Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S4 B8 viritys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi S4 B8 viritys

    Nyt kun tiet on taas kuivat niin lisäteho ei olisi pahitteeksi...

    Olen omistanut otsikon mukaisen auton viime kesästä saakka ja miettinyt kovasti virittämistä mielessä lähinnä kaksi asiaa:

    1) miten virittäminen vaikuttaa jälleenmyyntiarvoon?
    2) missä auto kannattaisi virittää?

    Ensimmäisen pointin kohdalla olen kuluneena vuonna todennut Audin takuuhuollon todella hyväksi. Vaikka auto on 4 vuotta vanha ja 80tkm mittarissa, huolto on toiminut todella mallikkaasti ja havaitut viat on menneet pääasiallisesti valmistajan piikkiin (ns. Suomi-auto täydellä huoltokirjalla). Virityksen myötä takuut lienee raukeavat? Entä miten foorumilaiset suhtautuvat MTM, APR tai pajalla räätälöityihin autoihin ostovaiheessa? Positiivisesti/negatiivisesti vai onko sillä merkitystä?

    Toisen kysymyksen kanssa olen lähinnä puntaroinut sitä missä mahtaisin saada autoni parhaaseen vireeseen. Olen puntaroinut mm. APR:n ja paikallisen virittäjän välillä (joka on aikaisempia eri merkkisiä autojani viritellyt onnistuneesti). Toki muutkin vaihtoehdot kiinnostaa jos hyviä perusteita löytyy. Autossani on säädettävä alusta, moottori, ohjaus tms. ja ymmärtääkseni lisätehon voi siten ohjelmoida yhden moodin taakse (esim. Individual tai Sport) jolloin lisätehot tulisi käyttöön vain kyseisen moodin valitessa. Paljonko myllystä saisi irti/kannattaa ottaa irti?

    Comments?

    #2
    Itsellä oli tuollainen MTM:n Cantronic kiinni S4:ssä. Se ei vaikeuttanut auton myyntiä mitenkään.

    Ei myöskään aiheuttanut ongelmia merkkihuollossa, eivät havainneet sitä kahdessa normihuollossa, jossa auto kävi. Tarkistin asian, ei "TD1"-leimaa. Tehtaan diagnostiikat ja päivitykset toimivat lisämokkulasta huolimatta. Eli voi suositella. Toki takuuasioissa viripelistä takuut menevät, olipa sitten poltettu tai mokkulalla viritetty, mutta perushuollot toimivat ongelmitta.

    Toinen harkitsemisen arvoinen vaihtoehto lienee APR:n ohjelmointi, siitä ei ole omia kokemuksia.

    Oman kylän virittäjät jättäisin väliin. Tulos on arpomista, noissa kun on ymmärtääkseni hyvin suojatut ohjainlaitteet.

    Comment


    • #3
      APR Stage2+

      Kiitos vastauksesta - tuli sitten eilen lopetettua jahkailu ja päätin laitattaa APR Stage 2+:n omaan ässääni. Parisen viikkoa menee ennenkuin saan homman valmiiksi mutta mielenkiinnolla kyllä odottelen lopputulosta...

      Oisko kellään kokemusta kyseisestä setistä?

      Comment


      • #4
        Joko Remlillä on itsellä kokemuksia APR:n päivityksistä?

        Oman kylän virittäjät jättäisin väliin. Tulos on arpomista, noissa kun on ymmärtääkseni hyvin suojatut ohjainlaitteet.
        Ja taitavat kaikki ns. oman kylän virittäjät myydä "ei oota" tämän moottorin/ohjainlaitteen kohdalla juuri tuon suojauksen takia.

        Comment


        • #5
          perjantaina stage 1...

          ei vielä... perjantaina laitetaan Stage1 sisään ja heinäkuun puolella stage 2+ : ).

          Comment


            #6
            paljonko pienempi ahdinpyörä maksoi??

            Comment


              #7
              APR;n hihnapyöräpaketti maksaa 677e.

              Comment


              • #8
                ja asennus...

                ... tuon päälle 380€...

                Comment


                • #9
                  stage1 asennettu

                  yläkierroksilla vääntöä ja tehoa tuntuu olevan reippaammin... : )
                  Viimeksi muokannut Remli; 28.6.2014, 16:43. Perustelu: Viestejä välistä kadonnut joten aiempi viestini ei vastannut enään ketjuun?

                  Comment

                  Working...
                  X