Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 -96. moottorin vaihto ABC -> AAH

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 -96. moottorin vaihto ABC -> AAH

    Morjensta.

    Nyt tarttettas asiantuntijoiden apua.

    Elikkäs autona Audi A4 vm-96.
    Tällä hetkellä autossa paikallaan 2.6 litranen V6 joka moottorityypiltään ABC.
    Kyseisestä moottorista nokat ja kannet paskana joten ois tarkotus vaihtaa koko moottori.
    Tiedossa olisi 2.8 litranen AAH tyyppiä oleva moottori.

    Nykyisen moottorin kaverina aivan tavallinen 5-vaihteinen manuaaliaski ja AAH-moottorin kaverina taas automaatti.

    Kysymys kuuluukin että onnistuuko moottorin vaihto ihan tuosta noin vaan?
    Passaako sähköt, vaihdelaatikko, pakosarjat, yms.....?

    Moottorit ovat molemmat samaa vuosimallia mikäli siitä on apua.

    Mikäli kaipaatte lisää tietoa niin kyselkää ja koitan kaivaa niitä teille.

    Kiitokset jo etukäteen!!!

  • #2
    Uskaltaisin sanoa, että tuo 2.8 moottori menis aika kivuttomasti tuon 2.6:n tilalle. Kummatkin on 12V moottoreita, joten sähköt lienee hyvin lähellä samoja. Tuon automaatin takia varmaan kannattaa manuaalin ecu hommata, mutta se voi riittää.
    Vaihdelaatikkokin menee melko varmasti "heittämällä", ja vanhasta voi siirtää kytkinhilppeet. Varmistaa että sama vauhtipyörä käy kumpaankin. Uskoisin että pakosarjat on myös samat.

    Nyt vaan etkaa, vag-cattia tai muuta vastaavaa ohjelmaa pläräämään ja vertailemaan osanumeroita...

    Comment


      #3
      Viime syksynä möin nimimerkki ramikoolle AAH kannet, imusarjan ja kaikki sytkäosat. Oli vissiin menossa ABC alakertaan kiinni jos muistini ei kovasti valehtele. Vois olla kaiken helpoin upgrade jos olis mahdollista vaihtaa vaan yläpään osat vanhaan lohkoon.

      Comment


      • #4
        yhet kannet ja nokat oon moottoriin jo vaihtanut ja ne olivat AAH-koneesta.
        Nyt taas molemmat kannet ja nokat sökönä niin tohon moottoriin en vaihda enää mitään.

        Comment


        • #5
          Sähköt on kutakuinnii samat, niiden osalta varmaankin onnistuu, boxin kanssa tulee pienimuotoinen ongelma kun vaihteisto tietoa ei tule sille, mutta voi toimia ihan omalla ecullakin.
          Vaihteistot molemat taitaa olla o1a sarjaa niin niiden osalta ei tule ongelmaa, vetaritkin taitaa passata.

          Comment


          • #6
            Tietämättä tarkemmin mikä ECU kummassakin moottori/loota versiossa on ollut, veikkaisin että ainakin sen joutuu vaihtamaan, jos siis johtosarjat ovat samanlaiset.
            Vanhemmissa ja varmaan myös uudemmissa 2.6 ja 2.8 koneisissa lienee myös eri softa moottorin ohjauksessa. Tuon automaatti/manuaali asetuksenhan voi varmaan muuttaa vag-com:lla (sw coding) tässäkin tapauksessa?

            http://www.audizine.com/forum/showth...4-ECU-Recoding

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
              Viime syksynä möin nimimerkki ramikoolle AAH kannet, imusarjan ja kaikki sytkäosat. Oli vissiin menossa ABC alakertaan kiinni jos muistini ei kovasti valehtele. Vois olla kaiken helpoin upgrade jos olis mahdollista vaihtaa vaan yläpään osat vanhaan lohkoon.
              Itsellä vastaava projekti menossa. Potilaana ABC koneinen audi, josta kannet sököt. Tarkoitus päivittää ABC:n alakertaa AAH:n kansilla (samat kannet ?) ja AAH:n imusarjalla. Myös sähköt AAH-koneesta löytyy. 2.8l moottorin Ecu luultavasti osaa sopeutua hyvin n. 7% pienentyneeseen iskutilavuuteen ja hieman pienempään puristussuhteeseen.

              Onko abc ja aah moottoreiden johtosarjat samanlaisia eculta konehuoneeseen ?

              Kokemuksia, ajatuksia tai ehdotuksia ?

              Päivittelen tänne miten rokkaa kun saan muutokset tehtyä :)
              Viimeksi muokannut diudi; 30.1.2016, 12:27.

              Comment


              • #8
                Onko noista AAH vs ABC kansista varmaa tietoa ovatko samat? Entä nokat?

                Comment


                  #9
                  Kyllä ne minun muistini mukaan ovat ihan vaihtokelpoiset keskenään, sekä kannet että nokat.

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja diudi Näytä viesti
                    Onko abc ja aah moottoreiden johtosarjat samanlaisia eculta konehuoneeseen ?
                    ABC on map ohjattu ja AAH MAF:lla. Eli ainakin MAF:n johdot puuttuu ABC:n johtosarjasta

                    Edit: eipä tainnut olla enää diudille olennainen tieto
                    Viimeksi muokannut Lipponen; 18.12.2016, 20:24.

                    Comment


                    • #11
                      Oliko lisäksi niin että 2.8 on Siemens ja 2.6 on Bosch.
                      (Ainakin oma 2.8 oli Siemens, moottorin tunnus ei muistissa)
                      Viimeksi muokannut evinrude; 21.12.2016, 21:02.

                      Comment


                        #12
                        Vai just toisinpäin? Ainakin 2.6 ABC:n ECU on maailmanhistorian krantuin kommunikoimaan testerien kanssa ja toisaalta Boschilaisten kanssa ei ole juuri koskaan ongelmia.

                        Comment


                          #13
                          Kannet on samat (ABC-AAH), lisäksi vielä hauskana yksityiskohtana että ovat identtiset kummallakin puolella- eli kääntämällä kansi se menee toiselle puolelle. En meinannut uskoa mutta aikansa kun noita käänteli ja väänteli niin pakko se oli uskoa.
                          Ja musta ABC:n hankalimmat vuosimallit on Hellan Eculla.....

                          Comment

                          Working...
                          X