Lähdettiin tuossa päivällä uuden vuoden vietosta takaisin kotiinpäin ja kun oltiin siinä jonkin aikaa ajeltu, niin paukahti ajotietokoneeseen varoitus koneen lämpeämisestä. Sitten vilkaisin jähdytysnesteen lämpömittaria, niin sehän sitten näyttikin sen täydet 120 astetta.
Soittelin siitä yhdelle huoltomiehelle (kyllä, hävetti soittaa sunnuntaina), joka on autoa aikaisemmin laittanut ja käytiin siinä jotain juttuja läpi, eikä mikään näyttänyt olevan pielessä, joten sitten ajeltiin se loppu 40km siitä kotiin parilla pysähdyksellä.
Nyt vaan kiinnostaisi tietää, jos jollain on ehdotuksia, että mitä siellä voisi olla vialla? Testasin johtoa, joka menee syylärille, eikä se tuntunut mitenkään hirveän kuumalta ja pitäisi kuulemma olla aika kovakin jos lämpöä on tuo 120 (kovempi paine kierrossa), muttei erityisen kovalta kuitenkaan tuntunut. Jäähdytysnestettäkin näytti olevan ihan maksimin rajalle asti.
Huomenna varmaan menen kysäisemään, että koska ehtisi sitä vilkaisemaan.
Soittelin siitä yhdelle huoltomiehelle (kyllä, hävetti soittaa sunnuntaina), joka on autoa aikaisemmin laittanut ja käytiin siinä jotain juttuja läpi, eikä mikään näyttänyt olevan pielessä, joten sitten ajeltiin se loppu 40km siitä kotiin parilla pysähdyksellä.
Nyt vaan kiinnostaisi tietää, jos jollain on ehdotuksia, että mitä siellä voisi olla vialla? Testasin johtoa, joka menee syylärille, eikä se tuntunut mitenkään hirveän kuumalta ja pitäisi kuulemma olla aika kovakin jos lämpöä on tuo 120 (kovempi paine kierrossa), muttei erityisen kovalta kuitenkaan tuntunut. Jäähdytysnestettäkin näytti olevan ihan maksimin rajalle asti.
Huomenna varmaan menen kysäisemään, että koska ehtisi sitä vilkaisemaan.
Comment