Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

nokan laakeripukkien pinnapultit.

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• nokan laakeripukkien pinnapultit.

Audista nakutti hydraalisetventtiilinnostajat niin vaihdoin uudet tilalle ja kun olin kiristämässä nokka-akselia niin laakeripukkien pinnapultti meni poikki koska olijo niin venyneet. eli kysymys kuuluu että mistä saa ostettua niitä pinnapultteja ku joensuusta ei saa muualta kuin laakkosen marmori tiskiltä ja kpl maksaa 7,90€ eli on vähän turhan kalliita ku kaikki pinnapultit vois vaihtaa samalla.

Tarvikeliikkeissä on pinnapultteja.

Comment

joo niin on mutta ei oikeita... kävin jo oikeessa pultti ja mutteri kaupassa niin ei ollu niilläkään vastaavan laista. oon kysyny koneistamoltakin ja tutkinu netistä saisko jostain mut ei...

Comment

Ja osta mustia pinnapultteja jos vain on, ei ne huvikseen 10.9/12.9:seja ole.

Comment

Aika venyneet pitää olla et 15:sta nyyttonilla saa poikki.

Comment

Huonolla momenttiavaimella olen itekin ylikiristänyt ja venyttänyt muutaman pilalle. Pitäisi käyttää vain hyviä työkaluja :)
            Tuntuu myös siltä, että 15 on vähän ehkä yläkanttiin momentti noille vaikka tokiohjeen mukaan onkin.

Rahamies vaihtaa kaikki tai sitten vaan nyt naksuttelet ja laatutyökalulla oikeaan momenttiin ja sen jälkeen tsekkaat montako olet vajaa ja uusit ne. Saattaa joltain harrastajaltakin noita löytyä romukansista purettavaksi ellei uusia raaski ostaa.

20v vitosessa koko on M7, joten ei ihan jokaisesta kilopulttihyllystä löydy ja erikoisliikkeessäkin todennäköisesti tilaustavaraa.

Jos kyseessä on 2v-kone niin niitä M8 nyt tekee sitten vaikka tavan pulteista sinne.

Comment

Hyvä momenttiavain, sekä sen oikea käyttö on tärkeää noissa pienissä todella lähellä maksimia olevissa momenteissa. Muistakaa herkistää momenttiavain ennen käyttöä. Kara ruuvipenkkiin kiinni ja vaikka kymmenisen napsutusta siinä. Hyvälläkin momenttiavaimella pitkän seisonnan jälkeen helposti 15Nm momenttiasetus onkin 20Nm ekalla vedolla.

Comment

juu rivi 5 kone ja ne pultit on just 7mm ja joku ihme kierre... oisko vinkkejä mistä niitä saa tilattuu muualta kuin laakkoselta ja isot pojat on kertonu että jonkun muunkin auton pultit vois käydä mut minkä? ja momentti avain on aika tuore ja kunnollinen eikä mikään haista paska... joo ne kaikki pultit on venyneet ihan pilalle ku tarkemmin katselin yks päivä. on tainnu edellinen kaveri vetää ne pieru momenttiin :D

Comment

Mikalta hyvä neuvo. Tuosta omasta keissistä aikoinaan kantapään kautta järkeilin tuon herättelynaksuttelun ja sittemmin samalla avaimella ei ole vahinkoja enää sattunut.

Comment

Juu tuon mikan neuvo on kyllä hyvä! pitää alkaa itekki käyttää tuota. ei oo tullu aikasemmin mieleenkään

Comment

Itellä on semmonen pilipali pikku momentti niin laittaa 40nm niin ei jaksa ruuvipenkissä naksauttaa sitä, ei tunnu ihan jekkasevan.
                      Jostain itse olen niitä hankkinut, oiskohan ollu Berner pultista joka ainakin täältä kuopiosta löytyy.

Comment

Amerikasta löyty pultit mut tulee samanhintaseks kuin laakkoselta. taidan käydä sieltä ne ku ei löydy mistään muualta. tai en osaa vaan etsiä. samoja m7x45mm pultteja on r32 golffissa ja gti:ssä.

Comment

Working...
                        X