Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 1.8 tq pörinä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    B5 1.8 tq pörinä

    elikkäs, moottorin ku käynnistää kylmänä, niin konehuoneesta kuuluu pörinä ihan kun putki vuotas.
    Pörinä häviää ku "ryyppy" lähtee pois päältä ja kierrokset tippuu sinne alle tonnin.
    Mistä tuo ääni mahtaa tulla, vuotaako siellä joku vai onko normaalia? Ihmetyttää kun lämpimällä koneella ei tuota ilmene, eli liittynee kylmäkäynnistys laitteisiin.

  • #2
    Pakosarja,turbonpakopesä tai pakoputki. Lämpenee metalli ni laajenee, niin siksi loppuu ääni. Tai sitten lisäilma pumppu jos autossa semmonen on.

    Comment


      #3
      auto on vuosimallia 2000. pitänee tarkistella nuo mitenkä ne nyt purkamatta saa tarkastettua.

      Comment


        #4
        Lisäilmapumppu todennäköisesti, mikä moottorikoodi?

        Comment


          #5
          Vaijerikaasussa ei pumppua. Sähkökaasussa kyllä.

          Comment


          • #6
            2.8 on jo vaijerikaasullisessa tuo pumppu. Sen saa vcds llä pois käytöstä!

            Comment


              #7
              moottorikoodi AWT, sähkökaasullinen

              Comment


                #8
                Mutta tässä oli kyse juurikin 1.8 ei 2.8.

                Comment


                • #9
                  Selvisikö tämän pörinän syy sinulle? Itselläni aivan samanlainen ongelma, hetken käy kylmäkäynnistyksellä normaalisti, mutta sitten alkaa aivan tajuton pörinä aivan kuin putki vuotaisi jostain ja kun kierrokset laskevat niin pörinäkin lakkaa.. Tätä kestää noin minuutin ajan.

                  Edit: antaa vikakoodia Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected eli ilmeisestikin ilmapumppu menossa hajalle?
                  Viimeksi muokannut Jupelssoni; 13.6.2014, 01:47. Perustelu: Lisätty tietoja

                  Comment


                  • #10
                    Ei välttämättä itse pumppu, vika voi olla tukkeutuneissa kanavissa, venttiilissä tai jopa solenoidissa.

                    Comment


                    • #11
                      Itsellä oli lisäilmapumpun osien liitoksissa käytettävät alumiininiitit antaneet periksi. Irrotin pumpun, porasin niitit irti ja laitoin joko M4 tai M3 ruuveilla sen uudelleen kasaan. Loppui pörinä. Puolen tunnin homma. Ainakin Seatissa AUQ -moottorissa.

                      Comment


                        #12
                        tuossa ei ainakaa ensimmäisen viestin lähetyksen aikana mitää vikakoodeja antanu. tuohon on ilmeisesti noita ilma/kierrätys putkia vaihdeltu.
                        missä kohtaa tuo ilmapumppu on?

                        Comment


                        • #13
                          Jos yhtään samassa kohtaa niin pohjamuovin kun otat pois, Pitäis pumppu olla moottorin ja puskurin välissä. Sehän on aika iso mötikkä, joten sen kyllä näkee hyvin.

                          Comment

                          Working...
                          X