Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B5 1.8T AEB kierroksien käyttäytyminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B5 1.8T AEB kierroksien käyttäytyminen

    Otsikon mukaisen Audin olen omistanut nyt muutamien kuukausien ajan ja koko tämän omistuksen aikana olen kummastellut, että onko tämä täysin normaalia. Auton ollessa tyhjäkäynnillä n. 900rpm niin aina välillä kierrokset nousevat hetkellisesti 1100rpm:ään ja laskevat heti tämän toimenpiteen jälkeen tuonne 900rpm:ään. Onko tämä täysin tyypillistä käyttäytymistä?

    Ps. En löytänyt kyseisestä asiasta tietoa.

  • #2
    Eihän se ole normaalia. Lueppas vikakoodit niin ratkotaan.

    Comment


    • #3
      Niin vähän arvelinkin. Täytyypin selvitellä, että missä voisin katsoa vikakoodit sillä itse en omista kyseistä laitteistoa millä niitä voi katsoa.

      Ps. http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vik...FYTVcgodvHkARQ

      Voikohan tuon kanssa tehdä mitään muuta, kun heittää vesilintua?

      Comment


      • #4
        ostin leluksi, siihen se sopii jotenkuten.
        tosin, antaa 450Nm vääntöarvoja, jännä kun dynossa oli vaan 375. tiedä sitten kumpi on väärässä... :D

        mutta tuskin sillä mitään vikadignostiikkaa saa tehtyä. ellei vika ole luokkaa akku tyhjä tai kipinät puuttuu.

        Comment


        • #5
          En tiedä miten tuo toimii kun ei ole obd 2 auto.
          Tässä on yks ihan kätevä peli

          Comment


          • #6
            Kyseinen laite laitettu tilaukseen. 2 vko päästä viimeistään luen koodit ellen käy jo ensiviikolla luettamassa ne jossakin liikkeessä.

            Comment


            • #7
              Noniin nyt on laite nuodettu. Kokeilin laitetta pikaisesti niin näytölle tuli aina vain "Line error", joten täytyy huomenna tutkia asiaa paremmin mistä moinen johtuupi.

              Comment


              • #8
                Oliko sulla virrat päällä? Muuten ei saa yhteyttä.

                Comment


                • #9
                  Eipä muuten ollut virrat päällä...

                  Comment


                  • #10
                    Mulla on samanlainen lukija...ei ollu mullakaan virtoja ekakerralla.

                    Comment


                    • #11
                      Noniin nyt olen autossa lukijan/tabletin kanssa. Elikkä ilmeisesti seuraavaksi tapahtuu näin. VW/Audi - > Engine - > Read Codes.

                      Seuraavaksi näytön yläreunassa lukee erilaisia numeroyhdistelmiä. Vikakoodit?

                      01/05 18018 - 163
                      02/05 01249 - 154
                      03/05 01250 - 154
                      04/05 01251 - 154
                      05/05 01252 - 154

                      Näiden alapuolella lukee kuitenkin. "DTC definitions not found! Please refer to vehicle service manual!" Ymmärsinkö nyt oikein, että koodien lukemisessa on mennyt joku väärin?

                      Comment


                      • #12
                        Öööö, ei itselläni tuo laite nuin toimi :D Oma antaa tekstin kera nuo koodit, mutta googlaamalla nuo numerotkin saa selville:
                        1: Ei itseasiassa löytynyt....
                        2: Suutinvika 1.pytty
                        3. Suutin vika 2.pytty
                        4. Suutin vika 3.pytty
                        5. Suutin vika 4.pytty

                        Ja virrat oli päällä kokoajan?

