessa tuli hylky liian korkeasta CO-arvosta.
Lukemat katsastuslapusta:
CO%:0,29 (pitäisi olla kuulemma alle 0,2)
HC ppm: 23
O2: 0,7
CO2: 14,4
Lambda: 1,003
VAG-com näyttää seuraavaa:
3 Faults Found:
17931 - Crash Signal from Airbag Controller: Implausible Signal
P1523 - 35-00 - -
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 35-00 - -
17538 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Lean (Tätä koodia ei tule enää kun sain Fuel Trimmit putoamaan)
P1130 - 35-10 - - - Intermittent
Nämä vikakoodit palaavat aina nollauksen jälkeen uudestaan.
Autoon tehty tähän mennessä seuraavat huollot/tarkastukset ilman tulosta:
- Jakopään ajoitus tarkistettu/korjattu oikeilla lukitustyökaluilla
- Kaikki lambdat uusittu (Bosch)
- Puolat käyty läpi kahdella uudella puolalla vaihtaen niitä jokaisen vanhan
puolan tilalle.
- Sytytystulpat vaihdettu 5tkm sitten (Bosch Super FGR6KQE)
- Suuttimien vastukset mitattu (kaikki noin 15,5ohm)
- Uusi ilmanpuhdistaja
- Akku ollut irroitettuna yön yli että kaikki nollautuu
- Alipaineletkuja uusittu (oli aiemmin letku poikki tulipellin edessä "ufon"
juuresta
- Pannukakku eli PCV-venttiili vaihdettu
- MAF-anturi vaihdettu
- Kaasuläppäkotelo puhdistettu
- EVAP-venttiili vaihdettu
- Lokasuojan sisällä olevan aktiivihiilipöntön alaosa puhdistettu hiekasta
Moottori täristää hieman tyhjäkäynnillä ja kun kierroksia nostaa auton ollessa paikoillaan niin kierrosten ollessa noin 2000 tuntuu myös hieman ravistusta.
Eli vikakoodit näyttäisi että kuskinpuoli kävisi laihalla ja apumiehen puolen katin suodatustehokkuus olisi alle raja-arvon jos nyt oikein ymmärsin.
Autona siis Audi S6 C5 moottorikoodi ANK.
Onko ideoita/kokemuksia mistä korkea CO -pitoisuus ja moottorin täristys johtuu?
Lukemat katsastuslapusta:
CO%:0,29 (pitäisi olla kuulemma alle 0,2)
HC ppm: 23
O2: 0,7
CO2: 14,4
Lambda: 1,003
VAG-com näyttää seuraavaa:
3 Faults Found:
17931 - Crash Signal from Airbag Controller: Implausible Signal
P1523 - 35-00 - -
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 35-00 - -
17538 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Lean (Tätä koodia ei tule enää kun sain Fuel Trimmit putoamaan)
P1130 - 35-10 - - - Intermittent
Nämä vikakoodit palaavat aina nollauksen jälkeen uudestaan.
Autoon tehty tähän mennessä seuraavat huollot/tarkastukset ilman tulosta:
- Jakopään ajoitus tarkistettu/korjattu oikeilla lukitustyökaluilla
- Kaikki lambdat uusittu (Bosch)
- Puolat käyty läpi kahdella uudella puolalla vaihtaen niitä jokaisen vanhan
puolan tilalle.
- Sytytystulpat vaihdettu 5tkm sitten (Bosch Super FGR6KQE)
- Suuttimien vastukset mitattu (kaikki noin 15,5ohm)
- Uusi ilmanpuhdistaja
- Akku ollut irroitettuna yön yli että kaikki nollautuu
- Alipaineletkuja uusittu (oli aiemmin letku poikki tulipellin edessä "ufon"
juuresta
- Pannukakku eli PCV-venttiili vaihdettu
- MAF-anturi vaihdettu
- Kaasuläppäkotelo puhdistettu
- EVAP-venttiili vaihdettu
- Lokasuojan sisällä olevan aktiivihiilipöntön alaosa puhdistettu hiekasta
Moottori täristää hieman tyhjäkäynnillä ja kun kierroksia nostaa auton ollessa paikoillaan niin kierrosten ollessa noin 2000 tuntuu myös hieman ravistusta.
Eli vikakoodit näyttäisi että kuskinpuoli kävisi laihalla ja apumiehen puolen katin suodatustehokkuus olisi alle raja-arvon jos nyt oikein ymmärsin.
Autona siis Audi S6 C5 moottorikoodi ANK.
Onko ideoita/kokemuksia mistä korkea CO -pitoisuus ja moottorin täristys johtuu?
Comment