Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 b5 2.6 quattro ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 b5 2.6 quattro ei käynnisty

    Eli tuollainen kapistus ei enään suostu käynnistymään. Ei anna edes minkäänlaisia elon merkkejä.

    Vikakoodit: 0203 hall-anturi ei signaalia
    0202 moottorin asema-anturi ei signaalia


    Itse antureita on tutkittu ja niitten pitäisi olla toimivia (hall-anturin testasin sillä led jutulla ja led vilkkui startatessa, asema-anturin taas mittasin resistanssin ja on hyvin lähellä sitä 1000 ohmia eli senkin pitäisi toimia jos oikeaa anturia mittasin :)

    Oisko kellään mitään ajatuksia mistä lähteä vikaa hakemaan?

  • #2
    No, vikakoodit on selkeet, mutta, sehän voi olla jotta signaali pätkii.
    Mites tuo asema-anturi? Eli vissiin kampuran-asento anturi? 1000ohmia kun se on metallissa vai irti?
    Jos itse epäilet ehjäksi niin tarkistasin pinnit eculta.

    Ja pikaisella googlauksella: P0202 pitäs olla kakkos suuttimen vika ja P0203 pitäs olla kolmos suuttimen vika?

    Comment


    • #3
      Mitä meinaat ''kun se on metallissa vai irti?'' Se on muistaakseni tuo g28 http://12v.org/urs/crankrpmsensors.jpg

      Oon kyllä kattonut pinnit eculta, ja tutkinut silmämääräisesti sitä johtosarjaa, eihän se tietty mitään oikeasti kerro.
      0203 hall vaikka kun laittaa googleen niin tulee aika paljon näitä hall-anturiin liittyviä keskusteluja.

      Comment


      • #4
        Hall anturihan mittaa magneettivuon tiheyttä ja eikös siinä ole virrallinen hall anturi joka liipasee kun rautaa on riittävän lähellä tai liian kaukana? Hall antureita on kahden tyyppisiä passiivisia ja aktiivisia. Näin olen itse asian ymmärtänyt ja olen äärettömän huono selittämään näitä.

        Tuo koodi 0203 on liian lyhyt, audilla on koodit viisi numeroisia, se sotkee tuolla haulla johonkin muuhun. Millä testerillä nuo on luettu? Mahdollisia koodeja on: P0203, 10203, 00203, p0203, B0203, 30203, 60203, B0203. Täältä lisää.

        Comment


        • #5
          Joku bosch:in laitoshan se oli. Luettu myös soluksella ja samat koodit eri kielellä tuli. Ei ollut ainakaan tuossa boschin antamassa kuin 4 numeroa, en muista mitä tuo toinen antoi. Hall-anturille menee plus ja miinus sekä signaali piuhat, sen kummemmin en osaa siitä sanoa. http://www.pelicanparts.com/techarti...mall/pic06.jpg

          Comment


          • #6
            Juu, tuon g28:sin arvo pitäs vaihella startatessa, mutta siihen tarvii pulssi mittarin tai vagcomin, harvoin pysyy yleismittarit perässä. G28 jos on kappaleina niin ei edes yritä lähteä, itse vaihtasin sen.
            G40, eli tuo nokan anturi niin ei se silloinkaan lähe käymään, löytyy oikeasta lohkosta jakokopan takaa ylhäältä ja vasemmasta lohkosta koneen periltä, kai. Kukapa nuista koodeista nyt edes tietää kumpi sieltä on kappaleina?

            Comment


            • #7
              G40 anturi vaihdettu satavarmasti toimivasta koneesta tähän, ei apua.

              Comment


              • #8
                Ota sitten g28 siitä satavarmasti toimivasta koneesta ja lyö paikalleen, jossain niitä on kaksi.
                Niin siis molemmat g40? Ainakin 2.8 30v molemmilla kansilla on omansa.

                Comment


                • #9
                  Ei tässä abc moottorissa taida olla kuin kuskin puoleisessa kannessa se? Joo tarkoitus ois vaihtaa toisesta nyt myös se g28 anturi, kunhan viikonloppuna kerkeää käydä irroittamassa. Mitään muita osia mitkä vois irrottaa ja vaihtaa samalla(siis jotka vaikuttaa tähän asiaan)? Tässä on vauhtipyörälle joku anturi ja lohkossa joku anturi, ilmeisesti se vauhtipyörällä oleva on tuo moottorin asema-anturi?

