Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8T pätkii ja tyhjäkäynti pumppaa - löytyykö apua?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 1.8T pätkii ja tyhjäkäynti pumppaa - löytyykö apua?

    Moi kaikille tietäjille.

    Minulla on A4 1.8T 1996, joka on ruvennut tekemään muutamia ärsyttäviä juttuja
    hiljattain. Kevyellä kaasulla ajettaessa eli normaali ajossa autosta loppuu veto
    hetkeksi noin 2000- 2200 kierroksen kohdalla. Tuntuma on siis kuin auto sammuisi
    hetkeksi (nykii ja nytkähtää). Oikein sopivasti kun kiihdyttää nykimisen saa
    kestämään ehkä sekunnin korkeintaan kaksi. Kovemmalla kiihdytyksellä
    ongelmaa ei ole. Autossa ei ole mitään viritelmiä vaan toimii ihan perheautona.


    Toinen samansuuntainen ongelma on tyhjäkäynnin "pumppaaminen", jolloin auto
    tuntuisi olevan juuri sammumassa (kierrokset tippuu alle 500 rpm mittarin
    mukaan). Lämpimänä ehkä yleisempi ja syvemmät notkahdukset, mutta perusongelma
    on myös kylmällä koneella. Kierrokset nousee taas takaisin normaaliksi noin 2 -
    3 notkahduksen jälkeen ja jos taas antaa vähän lisää kierroksia esim 3500 rpm ja
    antaa kierroksien laskea, tyhjäkäynti "pumppaa" taas uudestaan. Auto pysyy kuitenkin käynnissä.

    Kiitos tiedoista ja neuvoista asiaan liittyen.

    T:Harri K

    #2
    http://www.audiclub.fi/phpBB2/search.php

    Comment


    • #3
      Ilmamäärämittari vetelee viimesiään. Tyyppivika. Taitaa olla tossa sun vuosimallissa vielä se vanhempi ja kalliimpi malli. Maksaa merkkiliikkeessä noin 500e, Saksasta saapi reiluun kolmeensataan.

      Comment


      • #4
        Varaosamaailmasta saa myös 320.50e muistaakseni. Laakkosen tiskillä tosiaan samanlainen 502e. Varaosamaailmassa sen myös tilasivat Saksasta, mutta vajaassa vuorokaudessa se oli jo noudettavissa. Kannattaa toki vag-comilla eka ihmetellä vikakoodeja.

        Comment


        • #5
          Oli auto nokkihihnan vaihdossa, niin huoltaja sitten huomasi, että minulla tuo tyhjäkäynti myös pumppasi samalla tavalla. Sääti muistaakseni kaasuläppää (ilmeisesti vain kalibroi sen) ja se tuntui kyllä auttavan. Sanoi vielä, että läpän puhdistaminen voisi auttaa vielä lisää, kun tuo hieman vieläkin heijaa.

          Comment


          • #6
            Mulla on samanlaisia ongelmia, kuin kuin harrin A4. Tekee satunnaisesti 2000 - 2500rpm pätkimistä/tehon hukkausta normaali ajossa, mutta ei koskaan kun kiihdyttää voimakkaasti.

            Tekee myös kylmänä käynnistettäessä sellaista, että meinaa pari kolme kertaa sammua ihan väkisin. Ostin auton tuossa vajaa kuukausi sitten ja olisi liikkeen takuuta jäljellä.

            Comment


              #7
              Tervehdys Tero

              Auttaa jo hieman kun jollain muullakin on samanlaisia ongelmia. Ongelmia en tietenkään toivo kenellekkään, mutta yhtenäiset viat antavat paremman mahdollisuuden löytää niiden aiheuttajat. Olisitko niin ystävällinen että, jos saat liikkeen takuun puolesta korjattua ongelmat, niin kirjoittaisit tänne vielä millä konstilla temppu tehtiin. Luonnollisesti jos saan oman auton kuntoon informoin siitä sinua.

              Auto on kyllä käyttökuntoinen, joten korjauksella ei ole niin kiire että viitsisin laittaa siihen satoja euroja ilman "varmuutta".

              Kiitos jo tämänastisesta avusta.

              T:HarriK

              Comment


              • #8
                Vähän samantyyppistä ongelmaa ton oman b5 1.8t:n kanssa, eli silloin tällöin kiihdyttäessä normaalisti 1. ja 2. vaihteilla pätkii, eikä meinaa antaa tehoja ollenkaan, mutta isommilla vaihteilla pelaa moitteitta. Vikakoodit on luettu ja lambda antoi jonkun koodin, mutta sekin hävisi kun auton käynnisti. Muita koodeja ei ollut. Tyhjäkäynti on suht tasaista, mitä nyt ehkä kylmänä vähän pumppaa n.800-900rpm. Autossa ei ole lastua, eikä vaparisuodatinta. Tulpat vaihdettu 8000km sitten. Eli voiko toi lambda aiheuttaa tämän vai pitäiskö sitä vaikka maffin vaihtoa kokeilla? Ideoita?

                Comment


                • #9
                  Minulla oma B5 1.8TQ on alkanut oireilla juuri samalla tavalla ja vikakoodeja oli ainoastaan lambdalta mutta sekää ei ole tullut takaisin vikakoodien nollauksen jälkeen, tuntuu välissä kuin auto pätkisi sytkää, veto katoaa ja taas ihan yhtäkkiä herää henkiin..

                  @wolfman selvisikö sinun ongelma?

                  Comment


                  • #10
                    audi

                    tossa omassa a4 1.8tq -01 oli samoja ongelmia ja vanhana bemaristinä porasin molempiin takapönttöihin kondenssivesi reijät ,useita desejä vettä hallin lattialle multa hävis ainakin kylmäkäynnistys hummaukset!
                    moottorin häiriö valokin kuitattu aikaisemmin kun valitteli jotain lamdasta ei ole uusinut enään
                    Viimeksi muokannut segru; 17.1.2011, 00:21. Perustelu: lisäys tietoihin

                    Comment


                    • #11
                      Omassa autossa sama vika mikä ketjun aloittaneella!
                      Tähän kierrosten humppaamiseen löytyi helppo ratkaisu! Tämän bensahuurujen kierrätys solenoidin töpselin kun nappaa irti niin humppaus loppuu sikäli. Kyseinen töpseli sijaitsee apparin puolen ajovalon lähistöllä, noin 30cm taakse päin.

                      olen pohtinut tämän bensahuuru systeemin toimintaa, miksi se tekee tämän humppauksen.. toki jos solenoidi aukeaa (imee huuruja tankista)--> ilmaa ohi imm:n--> seos sekaisin--> humppaus alkaa. mutta eikai tämän ole suunniteltu toimivan näin? Vasta eilen puhdistin tämän hiilipöntön ja letkut. kaiken pitäisi olla kunnossa mutta...

                      Comment

                      Working...
                      X