Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 b5 ja S4 b5 erot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 b5 ja S4 b5 erot

    En tämmöistä aihetta pikasella haulla löytänyt joten päätin avata uuden aiheen. Elikkäs kertokaas joku jolla on tietoa asiasta että kuinka iso työ olisi laitella s4:sen tekniikkaa ja voimansiirtoa a4:seen, tai onko siinä mitään järkeä edes. Oma audi tosiaan tuolla 2.8 V6 koneella joka ilmeisesti melko sama kuin s4:sessa?
    Ja jos S4:sesta laittaa kannen ja turbon kiinni tohon A4:seen niin miten muut paikat sitten kestävät?

  • #2
    Miksipä ei olisi jos auton tekniikan vaihos ässä kelpaa, sinnehän se kone, sähköt (osittain, mutta helpoin kun ottaa kokonaisena) ja vaihteisto menee sisään kanssa.
    Kannet tietääkseni käy ja jos ajattelit sillä 250hepalla ajella niin 2.8:sin alakerta vois kestää, tosi pienellä aholla.
    Autosi on varmaan tiptronic, sillä voi tulla kestävyys vastaan, eikös s4:sen tippi ole 5hp24?

    Comment


      #3
      No järkevyydestä voi olla montaa mieltä. Jos haluat harrastaa, niin sittenhän se on ihan "järkevää" :) Mutta kone kannattaa laittaa kokonaisena koska 2.8 alakerta ei ole niin vahva kuin ässässä, eikä öljypohjassa paluuputkille paikkoja. Tuskinpa lähtöäkään.

      2.8 kannet käy kyllä ässän lohkoon.

      Parasta olisi laittaa samalla myös koko voimansiirto ettei sitä tarvitse alkaa korjaamaan seuraavana.

      Sähkökaasu pitää viritellä sinne.

      Comment


      • #4
        Kyllä 2.8 alakerta 300 heppaakin kestää, mutta jos biT konetta aikoo laittaa, niin ehkä ihan kokonaisena voisi olla parempi. Leimaamisen kannalta voisi ehkä harkita myös A6:n 230hp versiota, jolloin jarruihin ei tarvisi heti kajota.
        Mitä itse koittanut eroja selvitellä, niin prefacelift ässässä vain etujarrut on isommat, eli ei jarrujenkaan päivitys kovin iso homma ole.

        Mitä muuten "voimansiirto" oikeastaan käsittää? Eli jos tässäkin tapauksessa voimansiirto muutetaan vastaamaan ässää, niin mitä kaikkea siihen oikeastaan kuuluu?

        Comment


        • #5
          Muistaakseni takajarruissa ei ole faceliftissäkään muuta eroa kuin 255mm levy ja kannake.Mikä ei sekään iso ole noin nopeaan autoon. Kannakkeita löytää ebaysta, tai ruotsista bildelbasen.se sivustolta.

          Comment


            #6
            No itse tarkoitin sillä tässä lootaa, perää, ja ainakin etuvetareita. En ole ihan varma että onko 2.8 vetarit isoilla laipoilla. Jos on, niin sitten niihin ei tarvitse kajota.

            Onko 2.8:ssa männille öljyruiskut? Puristus taitaa olla kovempi kuin ässässä.

            Comment


            • #7
              On isot, taitavat olla samat vetarit ässässäkin? Perät ja kardaanit kyllä varmastikkin kestää, mutta vaihteisto antautuu ensin, en tiedä sitten välityssuhteista.

              Puristus on tietääkseni kovempi, koska turpo, voin huomenna vaikka vilasta molempien puristuksen, ellei joku heitä ulkomuistista niitä.

              Comment


              • #8
                Ainakin omassa 2.8:ssa on pienet (100mm) laipat. Onko nuo ne voimansiirron osat, mitä mahdollisessa muutoskatsastuksessa syynätään? Vai onko enemmänkin semmoisia "hyvä vaihtaa" keston kannalta?

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja pykiz Näytä viesti
                  jos ajattelit sillä 250hepalla ajella niin 2.8:sin alakerta vois kestää, tosi pienellä aholla.
                  Ei sitä hevosilla rikota, vaan väännöllä. Kamppari taitaa olla sama, kuin 2.7:ssa. Kyllä se 300hv:tä ja ylikin kestää. Jos joku on rikkonut, niin saa ilmoittautua.

                  Comment


                    #10
                    Ei kait niillä voimansiirron osilla katsastuksessa ole väliä, kunhan alusta ja jarrut sekä tehot on ok, niin katsastuksesta ei ole huolta. PV:n passatistahan meni 2.8 loota 2.7 koneen myötä.

                    Ässän puristus on 9.3:1.

                    Comment


                    • #11
                      Käsittääkseni 2.8 v6:sessa on 3.89 perävälitys ja ässäs taasen 4.11. Korjatkaa jos oon väärässä.

                      Comment


                        #12
                        Esim. ACK-koneen ruttu on 10.6:1. Osa 2.8 koneista on pienemmällä puristuksella, esim. APR 10.1:1.

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viesti
                          Ei sitä hevosilla rikota, vaan väännöllä. Kamppari taitaa olla sama, kuin 2.7:ssa. Kyllä se 300hv:tä ja ylikin kestää. Jos joku on rikkonut, niin saa ilmoittautua.
                          Ei tietenkään teholla, ahdolla ne koneet säretään. 2.8:sin ruttu jos nyt on se 10.6:1 ja bitin 9.3:1 niin kovilla rupeaa männät olemaan jo 0.8barin aholla.

                          Miks muistelisin että ainakin oma kutonen on isommilla vetarin laipoilla, en mene enään vannomaan.

                          Comment


                            #14
                            A6 on muistaakseni erilainen vetarin sisäpää kuin A4. A4 vs S4 niin sisäpää on pienempi ja vetari ohuempi. Ulkopäässä on napaan menevä osuus yhtä paksu kummassakin.

                            Comment


                              #15
                              Kyllähän ne vetaritkin on helppo vaihtaa jos laatikon vaihtaa. Itse vaihdoin vetarit 01a->01e laatikonvaihdon myötä, sitä en muista oliko joku pakottava syy vaihtaa vetarit. 01a kanssa kannattaa ehkä maksimivääntöjä rajoittaa jos 2.7t koneena ja sitä virittämään rupeaa. 01a käytettävyytensä puolesta pesee kyllä 01e laatikon, ja on lisäksi ainakin 20kg kevyempi (toki vain 5-vaihteinen).

                              Comment

                              Working...
                              X