                        Comment


                        • #13
                          Virrat olivat kokoajan päällä. Onkoha mahdollisesti eri ohjelmisto versiot meidän laitteissamme? minulla on tuossa 2.7 ja muistaisin lukeneeni jostain olevan myös versio 2.8

                          Comment


                            #14
                            18018 - Internal Control Module Check Sum error

                            Comment


                            • #15
                              Ahaa, itse en tuota äkkisistään löytäny.
                              Tuo 18018 voi vaikuttaa kaikkeen mielenkiintoseen, vilkasehhan moottorin boksin nastat, löytyy kuskin puolelta vesikaukalosta.

                              Katson huomenna tuon oman firmiksen.

                              Comment


                                #16
                                Itsellä oli audissa samankaltaisia oireita
                                viat: joku pieni venttiili rikki imusarjan alla (huohotukseen liittyvä?) 5 erinäistä pientä ilma vuotoa. By-pass rikki ja evap ventiili jumissa.

                                Comment


                                • #17
                                  Suutin vika voi kenties johtua siitä, kun otin suuttimet virrattomaksi yhtenä viikonloppuna sillä vaihdoin turbon kyseiseen autoon. Vai olenko aivan väärässä?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kyllä, jos olet käyttänyt virtoja päällä suuttimien irti ollessa, kokeilehhan poistaa koodit ja katso mitkä hyppii takasin kun vähän ajelee.
                                    Suuttimissa tuskin mitään, mutta ihmetyttää tuo ensimmäinen.

                                    Imuvuoto, evap venttiili tai kaasuläpän perussäätö voisi olla kanssa, se ei kylläkään tuolla onnistu, vaan tarvitsee läppärin ja vcdssän, autocomin tms.
                                    Evappi ainakin antaisi koodin, joskus jopa perussäätökin antaa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jep eli tuli pyöritettyä konetta siten, että suuttimet olivat virrattomat. Täytyypi nollailla nuo koodit kunhan kerkiää.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Vikakoodit nollattu ja ajettu nollaamisen jälkeen 1h sekalaista ajoa. Koodit eivät uusiutuneet ainakaan sinä aikana.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Vieläkös se nostelee käyntiä?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Aikaisemmin päivällä en kiinnittänyt asiaan huomiota oikeastaan lainkaan, mutta työmatkan aikana ei tehnyt ainakaan sitä. Täytyypi nyt seurailla sitä tässä aina, kun lähtee liikenteeseen ja katsoa ilmantuuko koodeja.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Noniin vklp aikana ei ole tullut vikakoodeja laisinkaan. Kierrokset eivät ole nousseet enään satunnaisesti tyhjäkäynnin aikana. Ainoastaan käynnistyksen yhteydessä kierrokset menee hiukan reilun 1000rpm. mikä lienee normaalia?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Eiköhän se ole normaalia käynnistys-/ryyppy-toimintoa. Ja jos autossa on ilmastointi ja pitää sitä päällä, niin silloinkin on normaalia, että kompuran käynnistyessä kiekat nousevat hieman yli 1000 rpm tyhjäkäynnillä hetkeksi.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tuota vähän arvelinkin. Autom. ilmastointi tässä yksilössä.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Noniin palataan asiaan. Töihin mentäessäni edellispäivänä huomasin, että auto "pätkii" tasakaasulla/kiihdyttäessä. Olen ollut siinä uskossa, että vika johtuneen tulpista/puolasta. Vikakoodit olin katsonut eikä mitään näyttänyt. Äsken kävin katsomassa vikakoodit uudestaan sillä tänään auto alkoi tekemään tätä samaa "pätkimistä" tyhjäkäynnillä. Vikakoodi sieltä löytyikin ja se oli juurikin tuo 01249 - 154. Kännistäessä huomasin, kuinka auto oikein tärisi urakalla eli selvästikkin ei käynnyt siinä yhteydessä tuolla 1 pytyllä. Mistä vika mahtaneen johtua? Suutin vaihtoon?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Mittaas ne suuttimet eka, vastus pitäs olla noin 15, yleensä pieniä heittoja erinäisistä syistä.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Johdon irrotin ja laitoin takaisin niin vika häipyi.

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X