Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tippi antautui

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tippi antautui

    Nyt naurattaa taas! Vein auton paikalliseen liikkeeseen tipin (ZF5HP24) Öljynvaihtoon ajamalla pihalle mutta öljynvaihdon jälkeen ei vehje enään liiku ei eteen eikä taakse. Laatikon turbiininpuoleisesta päädystä kuuluu samanlainen ääni kun yrittäisi saada manuaalivaihteisella autolla vaihdetta päälle ilman kytkintä. Öljyt laatikkoon vaihdettu kolmen vuoden välein samoin suodatin. Olisko kellään tietoa että mikäköhän on laatikosta pamahtanut. Auto ei oikeistaan oireillut muuten kun luisti kolmosella pitempään kun muilla vaihteilla ja vähän niinkun jysäytti sitten vaihteen päälle. Taitaa olla aika tehdä täyshaalaus laatikolle. Audi A6 4.2

  • #2
    Saanen kysyä miten paikallinen liike suhtautui asiaan ? Muiden vastaavien juttujen perusteella menisi koko loota vaihtoon :(

    Comment


    • #3
      Jos ei muualta tule tietoa tai vinkkiä oireista, niin laitappa spostia suoraan Latviaan Recrolle!
      Omiin vaivoihin kyselin diagnoosia, ja varsin kattavan selostuksen sain vaikka kerroin etten ole tulossa kyläilemään lähiaikoina. Foorumin hyviä kokemuksia pajasta taisin tosin mainita viestissä!

      Comment


        #4
        Liikkeeseen takaisin vaan. Ehkä väärät öljyt, väärä määrä tai jotain muuta.

        Comment


          #5
          Se varmaan on siellä liikkeessä edelleen, jos vaihdon jälkeen ei ole suostunut liikkumaan?
          Määrä nyt on helppo tarkistaa.
          Mulla oli A8:n laatikossa (4v tippi) litra liian vähän öljyä vaihdon jälkeen. Auto kyllä liikkui, mutta laatikko luisti kaikilla vaihteilla ja liikkeelle pääsykin oli hankalaa.

          -97 A8:ssa lienee sama 5 vaihteinen tippiloota ja siinä vajaa öljymäärä sai pumpu kavitoimaan kiihdytyksissä. Laatikko kyllä toimi ok.

          Comment


          • #6
            Auto hinattiin liikkeen pihalta pois koska hermot meni totaalisesti kyseisen liikkeen toimintaan. Sanoivat että eivät ota mitään kantaa koska laatikko oireili jo ennen öljynvaihtoon tuloa ja siirsivät siten vastuun pois itseltään. Mutta enivei. Huomenna tarkastan öljynmäärän itse. Väittivät kyllä liikkeessä että sama määrä laitettiin takaisin uutta öljyä kun vanhaa tuli uloskin ja laatikko ei enempää huolinut sisuksiinsa. Tuli kyllä sellainen kutina että jos nämä asentajat ovat jostain syystä vaihtaneet väärän suodattimen tai jotain muuta kämmiä on käynyt mutta se selviää huomenna.

            Comment


              #7
              Kolmos-nelosen luistaminen voi johtua ihan lämpöanturi"viasta".

              Yhden tai kahden vaihteen luistaminen ei ole mikään "laatikko oireili", jolla pääsee kaikesta vastuusta irti. Varsinkin, jos autolla on ennen ö-v:a liikkunut suurin piirtein normaalisti.

              Comment


              • #8
                Minä ainakin kävisin uuden neuvottelun liikkeen kanssa jos tilanne tosiaan on se että olet ajanut auton liikkeeseen suht normaalikuntoisena ja hinurilla haet sen pois. Jotain on täytynyt tapahtua liikkeen toimesta, että tähän lopputulokseen päästään. Saammeko sitten lukea topikkia hieman erilaisesta öljynvaihdosta niin aika näyttää, toivottavasti emme.

                Niin sanoivat liikkeessä? "Väittivät kyllä liikkeessä että sama määrä laitettiin takaisin uutta öljyä kun vanhaa tuli uloskin" olivatko siis käyttäneet huuhtelutekniikkaa vai miten öljyt oli vaihdettu?

                Comment


                  #9
                  Ja laatikkoon pitää laittaa oikea määrä öljyä eikä ' se mitä sieltä tuli ulos'. On saattanut olla väärä määrä öljyä jo korjaamolle mennessä...

                  Comment


                  • #10
                    Löysin tämmöisestä linkistä sivuilta 4-5 täyttöohjeen eli jos teen näin niin tuskin kovinpaljon metsään menee.
                    http://www.zf.com/media/media/docume...a_4/5HP24A.pdf

                    Comment


                      #11
                      No noinhan se pitäisi tehdä. Mitä lie paja sitten tehnyt...

                      Comment


                      • #12
                        Nimimerkillä kuulostaa tutulta, tosin itse olin asentajana korjaamolla kun kävi minulle kyseinen tapaus muuan a8:in kanssa.
                        Asiakas (hyvä kaveri vielä) tuli auton kanssa laajaan huoltoon ja toi muutaman litran öljyä mukanaan että vaihdetaan nuo samalla laatikkoon.
                        tein työt ja vaihdoin lootaöljyt, suodatinta en muista vaihtaneeni, mut kuitenki noin 3.5 litraa vaihdettiin, auto ajettiin pihalle ja kaveri lähti ajelemaan pois ja soitti illalla että auto ei liiku ja paukahtelee vain, jotenki se loota hajos ja kauheaa rutinaa piti kun yritti eteenpäin. Ja asiaahan sitä setvittiin.
                        Soitin jollekkin asiantuntijalle ja se tuumasi et kakkimäihä noin voi käydä ja asiakas hyväksyi asian.

                        Comment


                        • #13
                          Mahdollista se on, mutta todennäköisyys on niin äärettömän pieni jotta se losahtaa juuri pajalla.
                          Onkos tämä juttu muuten mennyt eteenpäin?

                          Comment


                          • #14
                            No niin kottero käyty hakemassa maanigalta takaisin kotiin! Siekkinen teki taas taikojaan ja sai laatikon kuntoon. joku pellepeloton oli kussut laatikon korjaamisen aikaisemmin! Onneksi suomesta löytyy vielä asian osaavia korjausmiehiä!
                            Viimeksi muokannut 1234; 5.8.2014, 06:51.

                            Comment


                            • #15
                              Isot respectit kuopion miehelle! Loota toimii paremmin kuin koskaan minun aikanani!
                              Viimeksi muokannut 1234; 5.8.2014, 05:38.

                              Comment


                              • #16
                                Siekkisellä kyllä osataan tehdä, ei mikään halvin, mutta hyvä.

                                Selvisikö mikä oli mennyt tuiksi?

                                Comment


                                • #17
                                  Tuli kohtalaisen pääpiirteinen selvitys asiasta. Jos nyt osan runoilen tähän. Toinen vaihdelaatikon kohdistus tappi puuttui mikä aiheutti äänen.Sisäänmenoakselia hitsailtu.Tiivisteet paskana. Venttiilikoneistosta puuttui osia/Väärin kasattu. Jakolaatikon stefat murjottu paskaks.Rolli reikä tukittu liimalla. Jne Jne...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oli mun tuuri että alkoi oireilemaan öljynvaihdossa. Muuten olis voinu kajahtaa koko paska semmoseen kuntoon ettei paljoo olis enään kannatanu korjailla.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X