Onko kellään antaa tietoa Aeromotiven A1000 pumpun viina kestävyydestä? En oo äkkiseltään missään mainoskirjeessä nähny "E85 compatible" -tyylistä merkintää.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
E85 bensapumpun kesto ja mitoitus
Collapse
X
-
Yhden jääratakauden ainakin toimi,mutta kausi oli lyhyt
http://www.autotune.fi/tuote/731/pol...ve-11101-a1000
-
No per.. sitä saa suomesta, meinasin jo laittaa Summitille tilausta ja maksaa tulli-alvi-rahti setin vielä.
Kyllähän nuo jenkit on käyttäny noita pumppuja E85, mutta se on taas se american pojan näkemys mikä mitenkin kestää. Jos se on hyvä 10.000 mailin ajan niin voi ostaa jo vaikka uuden.
Comment
-
-
Tuollaista pumppua voi ohjata myös tällaisella bensanpaineensäätimellä. Aeromotivessa pumppua pitää ohjata jollain erillisellä PWM-ohjaimella, tuossa riittää pelkkä jännite.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Carbin Näytä viestikriteerinä on 800hv+ riittoisuus E85, käytetään yhtä linjassa ja se ottaa kerääjäsäiliöstä tavaran. Eikä sais maksaa aivan pyörryttävästi.
A1000 ei riitä noihin tarpeisiin ja tahtoo nuo "mörköpumput" olemaan todella äänekkäitä ja monesti lyhytikäisiä. Weldonin 2345A riittää tuotollisesti mutta ei hinnallisesti.
Mutta kysytään ensin onko tarkoitus ässään rakentaa voi johonkin muuhun.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Carbin Näytä viesti800hv+ . Eikä sais maksaa aivan pyörryttävästi.
edit. Ja Mikse kerkes sanoa vähän samaa ensin..
Comment
-
Selvennetääs nyt että ei ole tulossa S4:n bittiin. Vaan toiseen harraste autoon jossa saab:n 2.0 16v turbo. Tavoite on 500rhv(RengasHevosVoimaa) ja osat mitoitetaan hieman yläkanttiin, esim turbo on mallia 800hv tuotto max. Polttoainelinja tulossa 10mm koneeseen ja 8mm ulos. Nyt tässä vaan kasaan muuta osa listaa että joko 2kpl bosch 044 puhaltaa rinnan, mutta haluisin toteuttaa jotain eksoottisempaa. Ja autoon uponnu jo se 20k€ eikä loppua näy että samapa tuo. Turbokin kustantaa +1,5k€ niin menee taas enempi aikaa rakentaa kun kasaa rahaa. En vaan nää järkeväksi sijoittaa rahaa komponenttiin mikä ei kestä sitten pidemmän päälle/pitää vaihtaa kuitenkin kohta kun se osoittautuu heikoksi.
Ja tähän autoon ei tule mitään mukavuus aluetta, hirvee meteli siellä on jo sisällä varsin muutenkin kun missään ei ole massaa, bitumia saatika kangasta. Muualla kuin penkeissä.
Comment
-
Vieras
Kannattaako hakea eksoottista, kun on olemassa jo toimiva ratkaisu. Kuten tuo 044 tuplana.
Tai yleensäkin Bosch tuotteet. Eksoottisuuden hakemisesta voi tulla kallis kokeilu, kun "mikälie" pumppu sippaakin tai ei tuota mitä luvataan ja sitten ostellaan taas uutta pumppua.
Jos rahaa palaa kymppejä, niin eikö olisi mukava saada kerralla toimiva laite. Ettei tule markan osalla tonnin vikaa.
Comment
-
Paluulinjan ois hyvä olla vähintään samankokoinen kuin menolinjan.
Mikä vika vaikkapa tankkiin upotetuissa 2 x 044 Boscheissa on? Ne kun asentaa oikein ja eristää mekaanisesti rakenteista vaikka kumilla, niin niiden ääntä et moottorin äänen yli edes erota. Sitäpaitsi onko se pumppujen ääni nyt 500rhv autossa juuri se kaikkein häiritsevin tekijä? Pumppuja voidaan ohjata myös sekventiaalisesti, jolloin sitä bensaa ei matka-ajossa turhia lämmitellä.
Aina voi ja saa toteuttaa jotain "normaaleista" kuvioista poikkeavaa ja eksoottisempaa, jos niin tahtoo. Sitä ei kuitenkaan kyseisen seikan vuoksi itsearvoisesti kannata välttämättä ihan joka kohdassa tehdä. Jos haluat jotain oikeasti eksoottista tehdä, eikä rahasta ole kiinni, niin laita mekaaninen bensapumppu.. Jos minä rakentaisin nyt bensajärjestelmää puhtaalta pöydältä, niin tulisi yksi joku pieni ruiskupumppu, kerääjäsäiliö konehuoneeseen ja Aeromotiven mekaaninen bensapumppu.
Niin ja sellainen kysymys vielä, että jos palikat mitoitetaan 800hp, niin miksi siitä ei oteta 800hp? Kärsit ylimitoitetuilla kalikoilla kuitenkin samoista ongelmista, muttet saa vastapainoksi sitä samaa menoa kuin täydellä teholla. "Tarvittaessa 800hp, mutta käytössä 500hp" kuulostaa typerälle ja antaa vihjeitä siitä, että setupissa ei kaikki toimi aivan niinkuin pitäisi.