                  Comment


                  • #10
                    Vaihdettu kaikki kolme anturia. Lisäksi vaihdettu sytytysvahvistin ja ecu:n kupeessa oleva rele. Osat irroitettu varmasti toimivasta autosta. Ei käy vieläkään. Mikä siis voisi aiheuttaa tämän ettei anna kipinöö eikä varmaankaan suihkutakkaan bensaa, yhtään ei ainakaan bensa haise starttailuiden yhteydessä.

                    Comment


                    • #11
                      Ecu märkä?

                      Comment


                      • #12
                        Ei pitäis olla. Mitenkäs tuo g4 anturi http://12v.org/urs/O2KnockRPMCrankSensorPNinfo.jpg (kuvassa 15 ja 16 paketti) kun siinä on nuo reijät tuollaiset, että niitä saa säädettyä, niin voisko johtua siitä ettei tuo anturi ole enään samassa kohdassa kuin ennen? Joku tapellut tälläsen moottorin kanssa ennemmin ja osais sanoa? Alkuviikosta saan vag-comilla toivottavasti luettua vikakoodit..

                        Comment


                        • #13
                          00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40): No Signal
                          Tollasta vikakoodia antaa. Hall tunnistinhan on vaihdettu varmasti toimivasta autosta, sille tulee jännite ja testattiin koetinkynällä signaalipiuhaa niin se vilkkuu startatessa. Mikähän tätä nyt vaivaa?? Alkaa hiukan jo tympimään.. :D

                          Comment


                          • #14
                            Osanumero sama? Onko siinä nyt kaks vai yks anturi? Kaiken jären mukaan pitäs olla kaks, mutta ei tuo kyllä lohkoa tuossa sano.
                            Ja se ecu, onko se märkä vai kuiva?

                            Ps. Nyt on vikakoodikin oikea.

                            Comment


                              #15
                              Onko kyseisessä laitteessa ajonestoa? itsellä oli omassa aakkosessa sellainen kuitattava malli jossa täytyi käyttää lukulaitetta jotta saa pois päältä, kapistus oli noin tupakan paksuinen ja aavistuksen lyhyempi. Oireena sama ei kipinää eikä polttoainetta, plugi johon kapistus tökättiin oli noin 8mm halkaisijainen jossa nasta keskellä, omassa oli sijoitettuna keskikonsolissa.

                              Myös sellainen tapaus sattui kyseiselle autolle ja on käynyt monelle muullekin, että jos on koittanut käynnistää heti sammuttamisen perään auto ei lähekkään käyntiin, muutakun helvetillisellä sahaamisella, oma lähti hinaamalla ja toimi sen jälkeen taas moitteetta.

                              Puola vika myös kerran kyseisen moottori tyypin lopetti käynnistämästä, varsinaista vikaa ei yhdestäkään puolasta erikseen löytynyt mutta koko paketin vaihtamalla heräsi taas eloon.

                              myös hall anturin sisäkehä siis se joka on nokassa kiinni voisi olla irronnut?

                              Pykiz. abc koneessa vain yksi hall anturi kuskin puolen kannessa, vauhti pyörällä aste tappi jota anturi lukee sekä pyörintä nopeus anturi tutkii startin hammaskehää.
                              Viimeksi muokannut sfk78; 8.4.2014, 17:20.

                              Comment


                              • #16
                                On ajonesto, mutta ainakin sen merkkivalo sammuu parin sekunnin kuluttua virtojen päälle laitosta. Hall:in sisäkehäkin on tallessa. Jakopäätöiden yhteydessähän tää ongelma tuli, mutta käytetty kampiakselin lukitin tappia ja nokkien väliin tulevaa työkalua, ja hihnaa kiristäessä on ollut nokkien hihnapyörät löysällä. Eli en jaksais uskoa että vikaa siellä, mutta kuitenkin sen yhteydessä tullut. Mitään ajatuksia kenelläkään vielä?

                                Pykiz: Osanumero joo sama, ja yks anturi on vaan. Ecu ei ole kastunut jos sitä meinasit. Joo nyt on ihan vaggilaisiin tarkoitettu ohjelma vikakoodien lukuun.

                                Comment


                                • #17
                                  Mietin sellasta että voisko tuo ecu olla jotenkin jumittunut? Mä kun saisin varaosa autostani ecu:n jolla voisi kokeilla, mutta kysympä nyt ensin:
                                  1. Pystyykö tuon toisen auton ecun koodaamaan tähän autoon? Jos voi, niin olisi hienoa jos joku vähän valaisee vielä miten se tapahtuu?
                                  2.Jos ei voi, niin voinko edes kokeilla sillä toisella eculla että hörähteleekö tuo edes mitenkään ilman että teen mitään pysyvää vahinkoa? Kun eikös tuo ajonesto antaisi sen ihan pikku hetken käydäkkin? En nimittäin oikein keksi että mikä tässä mättää, jaonkin tarkistin vielä ja kampiakselin lukitustyökalun kun paikoilleen kiersi, niin nokkien välinen rauta meni paikoilleen hienosti eli jako kohdillaan. On ihmetelty bensapumpun relettä, antureita ja anturi-ecu johtosarjaa. Eikai missään virtalukon pohjassa mitään tälläistä vikaa voi olla??

