A6 4F 2.4 V6 BDW:n 129tkm ajetun vaihtomoottorin asennuksesta kulunut alle kaksi kuukautta ja 4000 kilometriä, kun murros alkoi naputtamaan. Varmistin aluksi epämääräisen äänen takia pyörän pultit (koska rupesi naputtamaan kesärenkaiden laiton jälkeen) ja iskarien yläpään pultit. Iskarien yläpään pultteja tarkistaessani huomasin paitsi sen, että vänkärin puolen pultti oli kaks kierrosta vaille vainaa eli pystyi pyörittämään sormineen pois, oli myös bank1 puolen (kuski) venttilikopan kiinnitysruuvien syvennyksessä "halkeama" pystysuunnassa. Samanlainen lievempi (=pinnemmassa) halkeama löytyi myös seuraavasta pultin reiästä. Halkeamat ovat pinnassa eivätkä yllä ainakaan toistaiseksi läpi, ensimmäinen halkeama on noin puolessa välissä, ehkä vähän yli, että olisi läpi. Toinen on vielä todella pinnassa, mutta erottaa silmämääräisesti.
Eli onko normaalia? Vai onko tuossa käynyt vahinkoa, kun luovuttaja-auto otti matsia hirven kanssa? Lisäksi häiritsee ko. venttiilikannen alemman pulttirivin pultinreikä. Reiässä öljyä, olen yrittänyt pyyhkiä sitä pois, mutta tuntuu, että se ilmestyy sinne takaisin vähäisissä määrin. Pultireiässä on sivulla myös ns. erivärinen kohta, joka näyttää ihan sille kuin se olisi syntynyt niin, että pultin reiästä puhaltaisi ulos. Voiko sieltä puhaltaa ulos, niin, että se jättäisi pultireiän sisäpinnalle kellertävän jäljen?
Tässä kuva pultista:
[IMG=http://www.image-share.com/upload/2466/73.jpg]
Eli onko normaalia? Vai onko tuossa käynyt vahinkoa, kun luovuttaja-auto otti matsia hirven kanssa? Lisäksi häiritsee ko. venttiilikannen alemman pulttirivin pultinreikä. Reiässä öljyä, olen yrittänyt pyyhkiä sitä pois, mutta tuntuu, että se ilmestyy sinne takaisin vähäisissä määrin. Pultireiässä on sivulla myös ns. erivärinen kohta, joka näyttää ihan sille kuin se olisi syntynyt niin, että pultin reiästä puhaltaisi ulos. Voiko sieltä puhaltaa ulos, niin, että se jättäisi pultireiän sisäpinnalle kellertävän jäljen?
Tässä kuva pultista:
[IMG=http://www.image-share.com/upload/2466/73.jpg]
Comment