Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A8 D2 tehot hävis ja sininen savu KIIRE

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A8 D2 tehot hävis ja sininen savu KIIRE

    Joo tällänen vika ilmeni tänään. Töistä kotiin tullessani ohitustilanteessa ihan kuin moottorissa olisi pamahtanut ja sytytti vikavalon. Sitten loppumatka muuttui niin että kaikki tehot hävisivät ja polttoainetta kului vian ilmenemisen jälkeen 15l/10km auto kulki täristäen 8 kymppiä kierrokset 3000. pääsin kuitenkin kotiin ja pakoputkista työntää sinertävää savua. Jäähdytinnesteet ok mutta voisiko polttaa öljya? Auton äänet muuttuivat myös aika racing henkisiksi ja auto haisee kitkerälle. Oisko kellään foorumilaisella vikakoodinlukulaitteita lpr lähistöllä ja mielenkiintoa autoa kohtaan asian selvittämiseksi? Vinkkejä vian alkuperään otetaan myös vastaan.

  • #2
    Puristus paine testi sille autolle ja sitten katit tarkastelun alle.
    Männänrengas on voinut mennä kappaleiksi, häviskös öljyä?

    Comment


    • #3
      Öljypinta oli aika alarajalla, tosin ei ole lisätty viime öljynvaihdon jälkeen yhtään kun oli tarkotus öljyt vaihtaa muutenkin. Eli paha sanoa onko nyt tän vian myötä hävinny öljyä.

      Comment


      • #4
        Ohivuoto testihän on toinen vaihtoehto. Pahoin pelkään että tuo kone kaputt.

        Comment


        • #5
          ei kuulosta nyt yhtään hyvältä. Mut toi vikakoodi Pitäis saaha selville. Lähtee kuitenkin normaalisti käyntiin. Käynti on kuitenkin huono.

          Comment


          • #6
            Onko koska viimeksi vaihdettu kone? Oireisiin sopisi, että olisi venttiili mennyt männästä läpi. Kun otat tulpat pois, niin luulisi alkavan löytymään ongelmasylinteri.

            Comment


            • #7
              kone on musta ihan alkuperänen. Ajettu 265tkm.

              Comment


              • #8
                tilannepäivitystä hieman. Eli autossa on siis tuo etanoliboksi, ja mallia 1boksi per 4 sylinteriä. Huomasin äsken, että edestä katsottuna oikean lohkon boksi ei saa virtaa. Eli silloin boksi hajalla tai suuttimille ei tule virtaa? Oisko mahollista. Käykö tuo auto ees neljällä :D

                Comment


                  #9
                  Käyhän se. Käy se kahdellakin, kunhan ei oo peräkkäiset sylinterit.

                  Comment


                  • #10
                    Ainakin petroolilla pyörii vaikka kakkos lohko aivan pimeänä, vähän hauskasti vaan ja ei oikein kierrä.

                    Comment


                    • #11
                      Ei kai se boksin virrattomuus suuttimia pimeäksi pistä? Silloin ei kai vaan anna niitä etanolin kaipaamia rikastuksia. Eli olisko menny kovasti (liian) laihalle toinen puoli?

                      Comment


                      • #12
                        no luulis pistävän mun mielestä, koska ne alkuperäset suutinjohot menee boksille ja boksista omat suuttimille.

                        Comment


                        • #13
                          Voi olla että noissa eri boksimerkeissä on jotain eroja. Itsellä on tuossa A4:ssä myös tommonen boksi (nyt en kyllä muista kenen), ja siinä olen tehnyt niin, että boksin virrat on kytkimen takana. Etanolilla (tai tarkemmin etanoli+bensalla) ajaessa virrat päällä, jolloin nuo rikastukset toimii ja bensalla ajaessa virrat pois, jolloin normaalit bensansyötöt.
                          Virtojen ollessa pois, menee virta vain "läpi" boksista, mutta tosiaan voi olla että sinulla tuo toimii erilailla.

                          Comment


                          • #14
                            Toivottavasti ei tullut "säästöä" tenuleikeistä katkenneen öljy-/männänrenkaan muodossa...

                            Comment


                            • #15
                              eipäs suostunu enää kylmällä koneella starttaamaan, yritti kyllä. Toimenpiteinä etanoliboksi irti ja oikeat liittimet kiinni autoon ja auto tulille:) vikavalo sammui hetkenpäästä. Tietysti käynti oli vähän hassua etanolin kanssa ilman boksia. Juttelin asiasta puhelimitse valmistajan kanssa ja vika lyhyellä vikakuvauksella boksissa valmistajankin mielestä ja takuuseen menee:) voisko tossa enää muuta olla kun vikavalokin sammui.

                              Comment


                              • #16
                                Mää en usko, että siinä muuta olisi kuin tuo boksi, jos valotkin sammui ajossa, toki kannattaa ne koodit vilkaista muutaman startin jälkeen. Pystyykö tuon boksin laukeaminen ajossa muuten hajottamaan mitään motin mekaanisesta puolelta? Vai onko niin hyvin suojattu, että ei pääse virhetoiminnossa hajottamaan mitään ylimääräistä? Ihan mielenkiinnosta kyselen.

                                Comment


                                • #17
                                  Tuskin, mitäpä se särkisi, öljy kiertää pytyssä normaalisti.

                                  Comment


                                    #18
                                    Jos lähtee leikkimään normaalista poikkeavalla tavalla, niin ensimmäinen ostos pitäs olla vikakoodinlukija, jo ennen lisäosien asennusta.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Laitas muuten kuvaa niistä boxeista, itselläkin on vastaavat viritykset ja toistaiseksi hyvin on toiminu.

                                      Comment


                                        #20
                                        Herkesikö se savuttamastakin?

                                        Comment


                                          #21
                                          Meneeköhän boksin takuuseen myös mahdollinen konerikko?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tuskin, vastaus luultavimmin: "sehän on ollut jo aiemmin rikki, eikö vain?".

                                            Comment

                                            Working...
                                            X