                                  Niin ja lisätään vielä, että vikakoodeja on toinenkin, en sitä vaan tajunnut heti.


                                  00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
                                  03-10 - No Signal - Intermittent
                                  00514 - Ignition Point Sensor (G4)
                                  03-10 - No Signal - Intermittent

                                  Comment


                                    #18
                                    G4 anturi ei anna signaalia jos hall ei ole ikkunassaan samaan aikaan, eli siitä saattaisi johtua tuo toinen koodi. Voisit vielä tarkistaa onko vauhtipyörän asento anturin tappi (tai uloke Riippuen vauhtipyörästä) vauhtipyörässä kohdallaan eli anturin alla, kun hall on sisäkehässä olevan loven kohdalla eli "ikkunassa". Tosin on tai ei, niin ei kylläkään pitäisi herjata tuota hall anturia jos kehä vain pyörii.

                                    Ecun voi vaihtaa huoletta, jos on sama numeroinen kun toinenkin. Ja abc tekniikalla todennäköisesti onkin, tosin jos ongelma tuli jakopää työn yhteydessä ei ecu todennäköisesti ole syypää.

                                    edit: useimmilla nokkien lukitus kaluilla saa 12 tappisessa koneessa nokan 180 astetta väärään asentoonkin.
                                    Viimeksi muokannut sfk78; 9.4.2014, 00:12.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tuossa työkalussa kun on isompi ja pienempi tappi samoin kuin siinä nokka-akselin laatassa, niin ei pitäis olla kyllä 180 astetta pielessäkään?

                                      http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_150.PDF tuolta kun lukee s.28 niin ymmärsin että tuo laskee niitä hampaita vaan? :O Eli 135 hammasta.

                                      Comment


                                        #20
                                        G28 on kierrosluku anturi. G4 anturi osoittaa sytytyksen ajoituksen niin sanottu 62 astetta tappi, lovi, hahlo jne

                                        Comment


                                        • #21
                                          Niin joo, muttta sehän on lohkon kupeessa ja lukaa kampiakselissa olevaa reikää?

                                          Comment


                                            #22
                                            Hmm totta, tuo G4 olikin abc koneessa lohkossa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Jooh. No tuli tota hinausta viimein kokeiltua. Voin sanoa, että kannatti kokeilla, hörähti aikalailla heti käyntiin, ja käynnistyy nyt täysin ongelmitta myös starttaamalla. Vikakoodejakaan ei anna enään mistään. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan tuota jos jollain muulla samanlaista ongelmaa. Vielä kun joku osais selittää miten tämäkin on mahdollista? Tokihan se saa kovemman pyörintänopeuden moottorille, mutta menee silti yli ymmärryksen. Toivon vaan että oisin kokeillut tuota aiemmin.. :D

                                              Comment


                                                #24
                                                Tuota ei kyllä juurikaan pysty selittämään, mutta tilanne on kyllä tuttu :)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Audi A4 2.6 Hall anturi ongelma

                                                  Elikkäs, autos on semmost vikaa et tekee pitkää startin ja välillä käynnistyy nopeasti, lähinnä kun kone on kuuma ja antanu hetken olla sammuksissa tekee useesti pitkän startin. Kylmänä ryyppy päällä ei ikinä tyhjäkäynti aaltoile mutta kuumana melkeenpä aina, käy 850-500rpm välil.

                                                  Nyt tuli vaihdettuu hall anturi autoon ku sitä epäilin pitkän startin aiheuttajaks mutta auto ei enään lähde käyntii kun kipinä hukassa. Tiiä mitä tapahtu ku osan vaihtaminen oli helppoa, 2 pultilla kiinni, liitin irti ja menee vain yhdessä asennossa paikalleen. Eikä muuten toiminu vanhallakaan enään... eikä vikakoodia saanut autocomin testerillä. Mikä mättää?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    En oo kuullu että näistä poksahtelis ohjausmoduuleja..mutta voisko olla?
                                                    Mulla ylimääräinen ABC 2.6 ohjausmoduuli/sytytyspääteaste, hetken ollut käytössä..

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X