Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

vm93 audi 100 2.3 aar tehot hukassa,ratkaistu.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • vm93 audi 100 2.3 aar tehot hukassa,ratkaistu.

    Autoa vaivaa kehnohko kiihtyvyys ja korkeahko kulutus.Lambdan vaihdoin ja sytytysosat on uusia ja muutenki hyvin huollettu.Kone käy nätisti mutta ei kiihdy niinkuin pitäisi.Verrokkina entinen 2.0 rt audi 100,joka kulki samaa tahtii kuin tämä.Tuntuu kierroksilla huudattaessa että jokin haraa vastaan,täi tervassa fiilis.Polttoainejärjestelmän puhdistuskamat ajettu jo läpi.Voiko moottorin lämpöanturi olla syynä siihen,rikkaalla olisi?Syöttääkö koneeseen ns ryyppyrikastusta kokoajan jos se kaksnapanen lämpöanturi on rikki?Eli miten ke-jetronicissa tapahtuu kylmän koneen polttoaineseoksen rikastus ajossa?
    Viimeksi muokannut HarleyTdi; 1.4.2014, 21:09.

  • #2
    Lueppas tuo :
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...30&postcount=7

    Jaon ja ajoituksen tarkistus.

    Comment


    • #3
      On jako ja ajoitus tsekattu.Kelpaako nyt? ;)

      Comment


      • #4
        Oliko sytkä kohdallaan ? Pitikö säätää ? Laitettiinko säätötilaan, jos säädettiin ?

        Putkisto/katti tukossa.

        Comment


        • #5
          On vaihdettu koko vjakajakin.meno ei muutu merkittävästi vaik sitä mite pyöritteli.Putkisto on auki ja erittäin vapaasti hengittävä. :) Katti ok.Mietin et pitäsköhä nakutustunnistin seuraavaks vaihtaa,jos se säätää ajossa sytkän liian myöhäiselle...Täytys opetella käyttää sitä vikadiagnoosipistoketta.En vjakajan vaihdos laittanu ecua mihkää huoltotilaan,mut auto ihan samanlainen ennen ja jälkeen.

          Comment


          • #6
            Siinäpä se, boxi täytyy saada säätötilaan muuten se korjaa sen sytkän oikein mutta todellisuudessa on pielessä.

            Comment


            • #7
              Kiitos vastauksista,mutta edelleen juttu on niin,että kiihtyvyys oli ennen ja jälkeen virranjakajan vaihdon samanlainen.Vjakajan kiinnityspulttikin oli sinetöity kun auton ostin,joten sytkä oli tehtaan asetuksissa.Päästömittauksissa oli syksyllä lambda aavistuksen koholla mutta pitkään kattia lämmittäen sain sen putoamaan.Koneen perussäätöihin ei ole koskettu lukuunottamatta vjakajaa.Huomen tsekkaan sen sytkän strobolla ja laitan ecun huoltotilaan,jos osaan,ja ostan sen moottorinlämpöanturin.Ketuttaa ku autolla pitäis kesäl vedellä vaunuuki perässä ja tolla teholla aika väkinäistä...

              Comment


              • #8
                Kylmä katti ei vaikuta lambda-arvoon mitenkään. Lambda-anturi saattaa olla ehtoopuolella ja tykätä lämmittelyistä myös.
                Oliko se RT C3:ssa? Pirteämpi on minun C3:n RT kuin C4:n AAR. Niin se tekniikka kehittyy.

                Comment


                • #9
                  Kuten alussa kirjoitin,lambdakin on vaihdettu,ja nyt sytkä säädetty ohjeiden mukaan.Se tosin oli ihan kohdillaan vaikka ecun nyt laitoinkin säätötilaan.Lämpöanturi vaihdettu nyt samalla.Täytyy vissiin hyväksyä se ettei auto vaan kiihdy kuten 2.3litraiselta odotin.Tasaista puurtamista läpi kierrosalueen...Oli RT kone typ44ssä,eli siin 115hp tuntu samalt ku AAR 133hp.Eikä nois autois painoeroo oo nii paljoo.
                  Viimeksi muokannut HarleyTdi; 24.3.2014, 18:02.

                  Comment


                  • #10
                    Joo eipä niillä paljon radalle kannata mennä. 2.8 kutonen on jo suhteessa paljon ripeempi.

                    Comment


                      #11
                      niin... C4 koppa on ainakin sen 100kg painavampi kuin lötkö, käsittääkseni.

                      Comment


                      • #12
                        Hahaa,nyt kulkee! :) Ois vissiin pitäny käyttää akkukenkää irti aina ku vaihtanu labdaa ja lämpöantureita.Eilen vaihdoin akun ni nyt alko meno maistuu ihan eri tavalla ku kompjuutteri oli nollautunut.Oisko auto ollu jossai vikatilassa tähän asti.On paljon herkempi kulkee ku se lötköni 2.0 koneella ja ihan selkeästi kierroksilla lisääntyvä tehontunne.Aika makoisan oloinen moottori,vääntävä ja kiertävä.Kulutuskin putos melkee parilla litralla.

                        Comment


                        • #13
                          miul on tuo 2.8 kutonen ja siitä hävis kans tehot. Pakoputki kuuluis olevan rikki jostain päin äänistä pääätellen.. Voipiko se vaikuttaa niin ratkaisevasti kiihtyvyyteen?

                          Comment


                          • #14
                            Voi jos ennen lambdaa, muuten ei merkkaa mitään.

                            Comment


                            • #15
                              Miulla meni 2.6 kutosesta katin sisuskalut rikki. Aika kolinaa piti kun antoi kierroksia. Hitsattiin kasin katista uus tilalle.

                              Comment

                              Working...
                              X