Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B6 1.8t multitronic nykii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    tietämätön kysyy että mikä MAF? tämä oireilee toistaiseksi vain lähdettäessä liikkeelle..

    Comment


    • #32
      Ilmamassamittari, Mass Air Flow.

      Comment


      • #33
        voikos se aihettaa tuollaista, että nykäisee liikkeelle lähdettäessä, ei muulloin? ehkä laatikko miettii myös hivenen pitempää kuin aiemmin, kun vaihtaa vaihdealuetta..

        Comment


        • #34
          Kyllä se voi aiheuttaa myös tuollaista vaikkei MAF ei mitään vikakoodeja antaisikaan vielä.

          Comment


          • #35
            pitää tutkituttaa tuokin vaihtoehto! Kiitos neuvosta!

            Comment


            • #36
              tuo hidas liikkeellelähtö kai johtuu kuluneesta kytkimestä. Itsellä sama ja edellinen omistaja (tuttu autonasentaja) selitti, että kytkin on alunperinkin liian pieni ja kuluu nopeasti. Korjaus on tonnin luokkaa ja sen jälkeen toimii noin vuoden päivät, jonka jälkeen taas sama ongelma = en ainakaan itse korjauta. Mulla ollut auto nyt reilun vuoden ja onhan tuo kulkenut, liikkeelle pitää tosin lähteä kärsivällisesti :D

              Mutta nyt tuli eka ongelma vastaan. Motarille kiihdyttäessä, kierrokset jotain 2500 rpm, rupes nykimään. Aikansa nyki ja viimein heitti vaihteen vapaalle ja rupes vilkuttamaan mittariston PNRD. Kone ei myöskään ottanut kierroksia kun polki kaasua. Virrat pois ja auto käyntiin ja sen jälkeen on kurvailtu se 600 km, ilman probleemia. Vaikuttaa vähän sähkövialta, mutta onko muilla ollut samanlaista käytöstä? Missähän sais Jyväskylän seuduilla luettua vikakoodit edullisesti?

              Comment


              • #37
                tuo hidas liikkeellelähtö kai johtuu kuluneesta kytkimestä. Itsellä sama ja edellinen omistaja (tuttu autonasentaja) selitti, että kytkin on alunperinkin liian pieni ja kuluu nopeasti. Korjaus on tonnin luokkaa ja sen jälkeen toimii noin vuoden päivät, jonka jälkeen taas sama ongelma = en ainakaan itse korjauta. Mulla ollut auto nyt reilun vuoden ja onhan tuo kulkenut, liikkeelle pitää tosin lähteä kärsivällisesti :D
                Ei se ihan noinkaan ole. Alkusarjan multitronikeissa oli/on 5-levyinen kytkinpakka. Omasta ex-multista kytkin antautui noin 70tkm kohdalla ja Audi Center teki upgraden 6-levyiseen kytkinpakkaan. Ajoin autolla noin 300 tkm, jonka jälkeen myin auton pois ja kertaakaan tuona aikana ei kytkimen toiminnassa ollut moitteen sijaa. Autoa viritettiinkin jossain vaiheessa ja virisoftalla ajelin useita kymmeniä tuhansia ilman laatikkomurheita.

                6-levyinen kytkinpakka tuli multeihin joskus 2003-2004 tienoilla.

                Comment


                • #38
                  Juuri tuota tarkoitinkin, että noissa ensimmäisissä multikronikoissa pakka on 5-levyinen, mikä on liian pieni.

                  Comment


                  • #39
                    Niin on ja siihen on olemassa upgrade 6-levyiseen kytkinpakkaan. Turha sinne on samanlaista 5-levyistä laittaa.

                    Comment


                    • #40
                      No niin, jälleen muutaman kilometrin ajon jälkeen moottoritiellä (tällä kertaa tasaisesti 80 kmh mittarissa) pieni nykäisy, vaihde pois ja vapaalla rullailemaan. Onkohan tuommoinen nyt sitten likaisesta laatikkoöljystä johtuvaa, kun ilmenee näin sattumanvaraisesti?

                      Comment


                      • #41
                        Onko vikakoodit luettu?

                        Comment


                        • #42
                          Kävin motomaatilla vikakoodit lukemassa n. viikko sitten ja silloin se kertoi vaihteistolle nämä:

                          17114 Väärä välityssuhde
                          17100 Syöttö/turbiinin nopeustunnistimen piirin alue/suorituskyky
                          17106 Ulostulevan nopeuden tunnistin ei signaalia

                          Comment


                          • #43
                            No täällä Tampereen länsipuolisessa kylässä olisi VCDS jolla voisi uudelleen lukaista vikakoodit, jos niistä vaikka saisi enemmän irti :)

