Rakas ruoskani, miinani ja maanantaikappaleeni rupesi suoltamaan moottorinvaihdon jälkeen kymmenkunta koodia. Lähinnä kiinnostaa tuon surkean kuuluisan BDW 2.4 V6 pannun ketjun löystymisen oireet.
Koneena on Ruotsin AVK:lta löydetty 129tkm ajettu (eli laukeamispisteessä ja elinkaarensa lopussa) viimeistä 2.4 V6 MPI:tä edustava kone vuodelta 2008. Kone on asennettu ja Bosch Car Servicen papereissa lukee, että ei vikakoodeja. Tempaistiin tuossa vcds kiinni autoon ja antoi sillä sekunnilla kolmisenkymmentä koodia. Nollaus ja välittömästi nollauksen jälkeen lävähtää seuraavat koodit:
00291 - Throttle Position Sensor (G69)
P0123 - 006 - Signal too High - Intermittent
000546 - Angle Sensor 2 for Throttle (G188)
P0222 - 007 - Signal too low - Intermittent
004438 - Manifold Pressure Sensor (G71)
P1156 - 007 - Open/Short to Ground - Intermittent
005416 - Camshaft Timing Adj. Bank1 (N205)
P1528 - 009 - Open Circuit - Intermittent
005430 - Camshaft Timing Adj. Bank2 (N208)
P1536 - 009 - Open Circuit - Intermittent
001632 - Intake Manifold Tuning Valve Control Circuit (Bank1)
P0660 - 009 - Elect. Malfunction
000016 - Bank1: Camshaft A (Intake)
P0010 - 008 - Position Actuator Malfunction
000017 - Bank1: Camshaft A (Intake)
P0011 - 008 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
Nollattu taasen ja ajettu 300km.
Eniten kiinnostaa nokka-akselin koodit. Tänään luettiin Boschin testerillä ja herjasi taas nokilta, nollattiin eikä palannut heti takasin. Ajetaan taas vähän aikaan luetaan uudestaan. Ilmeisesti tuo Bosch ei näytä kaikkia koodeja, jos verrataan VCDS:ään? Mitä mieltä olette, voisiko nuo nokkien koodit kieliä ketjun venymisestä?
Koneena on Ruotsin AVK:lta löydetty 129tkm ajettu (eli laukeamispisteessä ja elinkaarensa lopussa) viimeistä 2.4 V6 MPI:tä edustava kone vuodelta 2008. Kone on asennettu ja Bosch Car Servicen papereissa lukee, että ei vikakoodeja. Tempaistiin tuossa vcds kiinni autoon ja antoi sillä sekunnilla kolmisenkymmentä koodia. Nollaus ja välittömästi nollauksen jälkeen lävähtää seuraavat koodit:
00291 - Throttle Position Sensor (G69)
P0123 - 006 - Signal too High - Intermittent
000546 - Angle Sensor 2 for Throttle (G188)
P0222 - 007 - Signal too low - Intermittent
004438 - Manifold Pressure Sensor (G71)
P1156 - 007 - Open/Short to Ground - Intermittent
005416 - Camshaft Timing Adj. Bank1 (N205)
P1528 - 009 - Open Circuit - Intermittent
005430 - Camshaft Timing Adj. Bank2 (N208)
P1536 - 009 - Open Circuit - Intermittent
001632 - Intake Manifold Tuning Valve Control Circuit (Bank1)
P0660 - 009 - Elect. Malfunction
000016 - Bank1: Camshaft A (Intake)
P0010 - 008 - Position Actuator Malfunction
000017 - Bank1: Camshaft A (Intake)
P0011 - 008 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
Nollattu taasen ja ajettu 300km.
Eniten kiinnostaa nokka-akselin koodit. Tänään luettiin Boschin testerillä ja herjasi taas nokilta, nollattiin eikä palannut heti takasin. Ajetaan taas vähän aikaan luetaan uudestaan. Ilmeisesti tuo Bosch ei näytä kaikkia koodeja, jos verrataan VCDS:ään? Mitä mieltä olette, voisiko nuo nokkien koodit kieliä ketjun venymisestä?
Comment