Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 ACK V6 2,8 (-97) käy vajaalla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 ACK V6 2,8 (-97) käy vajaalla

    Eli sellainen ongelma ilmaantui, että auto saattaa muutaman päivänkin toimia aivan ok, muttta sitten yhtäkkiä ilman mitään erityistä syytä tai tapahtumaa pari sylinteriä putoaa kyydista. Vika korjaantuu kun tunnin verran on sammuksissa ja sitten ilmaan tuu taas ajaessa yllättäen - ja tämä tapahtuu yhä tiuhemmin välein tietty.
    Vikaa on tutkittu, mutta mitään varsinaista muuta syytä ei löytynyt kuin vikakoodi että lambdan ja ilmamäärämittarin signaali ei aina kulje moottorinohjausboxiin - anturit vaikuttivat mitattaessa ehjiltä, joten ohjausboxi lienee seonnut. Onko kokemusta minkä hintainen juttu tuo ohjausboxin vaihto lienee- ilmeisesti ajoneston koodaukset ym menee uusiksi?

    #2
    Vaihda tulpanjohdot, jos ovat vielä alkuperäiset. Samoin tulpat, jos ei ole hetkeen vaihdettu.

    Mitkä ne varsinaiset vikakoodit oli? Miten lambda ja ilmamassamittari on mitattu? Ei niitä millään yleismittarilla oikein voi ehjäksi todeta. Lambdat kannattaa vaihtaa, jos ei ole vielä vaihdettu (vaihtosuositus 160 tkm välein).

    Comment


    • #3
      Esiintyykö värinää tyhjäkäynnillä toimiessaan?

      Comment


      • #4
        Mitennii? Oma ack joskus värisee tyhjäkäynnillä!

        Comment


        • #5
          kyllä vaan värisee tyhjäkäynnillä... tulpat just vaihdettiin. Onko tuo lambdan vaihto miten paha homma? Tosiaan ilmamäärä mittarin signaalia ei myöskään aina tule ohjausboxiin..

          Comment


            #6
            Taisin tammikuussa vaihdattaa lambdat "metsässä" nimimerkillä. Lambdat kantsii tilata saksasta.

            Comment


            • #7
              Sen verran vielä tarkennusta että onko alkuperäinen vai tarvike puolapaketti? Itselläni on vähän vastaava ongelma jota tutkin.. Tarvikepuolapaketilla tippui 4:lle sylinterillä ja alkuperäisellä toimii mutta värisee. Seuraavat toimenpiteet itselläni on puristuspainemittaus joka sulkisi pakoventtiileiden palamisen pois.
              Lambdojen vaihdosta sen verran, että kuljettajan puoleinen menee yläkautta kun ottaa paisuntasäiliön pois edestä. Apukuskin puoleinen on pahempi tilanahtauden takia ja itse tein nosturilla alakautta.

              Comment


                #8
                Vajailla käynti voi kyllä myös johtua viallisesta puolapaketista. Motonetin puolapaketti kannattaa jättää sinne ja ostaa marmorilta alkuperäinen.

                Comment


                • #9
                  Hintaa näistä marmorin paketeista? Se on tosiaan vähän typerää kun yksittäisen paketin vaihto ei näihin "onnistu"

                  Comment


                    #10
                    Niin, se on yksi paketti, jossa on jokaiselle pytylle omansa, mutta kahden paketeissa. Tarkoittaa sitä, että yleensä kaksi pyttyä on pimeänä. Marmorilla hinta lienee jotain 250 euron tietämissä, Motonetista saa halvemmalla, mutta sitten niitä kannattaa varautua vaihtelemaan 1/2 - 1 vuoden välein. Jos pari pyttyä on koko ajan pimeänä ja jatkaa ajelua siitä huolimatta, niin siinä pahimmillaan polttaa autonsa -kokemusta tästäkin on.

                    Comment


                      #11
                      Puola maksaa marmorilla yli 400e. Esim. Huco pitäisi olla ihan laatutarvike.

                      Comment


                      • #12
                        Itellä nyt ei muuta kuin ykkösen johto tahtoo rätkiä läpi kun sormella painaa, vika varmaankin johdossa, mutta kyselimpä niin tietää mihin varautua jos kumminkin puola hänminki.
                        Entäs johot marmorilla? Hinta kokemuksia? Tarvikkeena ei tunnu suomesta saavan.

                        Comment


                        • #13
                          Hucolla tippuu neljälle. Alkuperäisellä ei.. Eli ei se hucon tarvike nyt ihan yhtä laadukas ole. Myöskin eri ohmit mitattuna orkkiksesta ja hucosta kertoo jotain.

                          Comment


                          • #14
                            Tässä on alkuperäinen puolapaketti- itsekin epäilen tuota puolaa tai sytytystä, mut tosiaan vikakoodit tuli tuolta lambdalta ja ilmamassamittarilta.. No huomenna hommaan uudet tulpanjohdot, katotaan sitten mitä tapahtuu. Mistäköhän sais noita Berun piuhoja livenä- ei oikein löydy kuin verkkokaupoista netissä.?

                            Comment


                            • #15
                              Kokeileppa mitata puristukset.

                              Comment


                              • #16
                                kyllähän noita mittailtiin, jotain ihan pientä heittoa oli kahdessa, kuulemma. Itse en ollut näkemässä...

                                Comment


                                  #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2 Näytä viesti
                                  Puola maksaa marmorilla yli 400e. Esim. Huco pitäisi olla ihan laatutarvike.
                                  Oho, onpas hinta pompsahtanut. Marmorin hinta osanumerolla 078 905 104 on 331,28 euroa, tosin osanumero lienee päivittynyt, Speed Autoteilen mukaan.

                                  Comment


                                    #18
                                    Joo A-kirjain on tullut loppuun eli 078905104A.

                                    Comment


                                      #19
                                      Hücon puolasta huonoja kokemuksia täälläkin, ei kestänyt montaa kuukautta. Alkoi myös tiputtelemaan pyttyjä pelistä ja herjaamaan vikakoodilla ensiöpuolesta. Laitoin orkkiksen takaisin, kun siinä ei selkeää vikaa ollut, ja hyvin toimii nyt vuosia myöhemmin...

                                      Comment


                                        #20
                                        078 905 104 A on 344,17 euroa.

                                        Comment


                                          #21
                                          Kannattaa mitata ECUlta sytytysyksikölle menevä signaali oskilloskoopilla ennen kuin haaskaa paljon rahaa ehkä turhaan. Minulla oli ABC koneessa ECU sökö ja oireili juurikin samalla tavalla eli vaihdettiin "turhaan" puolat, tulpanjohdot, tulpat ja sytkäyksikkö ennen kuin vika löytyi.

                                          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&highlight=abc

                                          Se korjattu ECU rupes oireilemaan samallatavalla, sitten vaihdettiin Saksata tilattu käytetty ECU 50€ ja ajoneston koodaus päälle ja toimii edelleen.

                                          Comment


                                            #22
                                            Eiköhän se helpoin testi ole mitata puola ensin :)

                                            Comment


                                              #23
                                              078 905 104 A on 344,17 euroa
                                              Mistä katsoit hinnan ?

                                              Comment


                                                #24
                                                _10v_, mutta sen hinnat ovatkin kuulemma päässet vanhaksi. Marmorilla ajantasainen hinta 410 euroa ja Speed-Autoteilella 358 euroa.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X