Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Bensaa A6 3.0TDI:n tankkiin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Bensaa A6 3.0TDI:n tankkiin

    Kenelläkään tietoa kuinka tankin tyhjennys onnistuu? Ajatuksissani tankkasin 13l bensaa, ennen kuin heräsin. Hinausauto paikalle ja nyt pitäisi saada tankki tyhjättyä. Onnisttuuko itsetehtynä, vai onko liian iso urakka? Auto on siis A6 Avant 3.0Tdi quattro 2009.

  • #2
    No jos sinne saa lappoa varten putken, niin onnistuu. Onko 60 vai 80 ltr tankki?
    13l on vähän rajoilla, josko pistäisi dieseliä päälle ja kovaa ajoa? Ehkä jopa 2t öljyä sekaan, että on liukkaampaa?
    En muuten ota vastuuta noista ideoista ;)

    Comment


      #3
      Eipähän noihin commonrail koneisiin kyllä tippaakaan bensaa saa jättää.

      Comment


        #4
        Pumppu pois ja imee tyhjäksi.
        Vcds;llä pyörittää pumppua ja suodattimen tulolta ottaa bensan pois järjestelmästä.

        Siinä kaksi vaihtoehtoa. Missään tapauksessa ei dieseliä päälle ja ajoa.

        Comment


        • #5
          http://www.fuelpatrol.fi/ tuommoinen palvelu näkyy olevan. hintaa tulee mutta paremminhan sen sitten jatkossa muistaa.

          Comment


          • #6
            Kiitoksia vinkeistä. Moottoria ei ole käynnistetty bensan laiton jälkeen, eli se on tankissa. Fuelpatrol ei näemmä partio muualla kuin pääkaupunkiseudulla, eli siitä ei apua. Tankissa ei näytä olevan pohjaproppua, pääsisköhän siihen käsiksi yläkautta, takapenkin alta? Sais lapolla imettyä tyhjäksi.

            Comment


            • #7
              Kannattaa suodatinkin vaihtaa. Aina kun laittaa virrat päälle, niin pumppuhan pyörii hetken.

              Comment


                #8
                Eikös pumppu pyörähdä vasta startatessa?

                Comment


                • #9
                  Mun mielestä systeemi pyöräyttää pumppua jo kun keskuslukon avaa ja sitten kuskin oven. En ole ihan varma miten 4F teki, mutta 4G hurisuttaa jotain jo ennen virtojen kytkemistä. Yritin etsiä erwinin dokuista selostusta vaan en löytänyt mutta olen tuon kyllä jostain lukenut. Tai sitten muistan väärin ...

                  Comment


                  • #10
                    Jos putki on täynnä ei sinne mitään mene vaikka pumppu käy jos ei starttaa.

                    Comment


                    • #11
                      Melko lähellä olisi pääsy tankin tyhjentämiseen, mutta silti niin kaukana.Takapenkin alta löytyy huoltoluukut molemille tankin puolikkaille. Korkit on vaan niin ahtaissa aukoissa ja ilmeisesti varustettu jollain viekkailla haitoilla, ettei normaalijärjellä saa auki. Olisko kellään kokemusta ko. korkkien aukomisesta?

                      Comment


                      • #12
                        Painamalla keskeltä kantta alaspäin kun siinä on jousikuormaa ja reunalta muovirengasta pyörittämällä. Kannattaa huomata että luukut ovat pa-pinnan alla jos tankissa kovin paljon yli varttia joten täytenä ei kannata avata.

                        Comment


                        • #13
                          Eikös tuo onnistuisi yläkauttakin ilman purkamista? - Luulisi että esimerkiksi nuo öljynvaihtoon tarkoitetut pumput kestää dieseliä/bensaakin (Ainakin bilteman ohjekirjan mukaan on valmistettu polyeteenistä (PE), eli samasta kuin muoviset varakannutkin)?

                          http://motonet.fi/fi/tuote/803090/Oljynvaihtopumppu-12V
                          http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...upumppu-36190/

                          Vanha konsti tietty on ihan perinteinen letku tankin reiästä sisään ja kevyt imaisu että alkaa neste virtaamaan, kuten joku tuossa jo ehdottikin.

                          Comment


                          • #14
                            Ihan ensimmäiseksi yritin perinteistä imaisua, mutta letku ei mene tankkiin asti, siellä on joku suoja edessä.

                            Comment


                            • #15
                              Pop-niittiporalla reikä ja lopuksi niitti sen tilalle tiivistemassan kanssa (?)
                              Tai on ehkä vähän liian uusi auto tähän.

                              Comment


                              • #16
                                Joo, eise mene siellä on suoja. Tuo niitti on vaihtoehto mutta aika karu.
                                Suodattimelta letku irti ja sieltä imemään, tietysti jonkun pitää virtoja käytellä päällä.
                                Tai pumpun kansi irti ja sieltä imemään.

                                Comment


                                • #17
                                  En usko, että tuota nyt mitenkään absoluuttisen tyhjäksi tarvitsee saada. Muutama prosentti bensaa ei muuta asiaa miksikään. En muista miten nuo letkut lähtee tankkipumpulta, mutta jos lähtevän letkun pään löytää (tai katkaisee ja liittää sitten myöhemmin uudestaan), niin sekin olisi aika inhimillisellä työmäärällä tehtävissä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    No jos vaakakupissa on monen tonnin pumppu, suutin yms letkujen siivous, niin mahdollisimman tyhjäksi itse haluaisin järjestelmän.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Vedä akulta virta siirtopumpulle apukuskin puolelle. Suodattimelta tuloputki irti ja siihen jatkoa että saat polttoaine kanisteriin. Siirtopumpussa laitimmaiset pinnit on maadoitus ja + virta, mittaa liitin irrallaan kumpi on + ja - .

                                      Comment


                                      • #20
                                        Episodi saatu päätökseen eilisiltana. Homma meni loppujenlopuksi näin: takapenkki pois ja tankin huoltoluukut esille. Siirtopumppulta letkut irti ja irtoletkut kiinni, toiset päät kanisteriin (laitoin molempiin letkut, kun ei tiennyt kummasta ainetta lähtee tulemaan). Ulkoisesta virtalähteestä virtaa siirtopumpulle ja sillä sai pumpattua vasemman puolen tankista tyhjäksi. Vasemman puolen sai tyhjäksi avaamalla huoltoluukun korkin (melko pitkällinen prosessi vasaralla ja sorkkaraudalla naputtelemalla). Usko olisi loppunut kesken, ellen olisi saanut vinkkiä, että se todella ottaa aikansa. Yllätys oli se, että oikella puolella oli 15 l ainetta, vaikka toinen puoli oli imetty tyhjäksi. Vielä isompi ihmetys oli siinä, että tankkiin laitettu bensa oli näemmä mennyt tälle puolelle säiliötä. Melko puhtaan oloista bensaa löytyi sieltä. No säiliöiden tyhjennyksen jälkeen täyttö dieselillä ja käynnistys. Ei mitään ongelmaa ja kone hyrrää niin kuin pitää. Suuret kiitokset kaikista vinkeistä niitä antaneille! Ja älkää tehkö samaa virhettä...

                                        Comment


                                        • #21
                                          Se että kuskinpuoli ei tullut tyhjäksi johtuu siitä että paluukiertoa tankkiin ei ollut. Vasen puoli tyhjenee lappoperiaatteella ja tarvii tuon paluukierron.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X