Nyt naurattaa taas! Vein auton paikalliseen liikkeeseen tipin (ZF5HP24) Öljynvaihtoon ajamalla pihalle mutta öljynvaihdon jälkeen ei vehje enään liiku ei eteen eikä taakse. Laatikon turbiininpuoleisesta päädystä kuuluu samanlainen ääni kun yrittäisi saada manuaalivaihteisella autolla vaihdetta päälle ilman kytkintä. Öljyt laatikkoon vaihdettu kolmen vuoden välein samoin suodatin. Olisko kellään tietoa että mikäköhän on laatikosta pamahtanut. Auto ei oikeistaan oireillut muuten kun luisti kolmosella pitempään kun muilla vaihteilla ja vähän niinkun jysäytti sitten vaihteen päälle. Taitaa olla aika tehdä täyshaalaus laatikolle. Audi A6 4.2
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Tippi antautui
Collapse
X
-
Jos ei muualta tule tietoa tai vinkkiä oireista, niin laitappa spostia suoraan Latviaan Recrolle!
Omiin vaivoihin kyselin diagnoosia, ja varsin kattavan selostuksen sain vaikka kerroin etten ole tulossa kyläilemään lähiaikoina. Foorumin hyviä kokemuksia pajasta taisin tosin mainita viestissä!
Comment
-
Se varmaan on siellä liikkeessä edelleen, jos vaihdon jälkeen ei ole suostunut liikkumaan?
Määrä nyt on helppo tarkistaa.
Mulla oli A8:n laatikossa (4v tippi) litra liian vähän öljyä vaihdon jälkeen. Auto kyllä liikkui, mutta laatikko luisti kaikilla vaihteilla ja liikkeelle pääsykin oli hankalaa.
-97 A8:ssa lienee sama 5 vaihteinen tippiloota ja siinä vajaa öljymäärä sai pumpu kavitoimaan kiihdytyksissä. Laatikko kyllä toimi ok.
Comment
-
Auto hinattiin liikkeen pihalta pois koska hermot meni totaalisesti kyseisen liikkeen toimintaan. Sanoivat että eivät ota mitään kantaa koska laatikko oireili jo ennen öljynvaihtoon tuloa ja siirsivät siten vastuun pois itseltään. Mutta enivei. Huomenna tarkastan öljynmäärän itse. Väittivät kyllä liikkeessä että sama määrä laitettiin takaisin uutta öljyä kun vanhaa tuli uloskin ja laatikko ei enempää huolinut sisuksiinsa. Tuli kyllä sellainen kutina että jos nämä asentajat ovat jostain syystä vaihtaneet väärän suodattimen tai jotain muuta kämmiä on käynyt mutta se selviää huomenna.
Comment
-
Minä ainakin kävisin uuden neuvottelun liikkeen kanssa jos tilanne tosiaan on se että olet ajanut auton liikkeeseen suht normaalikuntoisena ja hinurilla haet sen pois. Jotain on täytynyt tapahtua liikkeen toimesta, että tähän lopputulokseen päästään. Saammeko sitten lukea topikkia hieman erilaisesta öljynvaihdosta niin aika näyttää, toivottavasti emme.
Niin sanoivat liikkeessä? "Väittivät kyllä liikkeessä että sama määrä laitettiin takaisin uutta öljyä kun vanhaa tuli uloskin" olivatko siis käyttäneet huuhtelutekniikkaa vai miten öljyt oli vaihdettu?
Comment
-
Löysin tämmöisestä linkistä sivuilta 4-5 täyttöohjeen eli jos teen näin niin tuskin kovinpaljon metsään menee.
http://www.zf.com/media/media/docume...a_4/5HP24A.pdf
Comment
-
Nimimerkillä kuulostaa tutulta, tosin itse olin asentajana korjaamolla kun kävi minulle kyseinen tapaus muuan a8:in kanssa.
Asiakas (hyvä kaveri vielä) tuli auton kanssa laajaan huoltoon ja toi muutaman litran öljyä mukanaan että vaihdetaan nuo samalla laatikkoon.
tein työt ja vaihdoin lootaöljyt, suodatinta en muista vaihtaneeni, mut kuitenki noin 3.5 litraa vaihdettiin, auto ajettiin pihalle ja kaveri lähti ajelemaan pois ja soitti illalla että auto ei liiku ja paukahtelee vain, jotenki se loota hajos ja kauheaa rutinaa piti kun yritti eteenpäin. Ja asiaahan sitä setvittiin.
Soitin jollekkin asiantuntijalle ja se tuumasi et kakkimäihä noin voi käydä ja asiakas hyväksyi asian.
Comment
-
Tuli kohtalaisen pääpiirteinen selvitys asiasta. Jos nyt osan runoilen tähän. Toinen vaihdelaatikon kohdistus tappi puuttui mikä aiheutti äänen.Sisäänmenoakselia hitsailtu.Tiivisteet paskana. Venttiilikoneistosta puuttui osia/Väärin kasattu. Jakolaatikon stefat murjottu paskaks.Rolli reikä tukittu liimalla. Jne Jne...
Comment
Comment