Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 Ongelmia/kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 Ongelmia/kysymyksiä

    Elikkäs Auto on A4 B5, 1.8 bensa. -95.

    Semmoinen tuli huomattua, että auton tyhjäkäynti hieman epätasaista, huomaa kyydissä istuessa että pikkasen "tärrää, hytkyy", mistäköhän johtuu? Onko normaalia että käynnistäessä kylmänä kierrokset aluksi 1100 ja sitten jonkun ajan päästä laskee sinne 900 kierrokseen?

    Ja sitten vielä semmoista, että mistä se johtuu että kerää painetta tankkiin? Jos ajaa korkki kiinni, niin välillä tekee sitä että auto alkaa hyytyy eikä vastaa kaasuun ja melkein samantien alkaa vetämään normaalisti. Korkki hieman auki, ongelmaa ei ole.

    Toisella korkilla kokeiltu myös. Myös aijemmin tankista kuului suhinaa, oisko jopa puhaltanut ulospäin, mutta aktiivihiilisuodattimen(?) vaihdolla loppui suhina.

  • #2
    Tuo kylmäkäynnistys on normaali.
    Siis oletko vaihtanut sen mustan pöntön sinne lokasuojan sisään?
    Vikakoodien luku ei ole taaskaan yliarvostettua.

    Comment


    • #3
      Okei. Sitä pönttöä en ole, vaan sen mötikän mihin tulee letku ja sähköjohtokin, taitaa siitä mennä sinne pöntölle letku tms.

      Mitäs se pönttö sisältää? Löytyy myös semmoinenkin, että voisihan senkin vaihtaa. Voisiko bensasuodattimella olla osuutta?

      Comment


      • #4
        Lue nyt ne vikakoodit eka, säästyy ylimääräseltä arvailulta. Oma veikkaus on alipaine vuoto.

        Comment


        • #5
          Toki, voi olla osutta asiaan suodattimellakin. Eli oot vaihtanu juurikin evap:in venttiilin(joka aukasee tarvittaessa kulun tuonne pöntölle), siitä letku menee tuolle aktiivihiilipöntölle. Tuo alipaine tankissa aiheutuu yleensä tukkiutuneesta aktiivihiilipöntöstä, ja aiheuttaa siinä sivussa kaikkea muuta jännää käymistä.
          Ymmärtääkseni b5:sessakin huohotus tapahtuu sen kautta ja se on vänkärin sisälokasuojan alla.

          Ei sitä ole pakko vaihtaa ellei uusi satu löytymään ylimääräsenä, puhtaaksi puhaltaminen yleensä auttaa.

          Foorumilta löytyy keskustelua jonninverran tuosta hiilipöntöstä.
          Edit: Esim. Täältä.
          Ajatuskatkos, korjattu ylipaine alipaineeksi.
          Viimeksi muokannut pykiz; 23.4.2014, 09:21.

          Comment


          • #6
            Kiitti näistä, pitääpä heti huomenna putsailla tuo!

            Ja totta se, että helpoimmallahan pääsisi jos lukee ne vikakoodit ekana, mutta itselle ei ole vielä lukulaitetta.. eikä välttämättä heti saa ketään lukemaan koodeja. Lähinnä tässä taustatyö teen ja kuten nytkin tuli ilmi helppoja paikkoja mistä vika voi johtua niin helppohan nuo paikat on katsoa läpi.

            Comment


            • #7
              Siis onko tankissa painetta vai alipainetta? - Epäilisin että kyse kuitenkin jälkimmäisestä, mikä mahdollisesti viittaisi siihen että tankin korvausilma putki on tukossa ja tämä voisi aiheuttaa myös tuota mainitsemaasi hyytymistä (kerran korkki auki pelaa?)

              Muita mahdollisia:
              - Polttoaineensuodatin
              - Tulpat ja tulpanjohdot (rikki, öljyvuotoa, tms)
              - Lambda
              - Kaasuläpän sopeutus
              - Huohotin järjestelmän vuotava osa
              - Viallinen lämpötila-anturi (G62)

              Evap venttiili (eli se osa jonka vaihtelitkin) on ihan tavallinen magneettiventtiili ja se on helppo testata. Eli kun käämi saa virtaa (12 V), on venttiili täysin auki (muuten siis ei mene ilma puhaltamalla läpi).

              Kylmäkäynnistyksessä moottorin ohjaus rikastaa seosta ja nostaa/laskee kierroksia tarpeen mukaan, joten se kuulostaa normaalilta.

              Comment

              Working...
              X