Nyt kun tiet on taas kuivat niin lisäteho ei olisi pahitteeksi...
Olen omistanut otsikon mukaisen auton viime kesästä saakka ja miettinyt kovasti virittämistä mielessä lähinnä kaksi asiaa:
1) miten virittäminen vaikuttaa jälleenmyyntiarvoon?
2) missä auto kannattaisi virittää?
Ensimmäisen pointin kohdalla olen kuluneena vuonna todennut Audin takuuhuollon todella hyväksi. Vaikka auto on 4 vuotta vanha ja 80tkm mittarissa, huolto on toiminut todella mallikkaasti ja havaitut viat on menneet pääasiallisesti valmistajan piikkiin (ns. Suomi-auto täydellä huoltokirjalla). Virityksen myötä takuut lienee raukeavat? Entä miten foorumilaiset suhtautuvat MTM, APR tai pajalla räätälöityihin autoihin ostovaiheessa? Positiivisesti/negatiivisesti vai onko sillä merkitystä?
Toisen kysymyksen kanssa olen lähinnä puntaroinut sitä missä mahtaisin saada autoni parhaaseen vireeseen. Olen puntaroinut mm. APR:n ja paikallisen virittäjän välillä (joka on aikaisempia eri merkkisiä autojani viritellyt onnistuneesti). Toki muutkin vaihtoehdot kiinnostaa jos hyviä perusteita löytyy. Autossani on säädettävä alusta, moottori, ohjaus tms. ja ymmärtääkseni lisätehon voi siten ohjelmoida yhden moodin taakse (esim. Individual tai Sport) jolloin lisätehot tulisi käyttöön vain kyseisen moodin valitessa. Paljonko myllystä saisi irti/kannattaa ottaa irti?
Comments?
Olen omistanut otsikon mukaisen auton viime kesästä saakka ja miettinyt kovasti virittämistä mielessä lähinnä kaksi asiaa:
1) miten virittäminen vaikuttaa jälleenmyyntiarvoon?
2) missä auto kannattaisi virittää?
Ensimmäisen pointin kohdalla olen kuluneena vuonna todennut Audin takuuhuollon todella hyväksi. Vaikka auto on 4 vuotta vanha ja 80tkm mittarissa, huolto on toiminut todella mallikkaasti ja havaitut viat on menneet pääasiallisesti valmistajan piikkiin (ns. Suomi-auto täydellä huoltokirjalla). Virityksen myötä takuut lienee raukeavat? Entä miten foorumilaiset suhtautuvat MTM, APR tai pajalla räätälöityihin autoihin ostovaiheessa? Positiivisesti/negatiivisesti vai onko sillä merkitystä?
Toisen kysymyksen kanssa olen lähinnä puntaroinut sitä missä mahtaisin saada autoni parhaaseen vireeseen. Olen puntaroinut mm. APR:n ja paikallisen virittäjän välillä (joka on aikaisempia eri merkkisiä autojani viritellyt onnistuneesti). Toki muutkin vaihtoehdot kiinnostaa jos hyviä perusteita löytyy. Autossani on säädettävä alusta, moottori, ohjaus tms. ja ymmärtääkseni lisätehon voi siten ohjelmoida yhden moodin taakse (esim. Individual tai Sport) jolloin lisätehot tulisi käyttöön vain kyseisen moodin valitessa. Paljonko myllystä saisi irti/kannattaa ottaa irti?
Comments?
Comment