Comment
-
Jos lähdetään E85 sopivasta pumpusta niin 044 ei sitä virallisesti ole. Walbron 450 E85 pumppu voisi olla yksinkertainen ja riittävä ja jopa halpa ratkaisu jos ei mahdottomia bensapaineita käytetä.
http://radiumauto.com/media/blog-pag...l-Pump-Test-73
Mikäs tuossa meno/paluulinjan koossa on kun mitä usein suositeltu ja tehty on an8 meno ja an6 paluu. Miksi sen paluun pitäisi olla yhtä iso.
Comment
-
Jos ajetaan polttoainepumppua vakiotuotolla, niin silloin paluun pitää olla vähintään saman kokoinen kuin tulon, mieluusti jopa isompikin. Mikäli paluu on pienempi, niin polttoainepaine ei pysy tasaisena (olettaen että sitä isompaa linjaa tarvittaisiin, muuten on painelinjaakaan turha isontaa). Pienellä polttoaineen käyttöalueella 99% polttoaineesta menee paluulinjaan jossa nousee paine ja virtausvastus, joka nostaa polttoainepainetta yli säätimen säätöjen. Sitten taas kun runtataan kaasu pohjaan ja polttoainetta meneekin paluuseen enää 10%, niin ei siellä ole mitään virtausvastusta ja paine on säätimen asettamassa arvossa.
Mikäli paluu on pienempi kuin meno, niin silloin tosiaan pitää ruveta rakentamaan muuttuvatuottoista polttoainejärjestelmää.
Comment
-
Isoilla virtausmäärillä se pitää olla noin kuin Mika tuolla sanoi. Tai olisi suotavaa että paluu ja meni olisi samankokoiset.
Meillä spedeillä riittää -an8 ja paluuksi -an6 linjasto vallan mainiosti.
Tietty molemmille tukeille kannattaa olla oma virtaus y-haarasta sekä oma paluu säätimelle.
Comment
-
Kyllä Boschin 044 ihan virallisesti etanolille soveltuva pumppu on. Tämä löytyy ihan valmistajan datalehdeltä. Pumpulle annetaan tosin rajallinen käyttöikä, mutta yhtään huonouttaan särkynyttä pumppua en ole vielä kohdannut. Sinällään, viina nyt ei ole vielä kauhean montaa vuotta ollut "listalla" tässä maassa, joten ehkäpä ongelmat ovat vasta alkamassa..? Siihen asti käytän kuitenkin itse 044 Boscheja, koska ne on laadukkaita, luotettavia ja toimivia.
Comment
-
Jos 6-koon paluulinja riittää ilman ongelmia, niin en käsitä miksi painelinja pitäisi sitten olla 8-kokoa? Ihan turhaa hommaa painelinjaa vetää isompana, paluulinjan koko kun kuitenkin on kriittisempi kuin painelinjan. Mikäli siis ajetaan vakiotuottopumpulla kuten aika yleistä on. Toisinpäin ymmärtäisin, että paluu olisi 8-kokoinen ja meno 6-kokoa. Tuolla tavalla saadaan yksi epävarmuus pois yhtälöstä, kun paluupuoli ei varmasti ikinä ahdista.
Comment
-
Kyllä se noin vain pelaa.
Yleensä se soppa loppuu siellä yläpäässä kun painetta pitäs olla tukissa 6 bar ja tuottoakin/virtaamaa sen verran mitä se kone imee soppaa. Ja oikeastaan vielä enemmänkin.
Kellä se siellä polttoaineen uupelo tulee siellä kyläpyörityksessä pintakaasulla ajaessa.
Kumpaanko reikään se 6bar:n paineella on parempi pukata soppaa, 8mm vai 12mm? Kummassako joutuu pumppu kovemmalle jos vielä annetaan tyhjää vastusta siihen virtaukseen/ tuottoon.
Jos paluulinja on pieni ja ahistaa niin paine heittelee kun ajetaan siellä pintakaasulla osiolla.
Comment
-
Eli jos suoraan mitoittaa AN8 kokoisen linjaston joka suuntaan, ei voi mennä pieleen. Tankin sisään ei oikein kannata ruveta rakentaa pumppua, koska autona -77 Manta missä kaasarin tankki. Kaasutin pumpulla siirretään siis kerääjä säiliöön tavara josta korkeapaine pumppu/pumput sen ottaa eteenpäin. Tuo ylimitoitus puhe siksi että tavoite se 500, mutta jos siltä näyttää että sieltähän tulee höögaa niin että riittää, antaa tulla vaan. Ei aleta kuristelemaan moottoria siksi että piti saada 500 eikä 650 ulos. Tiedossa on erittäin hyvin että joka komponentin tulee tukea toista, koska se heikoin osa määrittää kokoonpanossa sen lopputuleman.
Yhdessä pumpussa on tietysti se helppous että ei tarvitse linjastoa haaroitella sen enempää kun yksi putki kulkee sen pumpun "läpi". Tässä tietty tulee se että yksi riittävä pumppu maksaa saman verran kuin kaksi pienempää ja jos pumppu jostain syystä hajoaa, loppuu kokonaan litkun tulo.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mikse Näytä viestiMenee ehkä saivartelun puolelle mutta jos 500 käyttötuntia E85:lle täyttää soveltuvuusvaatimukset niin olkoon näin.
Comment
Comment