Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Käynti ongelmaa b5 1.6

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Käynti ongelmaa b5 1.6

    Eli audissa olisi tollane vika että kun antaa kaasua nopeasti lämpimällä koneella niin alkaa pätkimään ja ulos asti kauhea pauke... ilmansuodatin vaihdettu ei vaikuttanut asiaan juuri. Vaihdoin tulpat nykiminen ei enää tapahdu yläkierroksilla mutta alakierroksilla ongelma jatkuu :/ jos kaasua nostaa hieman ja alkaa painamaan hellästi pätkiminen loppuu. JA kylmällä koneella vikaa ei ilmene heti kun lämmöt alkaa nousemaan nykiminen alkaa.

  • #2
    Testeri kiinni.

    Comment


      #3
      Käyntinopeusanturi sökö. Kahdessa autossa ollut samanlainen vika. Kannattaa tosiaan varmistaa testerillä, koska tuo anturi jättää kyllä vikakoodin.

      Comment


      • #4
        Eli oli tänään testerissä ja mitään vikaa ei ilmennyt. Mikä voisi olla ?

        Comment


          #5
          Pätkiikö jos 5 vaihteella painaa kaasun pohjaan reilusta 1000 kierroksesta ?

          Comment


          • #6
            Millä nämä koodit on luettu? Jos läheskään järkevällä testerillä niin luulisi koodeja tulevan, ellei ole mekaninen vika tai sytkässä puolan jälkeen.

            Comment


            • #7
              Kunnon bosch obd mittarilla mikä on ammattikoulussa. Ja pätkii myös 5 vaihteella.

              Comment


              • #8
                Käynti heijjaa aika paljon ja kun kytkimen pistää pohjaan kun tulee risteykseen niin kierrokset käyvät lähes 0 ja sitten kierrokset taas hyppäävät takaisin 1000 kierrokseen.

                Comment


                  #9
                  Tarkasteleppa tulpanjohdot.

                  Comment


                  • #10
                    No eiköhän sillä olisi saanut ulos koodit, eli kuten yllä mainittu niin sytkän toisiopuolta tutkimaan.
                    Puola (joskus ei anna koodia) ja tulpan johdot ja itse tulpat. Jos ei niissä vikaa niin puristuspaine mittaus vois olla kohdallaan.

                    Comment


                    • #11
                      Kyllä omakohtaisella kokemuksella väittäisin minäkin vian löytyvän sytytyspuolelta. Puola tai johdot.

                      Comment


                      • #12
                        Noni tulipa nuo tulpanjohdot vaihdettua minusta vika otti taas uuden ulottovuuden. Kun vaihdoin tulpat pätkiminen lakkasi yläkierroksilta mutta jatkui alakierroksilla mutta nyt ongelma on sekä ala ja yläkierroksilla... onko jotain hyviä ehdoituksia ? :d

                        Comment


                        • #13
                          Millasetkos johot siellä on? Jotkut ihan tarkoitettu kyseiseen autoon vai yleismalliset?
                          Jos vähän ajelee niillä tulpilla ja irrottaa niin karstottuuko joku tulppa enemmän vai onko kaikki tasaisen värisiä?

                          Comment


                          • #14
                            on ihan kyseiseen autoon tarkoitetut. Ja tarvii huomenna kattoa onko väri eroja.

                            Comment


                              #15
                              1.6 konetta on ollut B5 Audissa sekä virranjakajalla että ilman, kumpikohan on kyseessä ?

                              Comment


                              • #16
                                Nonii tuli nuo tulpat katottua kaikki näytti ihan hyviltä ja saman värisiltä. Mutta vaihdoin takaisin bosch tulpat joissa oli kaksi kärkeä ja auto toimii hieman paremmin eikä pätki enää yläkierroksilla mutta alakierroksilla pätkii vielä ja auto on puolallinen eli ei virranjakajaa.
                                Viimeksi muokannut matzz-; 23.3.2014, 17:28.

                                Comment


                                • #17
                                  olisiko audimiehillä vielä kikkoja taskuissa ?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Melkein vilasisin nokan ykk anturin puhtauden, ainakin 1.8t pyörii hyvästi korkeilla kierroksilla ilman sitäkin mutta matalilla pätkii. Eikös semmoinen siitäkin löydy? Pitäs olla jakokopan alla, saa irrottettua muovia raottamalla.
                                    Siitä pitäs jäädä kyllä koodi, mutta ei itsellä äkkisistään muuta mieleen tule.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X