Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S3 1.8t 8L -99 moottorin vaihtaminen?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi S3 1.8t 8L -99 moottorin vaihtaminen?

    Terve!
    Toissapäivänä tapahtui aika kauhea juttu... lähin revittelemään motarilla ja autosta kuului pamaus öljyt pihalle ja sammutin auto. eilen sitten olin tallilla tutkimassa autoa ajattelin ekana että turbo ois leikannu koska ennustellu ahtoputkien öljymäärästä että ei tule kauaa kestämään...

    Noh irrottelin turboa siinä ja sit menin auton alle yrittämään sitä kautta yhtä pakoputken pulttia saada irti ja huomasin alakerran kyljessä hirvittävän reiän! eikai siinä muu auta kuin moottori pois keuliltaja vaihto moottori tilalle. Tässä se kysymys tulee minkälainen homma nostaa ässän moottoripois kone huoneesta??? Olen vanhan 240 volvon moottoreita nostellu ja sierran ne on vähä yksinkertasempia...


    moottorihan on siis APY ja jos teillä jollain sattuisi olemaan hyvä kuntoista moottoria ottakaa yhteyttä.
    Viimeksi muokannut tikkari1991; 28.3.2014, 11:46. Perustelu: päivitys tietoihin

  • #2
    Helpompi varmaan ku ottaa palkin pois ja tiputtaa koneen ja laatikon yhessä pois. Tietenkin riippuu mitä työvälineet on käytössä.

    Comment


    • #3
      Sehän tässä onki että pakko yläkautta tuoda kone pois... tänään olen purkanut moottorin ympäriltä kaikkea mahollista ja varmaanki tosso aamuyöllä, jos intoriittää olisi aika yrittää nostaa. Miten onnistuuko sillä tavalla että nostaisin ilman laatikkoa
      Vai onko pakko irrottaa laatikon kanssa?? Tässä on semmonen tilanne myös että auto pitäisi jättää rullaavaksi (mieluiten jopa hinattavaan kuntoon) meillä on kavereiden kanssa kimppatalli eikä tallissa voi oikein seisottaa.


      Katsoin lohkon reiästä sisälle niin 2 männän veivi katkennu :D

      Comment


        #4
        Keula pois nii sitten tulee ainakin.

        Comment


        • #5
          Voi olla että mahtuu nousee pelkkä kone,ampuu kampuran pyörän ja kaiken mikä ahistaa jakopään puolella vaikka irti nii saa ehkä koneen sen verran sivulle ja sit ylös. Konepelti tietenki kannattaa ottaa pois. Laatikon voi vaikka tukee tunkilla ja sit kun kone on poissa niin tukee sen väliaikasesti jotenkin muuten

          Comment


          • #6
            Keulan saa nopeasti purettua pois tieltä kun olenjo valmiiksi purkanut puskuris ja välijäähdyttimet putsauksen takia. Pitää yrittää aluksi nostaa ilman laatikkoa ja sitä mukaa purkaa kamaa pois mitkä kanittaa. Onneks projektilla ei ole mikään kiire voi rauhassa rakennella ku ei ole vielä näin haastavasta koneen nostosta kokemusta. :)

            Kiitos vihjeistä ja taidan kyllä myöhemminki tulla kyselemään.

            Comment


            • #7
              Älä sit ota ilmastointi kamoja naamalle ku revit putkija irti ku ei varmaan ilmastoinnin huoltolaitetta ole:)

              Comment


              • #8
                Joo hyväku sanoit unohdinki kysästä että mites ootte ilmastoinnin kanssa toiminu :D eikai muutaku "Kompuran" päästä putket irti ja varoa?

                Comment


                • #9
                  No tossa tapauksessa vaovasti putkija löysälle et paine pääsee pois(joku rätti vaikka eteen) tai sitten tyhjentää niistä huolto liittimistä vaikka ruuvarilla painamalla venttiiliä. Tulppaa jollain kompura ja ne letkut ku oot ottanu irti ettei mee paskaa sisää. Voin tehä sulle sit sen täytön jos kiinnostaa ku tarviit:)

                  Comment


                    #10
                    Jospa sen ilmastoinnin jättäis tyhjäämättä sillä ruuvarilla ettei satu mitään, tässäkin autossa varmaan sen lauhduttimen saa käännettyä edestä pois vaikka putket on kiinni.

                    Comment


                    • #11
                      A6 vasta tein noin et käänsin ilmastoinnin lauhduttajan letkujen varassa sivuun ja kompura putkineen moottorin kyljestä irti niin ei niide kaasujen kans tarvinnu vehkeillä. (Keula kokonaan auki ja kone laatikosta irti)
                      2 mieheen pistettiin "awt" a6 sen keulille käsipelissä, muutama harjoituskerta tuli kun kytkinlevyn boori otti itseensä. Kannattaa kolmas sälli ottaa nostaa tai oikee moottorinostin :)

                      Comment


                      • #12
                        Ilmastointi ei edes poksahtanu kun otettii letkut irti. Ja moottori jäi kanittaa vaihdelaatikosta mutta nyt hallille päi takasin jatkamaa yritystä.

