Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 2.6abc käy lämpöisenä

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi 100 2.6abc käy lämpöisenä

Terve. Neuvoa audien kanssa enempi touhuneiden kanssa tarvitaan, autot ja tekniikat muuten ovat kyllä tuttuja minulle.

Eli v6 audi käy lämpöisenä. Auton ostaessani systeemissä oli ihan puhtaasti niin paljon ilmaa että ei ollut ihmekään.
    Nyt olen saanut ilmattua,lämppärikin pelittää. Ilmasin alavesi letkua puristelemalla ja sitä konemuovien alla olevaa ilmaruuvia aukomalla( koneen oikealla puolella keulasta katsottuna).

Sellainenongelma vielä on että koittaa pidempään tyhjäkäynnillä ollessaan lämmitä lähes 100 asteiseksi. Flektit eivät herää. Ajossa pysyy90 astetta.
    Lähinnä tuntui olevan kysymys siitä että kone vaatii karvan alle 2000 rpm että jäähtyy kunnolla, ei niinkään ehkä ollut ajoviimasta kysymys. Termarit vesipumput ja muut uusittu.

Kysymys 1 voiko yhä olla ilma...
    Kysymys 2 kuulin että tähän toosaan on kaadettu jäähdyttimen paikkaus ainetta( kennossa oli pieni vuoto joka oli kyllä helppo korjata ulkoisesti)
    Voiko tuo jäähdytin kenno olla niin tiheä ja pieni kanavainen että on mennyt yksinkertaisesti tukkoon, ettei vesikierrä ennenkuin pumppu tekee vähän enempi töitä reilummilla kierroksilla ?

Jos ei flektit lähde missään vaiheessa pyörimään niin ei siinä auta edes uusi syyläri. Flektin anturi on siellä syylärin alanurkassa kuskin puolella. Voi siellä kierrossakin olla vikaa mutta lähtisin hakemaan vikaa flektin sähköpuolelta.

Comment

Flektin "anturi" on mekaaninen termostaattiohjattu katkaisija flektille. Taisi olla ABC:ssä kaksitoiminen.

Comment

Onko termari OEM, vai tarvike? OEM on 87 C. Onko termari asennettu oikeinpäin, "varaventiili" ylöspäin?
        Mulla ainoastaan yksi sähköflekti kun ei ole ilmastointia. Kesäkuumalla lähtee aika herkästi käyntiin, sen verran bensacrematoriio on tuo ABC mosa. Ajossa mittarin mukaan 80-85, kesäruuhkassa 90-95. Näissä kun vielä se lämpötilanmittari seilailee. Uusimissa se pysyy aina 90:ssa, vaikka todellinen lämpötila olisi 80-95(100).

Comment

Tuosta termarista en ole varma kumpi on, mitta uskoisin olevan sentään oikein päin. Itse tuota en nähnyt asennettavan, paja teki vanhemmalle herrasmiehelle joka lopulta kyllästyi kun ei muuttunut miksikään. Itse sain huomattavasti parannusta ja jopa ihan toimii, mutta tuo koholla käynti ihmetyttää.
          Ajattelin että jospa tuo syylari on vaan tukittu jollain näillä mömmöillä.

Comment

On kahdella flektillä.. Saanhan minä ne pyörimään tökkäämällä suorat 12v mutta jokin ohjaus olisi kiva saada, voisin kyllä kokeilla tuolla suorakytkennällä josko tilanne paranee ja sitten voikin alkaa sitä mekaanista kikkaretta vaihtamaan.

Comment

Eikös termostaatissa ole nuoli, jonka pitäisi osoittaa ylöspäin?

Comment

Miten ootte ilmannu näitä ?

Comment

En ole tätä audin termaria nähnytkään... Useissa kyllä on, ja joihinkin ei nurinpäin sovikkaan. Usein olen nähnyt että termari aukeaa "vastapalloon" virtaus-suuntaan nähden, ilmeisesti ajatuksena ettei pääse kiertämään ohi niin herkällä...

Comment

Tänään sainkin jo toimimaan järkevämmin.. Vaatii vieläkin vajaa 1500rpm että lämpö tulee kunnolla sisälle. Alle sen kyllä puskee lämpöä muttei ihan niin tehokkaasti.

Comment

Yksi konsti tutkia asiaa on laittaa mittari paisuntasäiliöön ja todeta sieltä että nesteen lämpötila varmasti nousee reilusti sinne yli 80c asteen. Oman kokemuksen mukaan Audeista se ei välttämättä ole lähelläkään siellä lukemassa vaikka mittari näyttäisi jo normaalilämpötilaa. Ja jos ei lämpötila nouse paisarissa riittävästi niin ei se puhalla lämmintäkään. Jos ei mittaria omista niin jotain osviittaa kertoo jo se kärsiikö sormen dipata paisuntasäiliöön. Jos kärsii niin ei se voi olla oikeassa lämpötilassa.
                      Vertaa kuinka kuumaa sulla tulee vesijohtoverkon hanasta ja kärsiikö siinä pitää kättä ?

V6 kone vaatii ilmaukseen paisuntasäiliön korkin pitämisen auki ja kierrokset yli 1500 pitkän aikaa vielä senkin jälkeen kun mittari näyttää normaalilämpötilaa. Ja luonnollisesti sen että kuplia ei tule enään paisarista siinä vaiheessa kun kone on varmasti lämmin.

Comment

Working...