Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ketjun venymisen merkit ja vikakoodit.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ketjun venymisen merkit ja vikakoodit.

    Rakas ruoskani, miinani ja maanantaikappaleeni rupesi suoltamaan moottorinvaihdon jälkeen kymmenkunta koodia. Lähinnä kiinnostaa tuon surkean kuuluisan BDW 2.4 V6 pannun ketjun löystymisen oireet.

    Koneena on Ruotsin AVK:lta löydetty 129tkm ajettu (eli laukeamispisteessä ja elinkaarensa lopussa) viimeistä 2.4 V6 MPI:tä edustava kone vuodelta 2008. Kone on asennettu ja Bosch Car Servicen papereissa lukee, että ei vikakoodeja. Tempaistiin tuossa vcds kiinni autoon ja antoi sillä sekunnilla kolmisenkymmentä koodia. Nollaus ja välittömästi nollauksen jälkeen lävähtää seuraavat koodit:


    00291 - Throttle Position Sensor (G69)
    P0123 - 006 - Signal too High - Intermittent

    000546 - Angle Sensor 2 for Throttle (G188)
    P0222 - 007 - Signal too low - Intermittent

    004438 - Manifold Pressure Sensor (G71)
    P1156 - 007 - Open/Short to Ground - Intermittent

    005416 - Camshaft Timing Adj. Bank1 (N205)
    P1528 - 009 - Open Circuit - Intermittent

    005430 - Camshaft Timing Adj. Bank2 (N208)
    P1536 - 009 - Open Circuit - Intermittent

    001632 - Intake Manifold Tuning Valve Control Circuit (Bank1)
    P0660 - 009 - Elect. Malfunction

    000016 - Bank1: Camshaft A (Intake)
    P0010 - 008 - Position Actuator Malfunction

    000017 - Bank1: Camshaft A (Intake)
    P0011 - 008 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)

    Nollattu taasen ja ajettu 300km.
    Eniten kiinnostaa nokka-akselin koodit. Tänään luettiin Boschin testerillä ja herjasi taas nokilta, nollattiin eikä palannut heti takasin. Ajetaan taas vähän aikaan luetaan uudestaan. Ilmeisesti tuo Bosch ei näytä kaikkia koodeja, jos verrataan VCDS:ään? Mitä mieltä olette, voisiko nuo nokkien koodit kieliä ketjun venymisestä?

    #2
    Onko ecun liittimet paikallaan ja ehjät ja maajohdot motin piuhasetistä kiinni? Tuliko alkuperäisellä johtosarjalla joka on ollut autossa? Vai purkumotin sarjalla? Oli kerran tapaus jossa oli hiukka eri valmistusajankohta ja pinnijärjestys toinen. Tuotti hiukka hommaa ennenkuin selvisi. Tuo bank 1 ajoitusherja voisi johtua siitä säätimestä.

    Comment


      #3
      Venymän näkee kun katsoo nokan säätöarvoja.

      Comment


      • #4
        Purkumoottori tuli kokonaisena eli ns. täydellisenä osana apulaitteineen. Eli eli kaikki koneen johdot ovat purkumoottorista ja auton piuhat auton alkuperäiset. Miten nuo nokan säätöarvot paljastavat venymään esim. VCDS:llä? En ole hirveästi käyttänyt, joten näkyykö siinä nykyisten arvojen rinnalla myös oletusarvot? Ja voiko esim. venymä olla niin pientä, että sitä ei vielä havaitse?

        Imusarjan läppämoottorin herjakin tosin selvisi irti olleella piuhalla, mutta kaikki muut piuhat koneen päältä tarkasteltuna näkyivät olevan paikallaan ja kunnossa. Mitä nuo 000016 ja 17 yleisimmin tarkoittavat?

        Comment

        Working...
        X