Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ZF 5hp19 (A6 tdi q -03) vaihteet hukassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ZF 5hp19 (A6 tdi q -03) vaihteet hukassa

    Tuonne projektiosaston tippi remppa -ketjuun samasta asiasta kirjoitin, mutta tässä tämä myös omana ketjuna.
    Turbiinin ja ja öljypumpun vaihdon jälkeen jotain häikkää:
    Vihdoin tuossa levällään olleen laatikon sain autoon paikalleen, mutta eipä oikein löydy vaihteita. Eli öljypumpun ja turbiinin vaihdoin. Nyt autosta tuntuisi löytyvän vain D-asento laatikosta. Keppiä kun liikuttelee, niin mittaristossa PRNDS vaihtuu kuten keppiä liikutat, mutta kokoajan auto pyrkii eteenpäin ja 4-vaihde silmässä VCDS:n mukaan koko ajan.
    Sähköliittimiä tuossa juuri putsasin, mutta eipä asiaan vaikuttanut.
    Niin ja vikakoodeja löyty joku turbiiniin liittyvä, varmaankin turbiinin laakerin hajoamiseen liittyvä, sekä nopeusanturin epälooginen näyttö tai jotain.. Kuittasin ne pois, eikä ainakaan tallissa käynnistämisen yhteydessä uudestaan ole tullut. koodit lienee tulleet ennen remonttia. Ajamaan en tosiaan ole lähtenyt.
    Tartteekos tämä jotain resetointia rempan jälkeen?
    Eka kertaa kun testasin, oli auto nosturilla ja pyörät ilmassa. Siinä vaihteita läpi selasin ja öljyä lisäsin. Vasta nosturilta alas puotettuani huomasin kokoajan auton eteenpäin pyrkivän. Myös P-asennossa yrittää renkaita pyörittää. Mekaaninen parkkilukko menee kyllä päälle.

    JJ

  • #2
    Eihän ole kepiltä tuleva vaijeri jäänyt väärään asentoon? Vai onko tuossa enään sitä?
    Jos tuo löytyy niin onhan vaihekepin kara oikeassa raossa?
    Multi function switch vikaan tuo vois kanssa viitata (sama kuin itselläni oli tuossa -98 A6 :sessa), mutta tuskin nosturilla hajonnut, onhan oikeassa asenossa ja paikallaan?
    Siitä muutama ihmettelyn aihe. Todennäköisesti vika löytyy sieltä missä ite turannut, ei pahalla tietenkään.
    En omaani ainakaan joutunut mitään tekemään tms. Koko askin vaihdon jälkeen.

    Comment


    • #3
      Samalla tapaa oireili, kun oli jäänyt kuskin puolella (muistaakseni) olevat vivut väärään asentoon toisiinsa nähden solenoidin vaihdon yhteydessä.
      Täältä: http://passat-b5.ru/showthread.php?t=140546
      löytyi tämä kuva: http://passat-b5.ru/othr/bz/akpp/5.jpg
      Eli tuo vipuviritys (tai siihen liittyvät asiat) kannattaa tarkistaa.

      Comment


      • #4
        Näihän se juuri oli. Eli vipu oli hahlostaan ohi mennyt ja tyhjää siellä heilui. Taas toimii ja nätisti vaihtaa.
        Kiitos vinkeistä.
        Viimeksi muokannut Sleepy2; 18.3.2014, 13:34. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

        Comment

        Working...
        X