Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.4Tsi poikkeava kylmäkäynnistysääni.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.4Tsi poikkeava kylmäkäynnistysääni.

    Elikkäs ongelma seuraavanlainen. Yön yli seisottuaan käynnistys kuulostaa seuraavanlaiselta:
    https://www.youtube.com/watch?v=4AJA...ature=youtu.be
    Videon autoon on vaihdettu jakoketju kiristimineen ja kilkkeineen ja ääni pysyy ennallaan. Marmoritiskillä autoa tutkittiin ja äänen todettiin kuuluvan venttiilikoneistosta. Ei ole kuulemma normaalia. Minun osaltani tämän auton kohdalla asia jäi tähän.
    Vastaava auto, vastaavilla kilometreillä (56tkm) tilalle ja aamun käynnistys kuulostaa aivan samalta kuin videolla. Seisomisen jälkeen starttaus säksättää, muuten äänetön.
    Onko muilla 1.4tsi omistajilla vastaavia ongelmia? Vai onko vain niin huonoa tuuria, että käikki vammaset moottorit osuu meikäläisen kohdalle?
    Netistä löysi seuraavan sivuston, jossa vastaavia oireita ja korjaantunet nokka-akselin säätimen vaihdolla? Tuossa ilmeisesti todetaan oireen johtuvan polttoainepuolen ongelmista(viesti 3)...? Joku viisaampi voisi opastaa jos kiinnostusta on.. :)
    http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/s...ey-on-start-up

    Auto siis 2010 seat leon, 92kw, moottorikoodi: CAXC/CACA

  • #2
    Äijä osti muutama kuukausi takaperin 2009 Skoda Octavian tuolla samalla moottorityypillä. Todettiin kans pitävän melkoisen räminän aina kun auto seisoi päivän pari ja sen laittoi käyntiin. Samalla huomattiin että nestettä tiputtaa tallin lattialle. Vei sitten tuohon paikalliseen merkkiliikkeeseen mistä auton osti ja huollon diagnoosi oli vuotava vesipumppu ja venttiilinnostajat vaihtoon! 99000km ja pitää jo nostimet vaihtaa! Ei voi muuta sanoa kun Thank God Longlife! Autohan on LL-huollettu 30000km välein.

    Auto jäi sitten liikkeeseen odottamaan korjausta ja äijä sai ooppelin alle. Sopivat keskenään liikkeen kanssa että äijä maksaa kaikesta 400e, kun ei halunnut alkaa vääntämään kättä mistään. Sai sen takasin toissapäivänä vesipumppu ja nostimet vaihdettuna. Asentaja oli todennut kolme nostinta ihan kelvottomiksi. Lisäksi olivat vaihtaneet jakoketjun ja kiristimen ilman lisäkuluja. Olivat varmaan siten todenneet senkin vaihtokuntoiseksi. No nyt käy hienosti. Mutta öljyt vaihtuu kyllä tästedes max 15000km välein. Täytyy napata jossain vaiheessa kuhan liikkeen 6kk vastuu päättyy öljypohja irti ja putsata sihti.

    Comment


    • #3
      Oukei, kiitti vinkistä! Tommoselta nostimien säksätykseltä tuo kyllä kuulostaakin.

      Comment


      • #4
        Päivitetään tännekin jos joku samaa ääntä ihmettelee. Autoon siis vaihdettu jakopää kokonaisuudessan + nokkasäätimen öljyvirtaa säätelevä venttiili, sekä venttiilin-nostimet. Ääni kuuluu edelleen, ei joka kerta mutta säännöllisesti. Ainakin näin talvisaikaan. Merkkiliikkeen mielestä normaali ääni, johtuu alhaisesta öljynpaineesta nostimissa joka lakkaa kun paine nousee. Ei vika, vaan ominaisuus. :)

        Comment

        Working...
        X