Tein diagnoosin että tossa mun rysässä on luultavasti lamdat nähny parhaat päivänsä, oireilee sillälailla että kylmänä (rikkaampi seos) vastaa kaasuun paremmin ja kun lämpenee niin tuntuu ettei enää vedä samalla lailla, tämä vois johtua siittä että tietenkin kun rikastus loppuu ja normaali käyntilämpötila saavutetaan niin seokset on lamda arvo jotain 1 ja kun kiskastaan kaasu pohjaan niin lamdat ei kerkeä mukaan heti ja seokset periaatteessa menee laihalle...kuormitettuna kyllä esim yli 160km/h nopeudessa jaksaa vetää mutta ei vastaa niin hyvin kaasuun pienillä vaihteilla lämpimänä kuin kylmänä...
Onko tuulesta temmattua...???
Voiko noita lamdoja "huoltaa" jotenkin vai onko puhtaasti kulutusosia???
Lamdan suositeltava vaihtovälihän on (bosch) n.140tkm ja mun kiesulla on nyt ajettu 145tkm..
Toinen vaihtoehto oli että ajattelin laittaa esin lamdajohtojen väliin katkaisijan kautta vastuksen joka huijaa ruiskua esim 10% seoksen rikkaammalle jotta sais enempi soppaa, vai pitäiskö vastus laittaa ruiskun koneen lämpöanturaan...???
Noista uusia moottoreita muutenkaan tuskin säädetään tehtaalla sillee että satais paras teho vaan aina kulkee myös taloudellisuu käsikäessä...
Mitä tolladet 500,- maksavat "lastut" tekee käytännössä moottorissa muutako antaa lisää kakkua, säätääkö ne myös lisää ennakoita yms...?
Kiitos jos joku jaksaa vastailla...
Onko tuulesta temmattua...???
Voiko noita lamdoja "huoltaa" jotenkin vai onko puhtaasti kulutusosia???
Lamdan suositeltava vaihtovälihän on (bosch) n.140tkm ja mun kiesulla on nyt ajettu 145tkm..
Toinen vaihtoehto oli että ajattelin laittaa esin lamdajohtojen väliin katkaisijan kautta vastuksen joka huijaa ruiskua esim 10% seoksen rikkaammalle jotta sais enempi soppaa, vai pitäiskö vastus laittaa ruiskun koneen lämpöanturaan...???
Noista uusia moottoreita muutenkaan tuskin säädetään tehtaalla sillee että satais paras teho vaan aina kulkee myös taloudellisuu käsikäessä...
Mitä tolladet 500,- maksavat "lastut" tekee käytännössä moottorissa muutako antaa lisää kakkua, säätääkö ne myös lisää ennakoita yms...?
Kiitos jos joku jaksaa vastailla...
Comment