Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.7bit 99 sammuilee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2.7bit 99 sammuilee

    Alkoi yhtäkkiä oireet. Eilen ekan kerran "nykäisi/töksähti" hassusti juuri ennen pysähdystä, samalla vilahti EPC valo. En kiinnittänyt suurempaa huomiota ja matka jatkui ongelmitta noin 20km.

    Tänään sitten onkin pelkkää ongelmaa. Otin auton tallista, ja lähdin tien päälle. puolen kilometrin päästä moottori lähes sammui yhtäkkiä (ja töksähti kuin seinään), mutta alle sekunnin päästä jatkoi kuitenkin toimintaa, taas vilahti EPC valo samalla. Seuraavan kilometrin aikana tämä yhtäkkinen sammuminen ja herääminen toistui useamman kerran. Käännyin takaisin ja puolen kilometrin päässä sammui sitten ihan kunnolla. Käynnistyi kuitenkin avaimella välittömästi. Ajoin kotipihaan ja annoin käydä hetken, kunnes taas sammui yhtäkkiä. Tämä toistui tyhjäkäynnillä pari kertaa. Ajoin auton talliin, jotta pääsen analysoimaan, mutta eipähän ovela pirulainen enää sitten sammunutkaan siellä.

    Yhteistä näille sammumisille on se, että tapahtuu pienellä pintakaasulla tai tyhjäkäynnillä. Tyhjäkäynnillä ollessa sammumista edeltää pieni kierrosten humppaaminen (n. +-20rpm) ja aivan kuin kuuluisi joku napsuminen jostain mittaristosta tai sen läheisyydestä (rele??)

    Osaisiko joku viisas auttaa?

    Analysoin Torque Prolla eikä ollut tallentunut yhtään vikakoodia, ei edes harmaata piilokoodia.

  • #2
    Mikäs tuo torque pro on? Diagnosoisin ennemmin ihan vag-comilla kautta muulla autoon tarkotetulla testerillä, jos epc valo vilahtaa niin vikakoodi pitäisi löytyä.
    Maffi? Tulpat?

    Comment


    • #3
      Mulla ei ainakaan ilmais torque näytä mitään koodeja, vaikka vcds näyttääkin.

      Comment


      • #4
        Jos epc valo vilkahtaa, niin voipi hukata yhteyden ecuun siinä vaiheessa. Tuota teki mulla ennen kuin ecun lastu hajosi lopullisesti.

        Samaa tekee nykyään, kun irrotettavan mallisen lastun kontakti on huono.

        Ja jos hukkaa ecun tuossa niin toki samalla nollaantuu vikakoodit.

        Comment


        • #5
          Lue VCDS:llä koodit, niin rupeaa selviimään.

          Comment


          • #6
            Noniin, tässä tiivistelmä VSDC-Litestä, mitäs näistä voisi päätellä?
            (Tuossa nyt on epäoleellisiakin, mutta parempi liikaa kuin liian vähän)

            Address 01: Engine Labels: 078-907-551-AZA.LBL
            5 Faults Found:
            17800 - Camshaft Position Sensor Bank 2 (G163): Open Short to Plus
            P1392 - 35-00 - -
            17537 - Shareware Version. To Decode all DTCs
            P1129 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
            17535 - Shareware Version. To Decode all DTCs
            P1127 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
            17866 - Exhaust Gas Temp Sensor 2 (G236): Short to Ground
            P1458 - 35-10 - - - Intermittent
            17965 - Shareware Version. To Decode all DTCs
            P1557 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
            Readiness: 0000 0000

            Address 03: ABS Brakes Labels: 8D0-907-389.LBL
            1 Fault Found:
            18258 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ECU
            P1850 - 35-10 - - - Intermittent

            Address 45: Inter. Monitor
            1 Fault Found:
            01349 - Alarm via Theft Warning System; Front
            35-00 - -

            Address 76: Park Assist
            2 Faults Found:
            01545 - Sensor for Parking Aid; Rear Left (G203)
            31-00 - Open or Short to Ground
            01546 - Shareware Version. To Decode all DTCs
            37-10 - Please Register/Activate - Intermittent

            Comment


            • #7
              Noniin, löytyyhän sitä koodia, nuo loput saat rosstech wiki sivustolta.

