Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 lämmitin

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Audi A6 lämmitin

Moi,

Olen suunnittelemassa lämmittimen asennusta Audiin (A6 2.5 TDI, 132kw, Q, A, -01)

Onko Audilla olemassa omaa lämmitintä? Ohjekirjassa mainitaan ajotietokoneessa olevastta lämmittimen ohjaussoftasta. Voiko tätä asentaa jälkikäteen vai meneekö asennus Webasto/Eberi linjalle? Käsittääkseni Webaston tai eberin asennuksessa tulee oma erillinen kellolaite, joka ei ole ajotietokoneessa. Samoten ohjekirrassa kerrotaan, että jokainen 2.5TDI sisältää lisälämmittimen, joka toimii kun auto on ajossa (ainakin saksan mallit). Voikohan tätä lämmitintä käyttää "Standheizung" versiona, jos asentaa vain kellon/softapäivityksen ajotietokoneeseen?
    Kertokaapa te enemmän asiasta tietävät.

Standheizung...

Vm 2001 A6 oli vielä Webaston kello ovessa, mutta 2002-mallissa ohjaus on FISin kautta.

Kokemuksia on A6 vm 2002 webastosta, joka siis toimii kojelaudan menujen kautta. En tiedä kuinka se on yhdistetty tuohon webastoon, mutta ETKAsta löytyy johtosarja "Standheizung/Aux. heating". Tuo lämppäri ei käynnisty automaattisesti ajossa. Voisikohan sen jotenkin VAG-comilla koodata toimimaan myös ajon aikana ilman, että sitä menun kautta käynnistelee ja sammuttelee?

Onko kellään tietoa siitä löytyykö ronkista valmis töpseli T60 kaukokäynnistintä varten ja vaatiiko sen käyttöönotto VAG-comilla koodausta?

Tyhmä kysymys, mutta: Olisikohan tuo vakiona oleva lisälämmitin yksinkertaisesti sähkövastus?

Comment

jokainen 2.5TDI sisältää lisälämmittimen
      Ei ainakaan omassa -01:ssa ollut mitään polttoainetoimista vakiona, tarkoittanee juuri noita vastuksia.

Comment

Vm 2001 A6 oli vielä Webaston kello ovessa, mutta 2002-mallissa ohjaus on FISin kautta.
        Minulla on 11.5.2001 ensirekisteröity A6 (tuontiauto). Ja siinä on Webaston ajastus/ohjaus ajotietokoneen kautta (standheizung). Oletan, että autoni Webasto on tehdasasennettu. Ehkä nämä autokauppiaitten mallivuodet hiukan harhauttavat joskus?

Comment

Tiedä häntä, mitä tuo lisälämmitin tarkoittaa. Allekirjoittaneella on Vm2002 A6 2.5 TDI quattro, jonka olen täältä Saksasta ostanut. Ostin auton liikkeestä ja he toimittivat kyseiseen autoon sopivan suomenkielisen ohjekirjan, jossa on lisälämmittimestä merkintä. Lämmitin toimii, kun "ECON"-nappi on pois päältä ja ulkoilman lämpötila on alle +5. Tuossa joulun aikoihin oli täälläkin 16 astetta pakkasta ja auto oli yön ulkona. Kylmäkäynnistyksen ja 10 minuutin ajon jälkeen moottorinlämmöt oli nousseet n. 70 asteeseen (Econ poissa päältä). Aika nopeasti lämpesi siis. Oletteko sitä mieltä, että vastus lämmitti auton nuinkin nopeaan?

Vielä selvennyksen vuoksi: webastoa/eberiä autossa ei pitäisi olla. Standheizungia ei siis ole. Sellaisen olen kyllä suunnitellut hankkivani.

Comment

Hannu, Pasi ja Janne, lukekaa yksityisviestinne ja tutustukaa myös palstan sääntöihin

(Muille tiedoksi: Olivat poistaneet käyttäjätiedoistaan sukunimet ja näin ollen liipaisimella tulla itse poistetuiksi, ylläpitäjä on nimet palauttanut)

Comment

Working...
            X