                            Comment


                            • #44
                              Noniin, eli äitini autossa ilmennyt samoja ongelmia (A4 b7 1.8t multitronic). Nykii lämpöisenä ja kierrokset ovat alle 2000, nykimisen aikana kierrokset vähän nousevat ( voisiko liittyä jotenkin laatikkoon?). Eilen lähti autolla etelään töihin ja ei meinannut enää päästä ylämäkeä ylös. Laatikkoöljyt vaihdettu pari viikkoa sitten (myös huuhtelu tehty), ei mitään vaikutusta. Combi venttiili katsottu ja se oli puhdas. Toivottavasti tästä ei tullut kovin epäselvä viesti, en tosiaan itse ymmärrä näiden autojen päälle juuri mitään. Kiitos jo etukäteen vastauksista! :)

                              Comment


                              • #45
                                Vikakoodit pitäisi lukea moottorista ja vaihdelaatikosta ihan ensiksi. Seinäjoen ympäristössä on varmasti kerholaisia joilta löytyy VCDS jolla vikamuistit saa luettua.

                                Comment


                                • #46
                                  Ei anna minkäänlaisia vikakoodeja, unohdin kirjoittaa edelliseen viestiin.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Tulpun viesti 2.7.2017 12:39

                                    Moi, heittikö auto itse vapaalle ja tuliko veto päälle uudestaan?
                                    Oma kokemus on, että multitronicin ohjausyksikön "laukeaminen" voi antaa itsestään tuollaisia satunnaisia vikoja. Viat alkoivat niin, että maantiellä ajettaessa heitti hetkeksi vapaalle (varsinkin jos oli vakionopeus päällä), ei käynnistynyt uudelleen lämpimänä (kylmänä lähti aina), kojetaulussa ei vaihdekaaviossa näkynyt valittuna kuin P ja N muistaakseni. Viat olivat satunnaisia ja muutaman vuoden aikana ilmenivät satunnaisesti ja satunnaisessa järjestyksessä. Tuo viimeinen, että vaihdekaaviossa ei D tai R näkynyt viittasi ohjausyksikköön vahvasti. Lopuksi se lähes laukesi kun en meinannut saada autoa talliin nosturille. Otin ohjausyksikön irti ja se korjattiin ja nyt on toiminut normaalista. Ainakaan mitään vakavaa ongelmaa ei ole ollut.

                                    Mun veikkaus oireista on, että laatikon ohjainyksikkö alkaa laukemaan. Tarkoittaa, että ne ohuet alumiinilangat tai niiden liitokset ohjausyksikön sisällä alkaa katkomaan. Tosin siitä pitäisi tulla jo vikakoodia tietokoneelle. Ohjausyksikön korjaus voi onnistua (Sercap) tai sitten uusi ohjausyksikkö (olisko jotain 1500€ suunnilleen + asennus jne). Mieluusti olen väärässä, kun kalliiksi ohjausyksikön korjaus tai vaihto tulee.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Moikka,

                                      Heitti siis vapaalle, eikä vetänyt enää ollenkaan. Mittaristossa vilkkui nuo PRND. Rullailin rampista ylös, autosta virrat pois ja takaisin käyntiin. Ei vikatilaa, pientä nykimistä ehkä oli, mutta toimi sen jälkeen pari viikkoa ilman probleemia, kunnes taas samanlaiseet oireet. Tänään ajaessa taas tuli epämääräisiä nykäyksiä ja samalla nopeusmittari heittelee miten sattuu, esim. käy 0:ssa ja palaa takaisin normaaliksi. Tämä siis muistaakseni oli aiemmillakin kerroilla, en ole ihan varma. Tuli mieleen, että vika voisi olla pyörimisnopeusanturi, kun tuo nopeuslukeman heittelykin selvästi tilanteeseen liittyy. Mutta kyssäri onkin se, että lukeeko tuon mallin auto nopeuden vaihteistolta vai renkaalta?

                                      Jos 1500 € remppa tiedossa, niin otan palovakuutuksen ja pyydän huumehemmoja sytyttämään audin tuleen XD Ja jos siis joku haluaa itselleen tuollaisen projektin, niin mieluusti luovun sopuhintaan.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Ohjainlaitteita korjaa mm. Sercap ja työlle tulee takuu. Korjaus maksaa ykkössatasia. Ohjainlaite on vaihdelaatikon perässä, B6:ssa joutunee jonkin verran tekemään töitä ennen kuin ohjainlaitteen saa irti. 4B:ssä ohjainlaitteen irroitus oli noin 20 min. homma.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Ei ole paha homma B6:ssakaan, askin takakiinnike pois ja öljyt ulos.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Niin joo, se olikin C5 V6-malleissa kun joutuu purkamaan pakoputkistot yms. pois tieltä. C5 4-sylinterisissä sama laatikon takakiinnike irti ja pääsee käsiksi ohjainlaitteen koppaan.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Hieman viittaa vaihteistokaavion vilkkuminen, että siellä se vika ainakin osittain on ja kun vielä "bootilla" taas toimi. Siitä kavala vika että pikku hiljaa hivuttaa. Ensin satunnaisesti ja sitten tiheämmin.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X