              Jossain vaiheessa katkennu yhteys ecuun ja hävittäny nokan anturinkin.
              17537 - Fuel Trim; Bank 2 (Mult): System too Rich P1129 - 35-10 - - - Intermittent ja 17535 taas bank1.
              17965 charge pressure control positive deviation
              p1557- 35-00 --
              Tuommosia nuo muut motorin koodit.
              Melkein tallentasin, nollaisin nuo ja koittasin saada vikaa uusiks päälle.
              Viimeksi muokannut pykiz; 13.4.2014, 19:19. Perustelu: ajatuskatkos

              Comment


              • #8
                Jos kampuran asentoanturi pätkii, niin se kyllä sammuttaa koneen.

                Comment


                • #9
                  hmm.. olikos noista koodeista joku kampuran asentoanturi? Toi eka on ainakin nokka-akselin asentoanturi, voisko se tehdä tuollaista?

                  Comment


                  • #10
                    Hupsista, se oli cam eikä crank...
                    Juu, kyllähän se taitaa sammua jos se katoaa, muistaakseni sytkäliipastaan sillä?.
                    Niitä on tainnutkin mennä suhteellisen usein, ei ainakaan tarvikkeena kallis.

                    Comment


                    • #11
                      Onkos tuo nokka-anturi samalla koodilla molemmilla puolilla? kumpi on bank1 ja kumpi bank2?

                      Comment


                      • #12
                        Ei ole. Apukuskinpuoli on bank1.

                        Comment


                        • #13
                          Jos toi nokka-akselin asentotunistin on sökö, niin ei se konetta vielä sammuta. Nokkien säätö putoaa pois pelistä jolloin vääntöä jää uupumaan. Ihan sitä halvinta tarviketta ei kannata ostaa. Linkin keskustelusta voi lukea lisää juttua tuosta nokka-akselin asentoanturista.

                          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...highlight=g163

                          Comment


                          • #14
                            Putsasin vikakoodit ja ainut mikä tulee takaisin on tämä:

                            17800 - Camshaft Position Sensor Bank 2 (G163): Open Short to Plus
                            P1392 - 35-00 - -

                            Tuo koodi tulee ihan heti kun käynnistää ja vaikka nollaa käynnissä ollessa niin tulee välittömästi takaisin. Eli tämä viitannee siihen, että ainakin tuo g163 nokka-anturi on ihan täysin pimeänä. Vai voiko tämä koodi johtua siitä, että on vaikka jako pielessä?

                            Sitten kun moottori äkillisesti sammuu tai lähes sammuu ja EPC valo vilahtaa niin ei tule mitään muita vikakoodeja lisäksi, outoa..

                            Eli voiko tämä johtua vain ja pelkästään tuosta nokka-anturista? Ja voiko tuo kampuran anturi oireilla ilman että tulee vikakoodia siitä?

                            Onko jotain ilmaista/edullista softaa, jolla voisi seurata reaaliajassa käppyröitä eri antureilta? Olen tottunut käyttämään noita megasquirtin ja vastaavien analysaattoreita niin olis kiva tätäkin tutkia samalla tavalla, kun nuo käppyrät yleensä paljastaa samantien mikä on oikeasti vialla.

                            Comment


                            • #15
                              Jos jako pielessä, niin tulisi eri koodi. Tuon voit kokeilla vaikka ottamalla liittimen irti anturista, muttuu muistaakseni "short or open to ground" herjaksi. Jos jako on pielessä, tulee joku Camshaft Position Sensor 2 (G163) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correl. tyyppinen herja

                              Tuo moottorin sammahtelu vaikuttaa siltä, että jossain on löysä liitos tai kaapeli menossa poikki, tai sitten joku rele tiensä päässä.

                              Comment


                              • #16
                                Jos nyt en pahasti muista väärin, niin tuo 17800 vikakoodi saattoi tulla myös väärästä jaosta. Muistikuva on hieman hämärä tästä. Näyttääkö kanava 093 jotain järkeviä arvoja?

                                Kannattaa hommata VCDS, näet sillä käppyrät ja koodit.

                                Comment


                                • #17
                                  Joo kattelin jenkkifoorumeilta niin muutamalla tyypillä tuo koodi on tullut juuri väärästä jaosta..

                                  Täytyypä tutkia noita releitä ja mittailla, josko tuo sammumisongelmakin löytyisi.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ainakin 1.8t antoi samaa koodia kun nokkien ketjun jako oli pielessä.
                                    En tiedä mitä tapahtuu jos tuo anturi antaa aivan jotain höpöhöpö tietoja, sekin saattoi sammua tyhjäkäynnille pudottuaan.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Semmoinen tieto unohtui kertoa, että viimekesänä on tehty jakopääremppa ja ajettu noin 10tkm sen jälkeen ilman ongelmia. Eli en jotenkin usko, että tuo sammuilu tuosta anturista johtuu.. Täytyy nyt kumminkin tuo jako tarkistaa joka tapauksessa..

