Autoa vaivaa kehnohko kiihtyvyys ja korkeahko kulutus.Lambdan vaihdoin ja sytytysosat on uusia ja muutenki hyvin huollettu.Kone käy nätisti mutta ei kiihdy niinkuin pitäisi.Verrokkina entinen 2.0 rt audi 100,joka kulki samaa tahtii kuin tämä.Tuntuu kierroksilla huudattaessa että jokin haraa vastaan,täi tervassa fiilis.Polttoainejärjestelmän puhdistuskamat ajettu jo läpi.Voiko moottorin lämpöanturi olla syynä siihen,rikkaalla olisi?Syöttääkö koneeseen ns ryyppyrikastusta kokoajan jos se kaksnapanen lämpöanturi on rikki?Eli miten ke-jetronicissa tapahtuu kylmän koneen polttoaineseoksen rikastus ajossa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
vm93 audi 100 2.3 aar tehot hukassa,ratkaistu.
Collapse
X
-
-
On vaihdettu koko vjakajakin.meno ei muutu merkittävästi vaik sitä mite pyöritteli.Putkisto on auki ja erittäin vapaasti hengittävä. :) Katti ok.Mietin et pitäsköhä nakutustunnistin seuraavaks vaihtaa,jos se säätää ajossa sytkän liian myöhäiselle...Täytys opetella käyttää sitä vikadiagnoosipistoketta.En vjakajan vaihdos laittanu ecua mihkää huoltotilaan,mut auto ihan samanlainen ennen ja jälkeen.
Comment
-
Kiitos vastauksista,mutta edelleen juttu on niin,että kiihtyvyys oli ennen ja jälkeen virranjakajan vaihdon samanlainen.Vjakajan kiinnityspulttikin oli sinetöity kun auton ostin,joten sytkä oli tehtaan asetuksissa.Päästömittauksissa oli syksyllä lambda aavistuksen koholla mutta pitkään kattia lämmittäen sain sen putoamaan.Koneen perussäätöihin ei ole koskettu lukuunottamatta vjakajaa.Huomen tsekkaan sen sytkän strobolla ja laitan ecun huoltotilaan,jos osaan,ja ostan sen moottorinlämpöanturin.Ketuttaa ku autolla pitäis kesäl vedellä vaunuuki perässä ja tolla teholla aika väkinäistä...
Comment
-
Kuten alussa kirjoitin,lambdakin on vaihdettu,ja nyt sytkä säädetty ohjeiden mukaan.Se tosin oli ihan kohdillaan vaikka ecun nyt laitoinkin säätötilaan.Lämpöanturi vaihdettu nyt samalla.Täytyy vissiin hyväksyä se ettei auto vaan kiihdy kuten 2.3litraiselta odotin.Tasaista puurtamista läpi kierrosalueen...Oli RT kone typ44ssä,eli siin 115hp tuntu samalt ku AAR 133hp.Eikä nois autois painoeroo oo nii paljoo.Viimeksi muokannut HarleyTdi; 24.3.2014, 18:02.
Comment
-
Comment
-
Hahaa,nyt kulkee! :) Ois vissiin pitäny käyttää akkukenkää irti aina ku vaihtanu labdaa ja lämpöantureita.Eilen vaihdoin akun ni nyt alko meno maistuu ihan eri tavalla ku kompjuutteri oli nollautunut.Oisko auto ollu jossai vikatilassa tähän asti.On paljon herkempi kulkee ku se lötköni 2.0 koneella ja ihan selkeästi kierroksilla lisääntyvä tehontunne.Aika makoisan oloinen moottori,vääntävä ja kiertävä.Kulutuskin putos melkee parilla litralla.
Comment
-
Miulla meni 2.6 kutosesta katin sisuskalut rikki. Aika kolinaa piti kun antoi kierroksia. Hitsattiin kasin katista uus tilalle.
Comment
Comment