Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 tfsi valuttelee öljyä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0 tfsi valuttelee öljyä

    Repsikan puolelle ilmestyy pieni öljyläikkä (huom. pieni), kun auto on seissyt useamman tunnin. Auto kävi aikasemmin jo samasta syystä laakkosella ja vaihtoivat sillon alipainepumpun tiivisteen, se kuulemma vuoti (ei venttiilinkopantiiviste mitä itse epäilin). Noh, yllätys yllätys taas oli merkannut tallin lattiaa tipalla. Ei pitäis olla enään vanhoja vuotojämiä, kun ne on pois putsattu laakkosella ja tiivisteen vaihdostakin jo useampi viikko.. Mitähän tolle nyt keksis..

    E: ja vuoto tosiaan tuntu aikasemmin hikoiluna (ennenkun laakkosella kävi) moottorin takana, yläosassa. Nyt ei tunnu vielä mitään, mutta lattialla jälki näkyy..

  • #2
    Alkuperäinen kirjoittaja kuatttro Näytä viesti
    Repsikan puolelle ilmestyy pieni öljyläikkä (huom. pieni), kun auto on seissyt useamman tunnin. Auto kävi aikasemmin jo samasta syystä laakkosella ja vaihtoivat sillon alipainepumpun tiivisteen, se kuulemma vuoti (ei venttiilinkopantiiviste mitä itse epäilin). Noh, yllätys yllätys taas oli merkannut tallin lattiaa tipalla. Ei pitäis olla enään vanhoja vuotojämiä, kun ne on pois putsattu laakkosella ja tiivisteen vaihdostakin jo useampi viikko.. Mitähän tolle nyt keksis..

    E: ja vuoto tosiaan tuntu aikasemmin hikoiluna (ennenkun laakkosella kävi) moottorin takana, yläosassa. Nyt ei tunnu vielä mitään, mutta lattialla jälki näkyy..
    Onko siis vuoto paikallistettu taakse? Häviääkö öljyä? Jos takaosassa ylhäällä, niin tarkasta nokka-akselien välisen ketjun kotelo. Korkeapainepumppu on siinä vieressä. Kannattaa myös käydä läpi venakopan kiinnitykset. Itsellä valskasi yksi etupäässä. Oli vissiin aikaisemman omistajan aikana tehty jakopäänremppa tehty nokkien lukitustyökalulla venakoppa irti ja jäänyt joku löysälle. Kiristin ja hävisi tipat. Uuden tiivisteen vaihdoin myöhemmin kun tuo purettiin takaosan ketjun vaihtoa varten.
    Käytännössä vuoto voi olla missä vain joten etänä arvailu ei voita nyt lampun kanssa sohimista.
    Edessä voi olla myös imuputki jommalla kummalla puolella löysällä. Tuossa on kaksi välijäähdytintä ja imuputkeen kertyy usein öljyn näköistä mähmää. Jos klemmari huonosti kiinni, niin pääsee sieltä valumaan.

    Comment


    • #3
      Jep, kyllähän se öljyä vähä tavallista enemmän on hörppiny ja katoaa varmasti juuri tuota kautta.. Siellä venakopan luona on kosteutta (öljyä), niinkun oli jo ennen tuota laakkosella käyntiä jossa vaihtoivat sitten sen alipainepumpun tiivisteen, kun se kuulemma vuoti. Nyt näyttääkin, että ei siitä johdukkaan tai sitten on tiiviste jääny vaihtamatta..

      Mutta kiitos paljon vinkeistä, pitää zoomailla tuota nyt kun ehtii!

      Comment

      Working...
      X