                                      Comment


                                      • #20
                                        Operaatio jatkuu...

                                        Tutkiskelin kylmäjuotoksia ECUsta, en löytänyt. Onko boxissa alunperin lastu juotettu piiriin kiinni? tässä oli ihan nostettava lastu sellaisella levyssä kiinnijuotetulla "korotinholkilla".

                                        Putsailin läppärungongon elektroniikkapuolen, näytti niin hyvältä että vika tuskin oli TPS:ssä tai muussakaan siellä sisällä. Tuli sellainenkin mieleen, että jos tps olis antanut jotain diipadaapasignaalia ajoittain...

                                        Sitten aloin testailla releitä perinteisellä menetelmällä, eli tunnustellaan mikä rele naksahtaa ensimmäisenä kun vika ilmenee. Mahdollinen vikakohta bongattu: toinen rele (370) vasemmalta siinä alarivissa kuskin vasemman jalan yläpuolella kuumeni melkoisesti ja se naksahtikin ensimmäisenä juuri samalla hetkellä kuin moottori sammahti, heti perään naksahti neljäs rele (372) noin 1/10 sekunnin päästä. Nyt kysymys kuuluu, että mikä on tuo toinen rele vasemmalta? Neljäs lienee bensapumpun rele? linkin kuva näyttää suunnilleen samalta kuin omassani: http://i15.tinypic.com/5zbx3mh.jpg
                                        Viimeksi muokannut skydio; 15.4.2014, 19:26.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jaahas että lastuvirityksiä, sitten sanon että vika on niissä liitoksissa. Oireet sopii hyvin ja liitokset ovat erittäin tarkkoja.

                                          Alkuperäisessä ecu:ssa lastu on juotettu kiinni.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tuo 372 taitaa olla bensapumpun rele, 370 taas vissiin on puhaltimen rele, kai?
                                            Jep nuo juotetut lastut suhteellisen usein pätkivät, jos tekiä ei ole tienny mitä tekee.

                                            Comment


                                            • #23
                                              OK, kiitos!

                                              tässä vielä kuva tuosta, eli tämä nyt siis on varmasti nk. virilastupatentti tuossa linkin kuvassa?
                                              https://www.dropbox.com/s/ceqh6mixyooythb/DSC_0117.JPG

                                              Sitten sellainen kysymys, että jos hankin uuden ecun niin tartteeko se jotenkin koodatu juuri tämän auton VIN-koodille vai voiko vaan heittää kiinni ja kovaa ajoa?

                                              Ei kellään olis ylimääräisenä ECUa jolla voisi kokeilla tai jonka voisi vaikka mulle myydä? Tässä osanumero on 4B0 907 551 F
                                              Viimeksi muokannut skydio; 16.4.2014, 05:48.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ei näy kuvaa. Olispa tiennyt aikaisemmin että tuossa on irroitettava lastu. Sieltä se todennäköisimmin pätkii.

                                                ECUn ajonesto tarvitsee koodata jos vaihdat sen toiseen. Muuten ajonesto sammuttaa sen noin sekunnin päästä.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  No nyt kuvan pitäisi näkyä

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Irtokantahan siinä on. Ole sit mustaa ulkokehikkoa kun työnnät ylöspäin niin si lukitus aukeaa ja se musta kehikko lähtee pois. Sitten voitkin chipin nostaa kannasta irti. Katso miten päin se siellä on kun laitat uudelleen takaisin.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kiitti.

                                                      Kokeilen eka irrotella tuon lastun ja poistella hapettumia ja juotella tuon kannan uudelleen.

                                                      Tilasin kyllä jo uuden käytetyn toimivan ECUnkin kun maksoin peräti 30€ toimituksineen. Onnistuuko sen koodaaminen VCDS:n maksetulla versiolla?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Onnistuu jos sinulla on IMMOn koodi. (mitä sinulla tuskin on)

                                                        http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...rument_Cluster)

                                                        Sen koodin saa kyllä poimittua sopivilla softilla mittaristosta.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Onkos tuossa Immo 2 vai 3?
                                                          Onnistuuko Immo 2 ecun opettaminen pelkällä immon PINillä, ettei tarvi korvaavan ecun PINiä?

                                                          http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...I_ECU_Swapping
                                                          http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...I_ECU_Swapping

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kato tuolta sivun lopusta taulukosta:
                                                            http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X