                        Comment


                        • #13
                          Huhhuh en suosittele kenellekkään irrottamaan moottoria ilman laatikon nostamista. Olipa homma 3 päivää kesti ja nyt on moottori paketoiti kärrylle. Kiitos kaikille ohjeista ja vinkeistä!

                          Mites muute ku olisi pakko hinata audi pois viemäst parkkitilaa hallilta nii voinko tulpata ohjaustehostimen letkut? Muuten pulputtaa öljyä ulos...

                          Comment


                          • #14
                            Ööö,ei se kyl mitään pulputa jos et kääntele rattia tai käynnistä autoa:)

                            Comment


                            • #15
                              Kerroppa kun ehdit avata sitä konetta, että mikä sieltä oli pettänyt? Kiertokanki lohkosta läpi vai jotain erikoisempaa vikaa?

                              Comment


                              • #16
                                Jarppa. Eilen työnnettiin auto ulos hallista ja käänneltiin siinä samalla rattia nii se pulputti siitä ohjaustehostimen letkusta mikä menee takasin säiliölle öljyä ulos.

                                Someone tuli lohkon reiästä kateltua sisälle nii 2 pytyn kiertokanki poikki.

                                Mites muuteku sanoin emännälle että meetkö rattiin nii työnnetään auto ulos kävi semmone vahinko että paino kytkimen pohjaan... onko vinkkejä millä lyödään laatikon akseli takasin sisälle?

                                Comment


                                • #17
                                  Niinku sanoin tulee sieltä jos kääntelee rattia:) siis mikä akseli?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Aa joo sori en lukenu oikein viestiä :D mites uskaltaako tulpata sen letkun ja hinata autoa? Laatikko on tuettu liinalla. Siis se akseli mikä menee laatikosta kytkinpakettiin eli kytkin jäi pohjaan ja akseli tuli ulos stefan kans

                                    Comment


                                      #19
                                      Tarkoitat varmaan kytkimen työsylinteriä? Menee painamalla takaisin sisään.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Juu just sitä työsylinteriä yritin eilen vähä painaa sitä ja lyödä kumivasaralla mut ei liikkunu... pitää sit tapella sen kans ku on ajankohtasta.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Onks sulla poljin edelleen pohjassa? Jos on niin ei mee sylinterikään pohjille. Ei sitä normaalisti hakata tarvii.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Joo onse poljin pohjassa vielä. Eli nostaisin kädellä polkimen ylös ja sit painaisin sen akselin sisälle?

                                            Mutta tarttis nyt nopeasti vastauksen siihen että voinko tulpata ohjaustehostimen paluuletkun että onnistuis auton hinaus?

                                            Mä oon pässi.. miks en hetitajunnu että asennan takasin ohjaustehostimen nesteen säiliön ja letkut kiinni nii voi rattia huoletta käänellä. :D
                                            Viimeksi muokannut Sleepy2; 31.3.2014, 12:03. Perustelu: Muokkaa viestiäsi, jos kukaan ei ole vastannut välissä.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kädellä poljin ylös. Tulppaa vaan tai laske nesteet pois. Ei tossa konkurssissa haittaa vaikka vaihdat nesteet uusiin.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Nyt alko himottaa liikaa että lähtisin virittelemään konetta yksi tuttava rakentaa koneita työkseen jos ostaisin käytetyn lohkon. Eli vanhasta moottorista yläkerta. Nyt sit tarttis tietää miten vakiokannen virtaukset kuin pitkälle riittää? Nokat? Suuttimet? Venttiilit? Männät? Kiertokanki? Kampiakseli? Turbo? Välijäähdyttimet? Pakosarja? Ja tietenki jonkunlaista infoa miten kannattaa lähteä toteuttamaan. Jos nyt sinne 350-400 heppaa pääsis nii olis hienoa!

                                                Kiitos.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Tuosta löytyy täältä paljon juttua. Suosittelen nyt hieman oma-aloittesuutta, ja pientä surffausta forumilla. Hakukin auttaa.

                                                  Tässä yksi http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=69719

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Nonii! Pitkän työkalu etsinnän jälkeen sain kannen purettua eikä näyttäis siltä että olisi päässy kanteen lyömää. Huomasin samalla että koko 2 sylinteri on halki :D nytten sitten alkaa moottorin toteuttamis tuumailu. Kiitos vielä kaikille jotka on auttanut ja kertonut vinkkejä.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Morjesta! Tuli kesän lopulla Audi S3 1.8T quattroon täydellinen konerikko, missä meni kone turboa myöten. Kyseessä 1.8T kone ja ”uudelle” vanhalle koneelle olisi nyt tarvetta, jotta sais auton kulkemaan taas ennen talvea.

                                                      Miten noissa 1.8T koneissa menee yhteensopivuudet keskenään? Onko koneen pakko olla APY, AMK tai AUL koodilla oleva kone mitkä näyttäsivät olevan S3 koneita? Meneekö esimerkiksi AGU moottori ässään, jos vaihtaa turbon ja suuttimet vastaamaan s3? Onko edes mahdollista asentaa etuvedosta otettua konetta nelikkoon? Saako sen sovitettua vaihdelaatikolla nelikkoon?

                                                      Kaikki uusi tieto ja vinkit ovat tervetulleita, sillä aihe ei ole kauhean tuttu.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X